Baby E is 3 weeks today!

26 09 2013

Our beautiful daughter E was born three weeks ago! A fast delivery – 2 hours of contractions at home and then 2 hours of labour in the hospital! V loves his little sister and wants to hug and kiss her and be close to her all the time.
At the moment, the kids and I are in Sweden as O had to go on a business trip to the US. The four of us flew together to Sweden last Saturday and then O left on Sunday for his trip to New Jersey and Texas. My parents, my sister and sister-in-law have helped out this week and next week O will re-join us in Sweden.
The shock of having two kids is quite stressful, mostly because I feel that I can’t give V the attention he needs while breastfeeding the baby.. She’s a very calm baby though and a great sleeper!

image

Actions

Information

12 responses

26 09 2013
Brysselkakan

Det är en enorm skillnad att ha två barn jämfört med ett! Minns så väl hur jag kände att jag aldrig räckte till. När vi V (nr2) var bara några veckor började T på officershögskolan och var bara hemma helger. I ett och ett halvt år! Och när V var tre månader fick han astma och vi var på sjukhuset hela tiden kändes det som. Till slut orkade jag inte längre. Min underbara svärmor ryckte in, gick ner på halvtid på jobbet och bodde hos mig under vardagarna i sex månader. Så här efteråt kan jag inte annat än vara evigt tacksam för det.
Nog om det!
Hoppas ni får ordning på rutiner i livet och hittar rytm. Skönt att lilla E är en lugn liten tjej och att V gillar sin lilla syster så mycket. Njut av att vara i Sverige och ta all hjälp du kan få!
Kram

27 09 2013
petchie

Brysselkakan, ja, det är först och främst det här med uppmärksamheten som är svårt tycker jag. Att ge V det han behöver, och jag känner mig så begränsad när jag sitter och ammar eftersom han är en väldigt energisk liten kille som inte sitter still i många minuter. Jag beundrar ensamstående mödrar, och sådana som du som varit ensam mycket under småbarnens åren. Jag hoppas att O inte ska resa så mycket i framtiden men vem vet… Härligt med en sådan svärmor som ställer upp och framför allt – som du kommer så bra överens med!!
Inatt sov E i 6,5 timmar i sträck – halleluja! Att jag sedan inte sov så gott för att V och jag delade en enkelsäng och han trängde ut mig är en annan historia ;-)
Kram

26 09 2013
Fäldtliv

Grattis! Vad skönt att allt gått bra.
Jag tyckte att det var jobbigare med omställningen från inga barn till ett barn. När son nummer två kom föddes var vår äldste tre år. Han var/är en lugn typ och jag läste ofta för honom när jag ammade lillebror. Vi fick en lite jobbig start med lillebror eftersom jag fick livmoderinflammation när han var drygt en vecka. Man orkar inte speciellt mycket efter att man har legat inlagd och fått intravenös antibiotika i fyra dygn och då kom min älskade mamma och bodde hos oss ett par dagar. Ovärderligt!
Ta emot all hjälp du kan få och vila så mycket som möjligt när tillfälle ges. Snart kommer det att kännas helt naturligt med två barn.

26 09 2013
Jan C.

This came as a surprise to me! I managed to remain ignorant of your pregnancy even. Congratulations to you and O on your adorable little girl! My son and his wife are expecting their first daughter early November. Like E, she too has an older brother to share Mom and Dad’s time…and love ;)
Wishing you much joy in all that matters! Jan ( Indiana, USA)

26 09 2013
Charlotta Kratz

vilken liten goding!

26 09 2013
desiree

Hon är så himla söt! Det här är ett jättefint foto på E. Visste nog att V skulle tycka mycket om sin lillasyster. Så skönt att allt ordnade sig och att ni kom iväg som plannerat till Sverige. Toppen också att O kunde flyga med er dit och sedan kan flyga med er hem för annars kan jag tänka mig att det blir väldigt jobbigt och stressigt att flyga själv med två små och all packning. Njuuut och ha det gott. Låter som ni blir fint ompysslade av familjen i Sverige.
Kramar!

26 09 2013
Froken Anki

Stort grattis igen till den lilla sötnosen! Skönt att höra att allt gått bra och att ni mår bra. Såå roligt att få se en bild också. Hoppas ni har det fint i Skåne, skönt att få lite hjälp även om det blev en resa tätt inpå förlossningen. Ta hand om er och hoppas chocken ;) går över snart. Jag har ju fortfarande mitt framför mig. :)
Kramar

27 09 2013
Anna Granström

Stort grattis igen! Så skönt att hon verkar vara lugn och sova bra, det gör ju saken mycket lättare när man har två. Beundrar er som har två tätt emellan, jag orkar knappt med ett barn du vet 😁 Kram!

28 09 2013
saltistjejen

Hon är så fin Petra! Men det känns som hon varit hos er mer än 3 veckor. :-)
Förstår att det är otroligt ovant med två barn men ni kommer hitta en rytm och rutiner som hjälper er. Plus att V blir äldre han med och kommer bli mer och mer självständig. Hang in there!!!
Kram!

30 09 2013
utvandrare2000talet

Grattis igen Petra! Hon är verkligen så så fin. Jag förstår hur du känner dig och dina känslor, alla jag känner som har fler än ett barn säger just det du säger. Men vad de också brukar säga är att efter ett tag så känns det annorlunda, den nya konstellationen (en familj på 4 istället för 3) sätter sig och man hittar nån form av roller där den där otillräckligheten känns mindre.
Sen undrar jag inte lite om just den där otillräckligheten alltid kanske finns där….oavsett barn och speciellt om man jobbar också.
Vilken lätt förlossning! Det låter som en dröm, lättare än så kan det nog inte bli. Jag tycker hela din graviditet gick så fort, det känns som V just kom! Och nu är en lillasyster redan här. En fin familj du har, Petra.
KRAM!

30 09 2013
Annika

Grattis igen, Petra. Ni har valt ett sådant vackert namn åt henne, tycker jag.
Så bra att hon sover och är lugn. Det verkar vara en klassiker bland andragångsfldrar, att tvåan är lugn. TUR det!!
Fint att ni är hemma nu och får lite hjälp av alla släktingar hemmavid.
Härligt Petra!!!
Stora kramar från mig!

7 10 2013
mimi

Congratulations! She is beautiful!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 35 other followers

