9. Blog Advent Calendar: Tell something about one of your favourite songs

9 12 2012

Well, it is soon Christmas and I have been listening to one of my old time favourite songs, which I have already mentioned a few times on the blog: Fairtyale of New York by The Pogues and Kirsty MacColl! One of my favourite memories of somebody singing is from a bus ride in Bosnia in January 2001 when an Irish friend (Irish O) and a Scottish friend (E) sang this song as a duet, just like it should be!

Actions

Information

12 responses

10 12 2012
annajohanna

Det är också en av mina favoriter! Just nu springer jag runt och sjunger och övar inför det hemliga uppdraget på onsdag. Natten går tunga fjät går ju an, men Deck the Halls är minsann ingen lätt låt! Fa la la la la, la la la la…… Håll tummarna för mig!

18 01 2013
petchie

Men Deck the halls ar en valdigt fin julsang! Det gick ju jattebra att ga Lucia, kul!!

12 12 2012
bryssling

En av mina favoriter också. Julstämning och nittiotal! :-D

18 01 2013
petchie

Bryssling, eller hur! Kul att du ocksa har den som julfavorit!

20 12 2012
Ewa

Hej!Vill bara berätta att jag för en vecka sedan fick ett spännande paket ifrån dig. Det kommer jag att öppna på julaftonen. ;-) hoppas att du får en riktigt skön Jul & Nyårs helg!

18 01 2013
petchie

Ewa, vad roligt! Hoppas att du gillade julklappen, jag tycker att Anna har skrivit en jattebra bok!!

23 12 2012
Marianne

GOD JUL Petra! Hoppas att ni får en riktigt fin jul!
Stora JULEKRAMAR!

1 01 2013
mariannea

Gott nytt år till er! Hoppas att 2013 blir ett riktigt bra år för hela er familj!

Stora kramar!

18 01 2013
petchie

Gott nytt ar Marianne!! Hoppas att vi ses under aret som kommer! Stor kram fran oss

7 01 2013
Anna Granström

Time to update! Saknar inläggen :)

14 01 2013
bryssling

Instämmer ;) Gott Nytt År!

18 01 2013
petchie

Ha ha, tack tjejer!!! Jag kan bara halla med om att det varit alldeles for langt mellan uppdateringarna nu… Far se om jag lyckas battre i framtiden men min dators tangentbord har nastan helt lagt av nu sa jag kan bara surfa men inte skriva! Anvander Os Linux-dator nu men har inte svenska bokstaver har vilket ar extremt irriterande. Kram pa er!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 35 other followers

