Rain, rain and rain again

3 10 2007

Brussels seems to get greyer and greyer with every day, or maybe that’s just me longing for the Caribbean sun? Everybody seems to have a cold in Brussels at the moment, I’m on my 2nd one which has now lasted for a week… For those of you who know me and my colds, I can inform you that I now have my dry, very annoying cough again – the one that can last for weeks (I think the record is 2 months of coughing)! At least I don’t have a throat infection AND inflammation at the same time like my friend J, who is going to be my hostess for the next few days together with her boyfriend P. It will be fun to spend some quality time with them before leaving Brussels.

But I’m trying to not feel too miserable, only a few days left to work, the movers come on Friday morning to pick up my last things and on Saturday we have a girls’ night out planned. Next week I finish work on Thursday and I am organising a big farewell party on Saturday the 13th before I head to Sweden on Sunday the 14th. Puerto Rico will have to wait a little, especially as O is heading to Europe for two weeks at the end of the month.

I will be very sad to leave the friends behind, there are so many people dear to me here – but I will be back, at least for visits… And I know that I will keep in touch with everybody; through email, facebook and the blog! Information technology is great!  

(O tells me that it rains in Puerto Rico too and according to the weather forecast, it will rain every day this week in San Juan – but at least he gets to go to the beach every now and then)


Actions

Information

10 responses

3 10 2007
Annika

Jamen skit…att du åter är förkyld. Den där hostan du har brukar jag också åka på så fort en förkylning angriper. TORR rethosta som sitter som en kniv i halsen…speciellt vidrig på natten. Usch, det är vidrigt. Vet hur du känner det…
Annars tilltalar ju regn mig, as you know…Speciellt på hösten.

Tänk att du snart kommer att bo på PR…det ska bli så roligt att få ta del av dina rapporter därifrån. ett totalt annorlunda liv mot det du lever idag.

3 10 2007
petchie

Jodå Annika, jag har tänkt på dig de här regniga dagarna och önskat att du var här och stretade i vinden med paraplyet med mig…😉 men jag klagar inte, snart är det ett minne blott och det ÄR mysigt att sitta inne och dricka te under en filt – vilket behövs i Bryssels dragiga lägenheter, många med bara en-glas-fönster (heter det så, eller är det ett?).
Det ska bli så spännande att uppleva en annorlunda kultur, klimat etc… Snart, snart!

3 10 2007
desvon

Krya på dig. Hoppas förkylningen går över snart. Det är alltid sorgligt att lämna ställen och personer man är fäst vid men man kan ju alltid åka och hälsa på. Bra att du får chansen att åka till Sverige och hälsa på innan du sticker iväg över atlanten. Sköt om dig nu.

3 10 2007
petchie

Desiree, du har så rätt och det är ju kul att komma tillbaka och hälsa på vänner och bekanta, tyvärr är det ju svårt när man har “för många” ställen att åka tillbaka till! Får se om det bara blir ett år som planerat i PR, då får vi fokusera på att åka till Sverige & Spanien, och kanske Bryssel…
Det ska bli skönt att komma hem en vända igen, bara ta det lugnt och vila upp mig efter förkylning, flytt hit och dit etc.

3 10 2007
Anne-Marie

Hoppas att du snart mår bättre. Inget kul med förkylningar som sitter i länge. Men du har ju varma och soliga PR att se fram emot. Roligt att du kan åka till Sverige.

4 10 2007
Lisa

Hej!
jag har läst din blogg lite nu och då men aldrig gett mig till känna, men nu kommer jag fram… Jättekul att läsa om dina tankar och inlägg om Bryssel och om förberedelserna inför flytten till PR! Jag bor sedan 6 månader tillbaka i Bryssel, kom först som praktikant på kommissionen och försöker nu hålla mig kvar så länge det går😉. Jag gillar stan, alla torg, caféer och restauranger, den internationella känslan, närheten till andra städer i Europa… Men som sagt, vädret är ju inte mycket att hänga i julgranen. Var jobbar du på kommissionen, är du kontraktsanställd?? Själv är jag interimär för tillfället, vilket jag kan vara i 6 mån. Hoppas du snart blir kvitt förkylningen (inte det lättaste i fukten) i alla fall!
/Lisa

4 10 2007
petchie

Anne-Marie, jag hoppas att jag inte kommer att bli förkyld i PR av all luftkonditionering.. för det är inte kul att vara sjuk, nästan värre om det är varmt ute! Det ska bli jättekul att komma hem igen så snart efter förra hemresan, träffa familjen och kura i höstmörkret framför den öppna brasan!
Ser framemot att läsa om ditt Sverigebesök på din blogg.

4 10 2007
petchie

Lisa, vad kul att du läser min blogg!! Välkommen! Jag gillar också Bryssel, och har alltid haft som princip att inte klaga [alltför mycket] på vädret. Brukar försvara Belgiens klimat inför spanjorer och italienare och förklara att de nu befinner sig i norra Europa och då kan man inte förvänta sig ngt bättre… Iaf, jag kommer att sakna Bryssel och alla vänner, det är jag säker på.
Jag har varit nästan allt på Kommissionen – från prestataire de service (service provider med kontrakt med College of Europe), till auxiliaire och nu contractual agent.. Pga 6-års regeln hade jag inte kunnat fortsätta längre än till juni 2008 och när den här möjligheten att flytta till Puerto Rico kom upp så var det ju inte mycket att diskutera! Jag har jobbat på Generalsekretariatet, AIDCO, Enlargement och nu har jag varit tillbaka på AIDCO sedan juni 2006. Var jobbar du? Kul att du gillar Europas huvudstad, det är ett bra ställe att bo på tycker jag.

4 10 2007
Millan

Usch! Krya pa dig snart!! Det ar sa jobbigt nar man far hosta som bara inte ger med sig. Nils har ocksa en tendens att fa det. Forra hosten var han hostig i stort sett hela tiden och vaknade flera ganger per natt av det. Hoppas att du snart mar battre!!

Appropa ditt inlagg nedan om Belgisk mat sa var den forsta resturangen jag gick pa i Bristol just darifran. Belgos hette den (fyndigt namn eh?) och dar serverades bland annat moules frites och aven belgiska vafflor till dessert. I kallaren fanns en otrolig olbar dar det fanns en otrolig massa olika sorter. Jag gillar dock inte ol utan holl mig till vin men Ben var i seventh heaven!🙂 Hur som helst visste jag inget alls om Belgisk mat tills jag varit pa belgos och det blev var favoritresturang tills den tyvarr stangde for nagra ar sedan…

4 10 2007
petchie

Millan, som tur är så hostar jag inte så mycket på natten utan mest när jag pratar – så sitter jag ensam på kontoret och håller tyst, så hostar jag inte heller! Problemet är att det är sådan mesig hosta, två torra hostningar på en gång och sedan inte mer på ett tag… det låter som jag skulle kunna låta bli, men det kan jag inte! Min kompis Å brukar skratta åt min meshosta! Stackars Nils, hoppas att han slipper hosta i vinter!

Belgiska våfflor glömde jag ju att nämna!! De kan man köpa i små våffelkiosker som finns på alla affärsgator och ibland från våffelbilar (typ som glassbilen men de står ofta stilla en längre tid och kör inte runt). Nej, belgisk mat är nog inte så känd egentligen, men de är väldigt duktiga på mat och belgarna tycker att det är viktigt med god mat (inte som holländarna som äter sina evinnerliga mackor till lunch varje dag, alla som jag känner som har bott i NL säger att de var sååå trötta på bröd efter deras tid där).

Leave a Reply

