Monsun!!

14 06 2007

Nu har jag precis VADAT hem, i monsunregn! Jag vill inte veta var mina fötter har varit i för något äckligt vatten (tvättade dem direkt när jag kom innanför dörren)… Jag har aldrig sett sådant regn i Sverige som i Bryssel – och det händer både på vintern (tänk er +1 grad, stormvindar och ÖSREGN så att man blir dyblöt på två sekunder – jag var gåendes hem i sådant väder i vintras ett antal gånger, då hatade jag Bryssel kan jag säga!) och på sommaren (man blir ju iaf inte blåfrusen).

Bryssels inre ringväg består av ett antal tunnlar, ni kan ju tänka er vad som händer när det så att säga monsunregnar… just det, totalt stopp och bilar som fastnar i tunnlarna och folk får mer eller mindre simma ut! Jag överdriver inte, jag lovar!

Förra året fastnade jag nästan i ett köpcentrum som var översvämmat, jag fick ta av mig skorna och vada ut – inte kul! Dessutom kunde inte O hämta mig eftersom han var fast i trafiken så jag fick gå tills jag nådde högre mark och där lyckades han till slut plocka upp mig.

Det är kanske ändå bra att inte ha bil, även om det inte var kul att bli så här blöt, så sitta i trafiken i timmar på väg hem är nog inte heller så kul. Min käre vän R gör just det just nu – vi får väl se om han hinner hit till kl 21 när vi tänkte träffas (det är om lite mer än två timmar..).

Puerto Rico däremot har ju orkansäsongen som nu sätter igång på allvar i juli till oktober så jag kommer nog att få se regn och vind som överträffar detta vädret!

PS Mormor fyller 85 idag men hon är så busy som vanligt, jag har fortfarande inte lyckats få tag på henne per telefon!


Actions

Information

2 responses

14 06 2007
Desiree

Sköt om dig så att du inte flyter iväg. Låter lite småläskigt med sådana stora översvämningar då det blir kraftigt regn.

14 06 2007
Annika

Översvämningar är otroligt otäcka. Det är nästan värre än hagel😉
Allvarligt, sådana skrämmer mig. Fy 17 för att sitta fast i en tunnel med bilen vid ett sådant oväder…HJÄÄLP!!!
Jo, jag har hört att det ska bli en tuff orkansäsong iår. Kul va? NOT!!!

Leave a Reply

