En lista (sorry non-Swedish speaking friends, I’ll write in English tomorrow, promise!)

17 10 2007

Nu har jag också snott list-idéen från Annika… 

1. När gick du upp idag?
Kl 9.45 när mina föräldrar bankade i väggen mellan köket och mitt sovrum…

2. Diamanter eller pärlor?
Pärlörhängen men gärna en diamantring

3. Senaste filmen du såg på bio?
Kan det vara så att jag inte sett en film på bio sedan april när jag såg “After the wedding”, dansk film med Rolf Lassgård?? Väldigt bra iaf, men det är skandal att jag inte varit på bio oftare i år (min mormor var ju på bio idag!)!

4. Favorit-TV-program?
Det har inte blivit så mycket tv-tittande på sistone, men Grey’s Anatomy (första säsongen!) är ju bra…

5. Vad åt du till frukost?
Tre smörgåsar: en med Herrgårdsost, en med Rallarkorv (prickig sådan) och en med rökt skinka och Skagenröra (så nyttigt…) – det är härligt att äta svensk frukost och svenskt bröd!

6. Vad är ditt andranamn?
Cecilia (Maria är tredje namn)

7. Din favoritmat?
Carpaccio – enda gången jag äter rått kött

8. Vilken mat gillar du inte?
Selleri

9. Favoritchips?
Estrellas grillchips (och jag säger uttalar fortfarande med dubbel-l och inte med -j som det SKA uttalas på spanska!)

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Sedan idag – Kents senaste Tillbaka till samtiden

11. Vilken bil kör du?
Idag Saab, första gången på närmare ett år som jag kör!

12. Favoritmacka?
Ostbulle (dvs småfralla med ost ovanpå – de finns väl i hela Sverige??) med prästost och gurka

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
snålhet

14. Vilka är dina favoritkläder?
Jeans, tröja med kofta över (är också koftoman precis som Annika) och ett par bekväma skor (till Os förtvivlan – inga spetsiga skor, mina fötter är breda, ok!).

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Vietnam (det var Petra i Jordanien, men fick besöka den staden förra året – så vacker!)

16. Favoritklädmärke?
Sisters, Soaked in Luxury, Vila, Mexx

17. Var vill du dra dig tillbaka?
Sommarstugan i Juleboda, Österlen

18. Favorittid på dagen?
Morgonen när jag får sova länge, och söndagarna när O och jag sover siesta direkt efter sen frukost!

19. Var är du född? 
Lund

20. Vilken är din favoritsport att se på?
ishockey

21. Coca Cola eller Pepsi?
Coca-cola

22. Fotboll eller ishockey?
Hockey! Fotboll är sååå tråkigt, jag är lyckligt lottad med en spansk pojkvän som inte bryr sig ett skvatt om fotboll!

23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Nattuggla

24. Pedikyr eller manikyr?
Har inte testat varken pedikyr eller manikyr men skulle nog behöva lite pedikyr!

25. Vad ville du bli när du var liten?
Sjuksköterska (mor och mormor är det och jag älskade Cherry Ames-böckerna när jag var liten!)

26. Bästa barndomsminnet?
Våffelfest på bakgården av vår sommarstuga med morföräldrarna, mors farmor, moster och mina föräldrar

27. Varit i Afrika ?
Marocko räknas väl knappt…

28. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nej.

29. Varit med om en bilolycka?
En liten en i Schweiz, men det är min stora skräck att råka utför en allvarlig sådan.

30. Favoritdag i veckan?
lördagar (så länge jag slipper handla mat – i Belgien är affärerna stängda på söndagarna och efter kl 20 på vardagarna, alltså blir det ofta på lördagar….)

31. Favoritrestaurant?
Le IIème element i Bryssel, thailändsk

32. Favoritblommor?
Solrosor

33. Favorit-snabbmatsrestaurant
Burger King (som inte finns i Belgien, istället finns äckliga Quick…)

34. Äger du en cykel?
Ja, som jag tänker använda på cykelbanan (det finns nog bara en!) i Puerto Rico

35. Vem fick du senaste mailet från?
Min italienska kollega som skrev att mitt kontor är tomt och han saknar mig

36. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Miljögården i Lund, designaffär!

37. Läggdags?
Vanligtvis efter 23.30

38. Senaste personen du delade en middag med?
med mina föräldrar – ugnsbakad gösfilé och kokt potatis, mums!

39. Vad lyssnar du till just nu?
min pappa som sitter framför tvn och ska kolla på fotbollsmatchen ikväll

40. Favoritfärg?
blå och puderrosa

41. Hur många tatueringar har du?
Inga


Actions

Information

8 responses

17 10 2007
Annika

Jag tycker det är så roligt, så roligt att läsa den här listan hos er andra!!
Tycker man lär känna personen bakom listan ännu lite bättre nu.
Cherry Ames…Jamen GUD, det var mina favvisböcker också där ett tag. Ville också bli sjuksköterska med jämna mellanrum under uppväxten, gick ju sen vårdlinjen också, ha, ha…men sköterska blev jag inte…
Din middag låter alltför god, och dina frukostar också…NU är jag hungrig.

17 10 2007
petchie

Visst är det sant att man lär känna de andra genom listorna. Jag tror egentligen att jag var en eller två generationer efter Cherry Ames, men de var ju min mammas…

Ha ha, maten är god hemma! I Belgien har jag ätit havregrynsgröt varje dag, lite nyttigare men kanske inte lika gott som skagenröra!

17 10 2007
desvon

Ah äntligen någon som också uppskattar att få sova på morgonen. Ser att du gillar ungefär samma klädmärken som mig. Jag har verkligen svårt att hitta snygga och roliga kläder här i USA. Tycker att mycke här är ganska tråkigt och dyrt när det gäller kläder. Vietnam låter som ett spännande ställe att åka till. Dit skulle jag gärna åka någon dag.

17 10 2007
petchie

Jag ÄLSKAR att sova på morgonen, kan sova hur länge som helst – förutom om jag går och lägger mig riktigt sent, då vaknar jag tidigt!!
Svenska och danska kläder är fina och prisvärda – har slutat handla på Zara & Mango, byxbenen är alltför långa (och jag har relativt långa ben), storlekarna får en att känner sig jättefet och kvaliten är inte särskilt bra.
Jag har velat åka till Vietnam sedan annandag jul 1988 när min pappas tyska kollegas vietnamesiska fru (komplicerat!) bjöd oss på vietnamesisk mat hos dem i England!! Jag väljer gärna resmål med hjälp av magen!

17 10 2007
utvandrare2000talet

Alla verkar så morgonpigga🙂 Men här är en nattuggla i alla fall. Nice. Mina favoritfärger har du också, bra smak hehe. Selleri, hur kunde jag glömma det… Det är ju en maträtt/sak jag definitivt avskyr. Så samma där också. Förresten, gulligt mail du fått av din fd kollega.
Det låter som du smörjer kråset hemma i Sverige. Mums för allt gott du kunnat äta.

17 10 2007
petchie

Jag är så seg på morgonen, och hatar att man ska ha dåligt samvete för det – “morgonstund har guld i mun” – varför kan inte kvällstund ha det också?
Jag lär ju inte komma i ngn bikini om jag fortsätter att smörja kråset så här, jag får nog lugna ner mig lite med ätandet (nästa vecka😉 .. då måste jag förbereda mig för tre dagar hos svärmor i Spanien, där är det 3-rätters två ggr om dagen!)

18 10 2007
Millan

Aaaa jag vet inte vad jag ar mest avundsjuk pa, din sovmorgon till 9.45 eller den underbara frukosten med bade herrgardsost, korv och skagenrora. Tre favoriter och nu langtar jag hem!!
Det ar verkligen roligt att lasa de har listorna!!

18 10 2007
petchie

Millan, hoppsan det var inte meningen att göra dig avis på min frukost, men den var sååå god – som tur är, är snart skagenröran slut – det går ju inte att äta sådan kaloristinn mat till frukost varje dag! (och den kostade 40 spänn för en förpackning så mina föräldrar och jag kom fram till att vi inte ska köpa en ny!)

Leave a Reply

