Easter holiday photos

9 04 2013

Some photos to accompany the previous blog post…

DSC_0164

The French police was more than willing to show us (and the driver in the Spanish car) to a local ATM so that O could pay the speeding ticket…

DSC_0180

While in the countryside we went to a local wholeseller of fruit and veggies… V loved the madly barking guard dogs (inside a big cage) and wanted to help select potatoes and tomatoes.

DSC_0192

One way of eating your dinner… Everytime I tried to tell V to sit up / not touch something etc, his grandparents said “Oh, let him…”. Oh dear, Houston we have a problem…

DSC_0193

Have you noticed that IKEA almost always have Swedish books in their bookshelves? The book to the left is a “wine guide for ordinary people” – in the kids´ section in IKEA, opps  ;-)

DSC_0194

Passing time in IKEA in Zaragoza while daddy was having a conference call in the restaurant section… This was taken before V decided that it was more fun to run around the whole shop and I tried to keep up with him

DSC_0199

The grandparents shop is full of fun stuff to play with but who wants to stay in the back room when you can charm customers and try to plot your escape everytime somebody enters / leaves the shop?

DSC_0205

Some last tapas with Vs grandfather before we headed back north… V was offered a lollipop by the bar owner who was a bit surprised when we said that he doesnt eat sweets but quickly produced some bread and jamon when we suggested that instead. (second time V was offered a lollipop in Spain…)

DSC_0216
Our Ibis hotel at Futuroscope in Poitiers, halfway between Zaragoza and Brussels. Perfect place where we will probably stay again – child friendly, 81 EUR for the night including a great breakfast buffet and just by the motorway – easy to find. The hotel room was basic but nice (no fitted carpet, we like that!) and it even had a balcony! V was a little shocked though when he just before checking out managed to turn on the shower while standing under it… Poor boy but he looked so funny that we couldnt help laughing!

DSC_0217
My new nephew! :-)

DSC_0219
Not the planned outfit but after the impromptu shower it was the only dry option, and I think that he looks very cool in stripes!

Actions

Information

6 responses

10 04 2013
Brysselkakan

Ha! Förstår att ni skrattade åt V när han råkade duscha och att han blev rejält snopen!

24 04 2013
petchie

Brysselkakan, ja, jag fnissar fortfarande åt Vs min när han stod inträngd i ett hörn i duschen med en förskräckt min och tårar i ögonen. Stackaren, vi borde inte ha skrattat åt honom men det såg så roligt ut.

10 04 2013
annajohanna

Fina bilder! V ser verkligen cool ut på sista bilden! :-) Stor kram

24 04 2013
petchie

Jo, han ÄR en liten cooling ;-) Han är så fin i sin nya vårjacka som du får se när vi kommer hem i maj. Och en ny större molnmössa! Jag tror att det får vara hans “grej” på våren / hösten, blå molnmössor!

14 04 2013
narmasthjartat

Vad roligt att se så många bilder!!

Gillar din blogg lite extra när det bär av till Spanien.

Haha, -polisen som guidade till bankomaten!

Fint namn din brorson fått! Grattis förresten!

Söta V som duschade. Stackarn. Fniss.

Det där med svärfamilj alltså. Jag väljer mina strider till enbart det jag tycker är helt oacceptabelt och går med på svärmors way som undantag när vi är där. Det funkar ju eftersom vi lever långt bort och inte behöver anpassa vardagen efter dem – det har sina fördelar med avstånd.

Jag känner f.ö. att jag ÄLSKAR Europa nu när jag är här i Portugal för tillfället. Jag har fått en väldigt stark känsla av Europa och att vara just europé sedan flytten till Amerikat. Ge mig tusenårig historia i vart och vartannat gatuhörn, ge mig mindre avstånd mellan större skillnader, ge mig en dagsmeny som inte har Ceasar’s Salad…(inget fel med det men alla restaurangers menyer i Nordamerika ser ju i princip exakt likadana ut och ofta är ceasarsalladen det bästa alternativet). Det bästa med Montréal är nästan att det är en såpass europeisk stad…men inte är det Europa inte. Det är däremot Portugal och jag känner mig hemma på ett vis jag aldrig trodde jag skulle göra första gången i Portugal…

Tänkte att ni om några ska kunna känna igen den gemensamma nämnaren Europa..

30 04 2013
petchie

Närmast hjärtat, hi hi, samma här, gillar också din blogg när ni är i Spanien ;-)
Vi har en misstanke om att den franska polisen har satt i system att sätta dit spanjorer som kör för fort precis innan gränsen… Det var “pas de problème” när O sa att han inte hade några kontanter och den andra förare beklagade sig för O vid bankomaten, det var visst inte första gången det hände honom… Men men, jag sa till O att han hade följt hastighetsbegränsningarna hade vi inte tappat 20 min på den onödiga omvägen!
Tack, jag har alltid gillat det namnet så det var kul att min bror och hans flickvän valde just det!
Jag vet, jag vet, jag borde slappna av mer i Spanien… Men att låta V åka bil utan bälte där går verkligen min gräns! Och denna hysteri när han trillar och slår sig, jag blir vansinnig! Kommer inte ihåg om du såg min FB-statusuppdatering om när han föll och min hysteriska svärmor sprang iväg till apoteket för att köpa “salva”, för annars skulle det bli en permanent skada (arrgggghhh)!?
Jaaa, jag har aldrig känt mig så europeisk (trots att jag bott i 6 europeiska länder) som när vi bodde i Puerto Rico!! Vi blev så glada över att träffa andra européer och umgick mycket med diverse fransoser som vi kände att vi hade mer gemensamt med än med amerikanerna. Puertoricanerna var mycket trevliga att umgås med men just expats-amerikanerna var lite knepiga tyckte jag.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 35 other followers

