First guests & photos from our new home

21 11 2007

The guests arrived yesterday from a cold and snowy New York to a humid and hot San Juan! It was a bit of a shock for them I think, but they have already enjoyed swimming in the waves of the Atlantic (San Juan is in the north of the island so facing the Atlantic, the Caribbean sea is in the south) and walking without a sweater!

Unfortunately the weather is not extremely great, mostly cloudy and rainy at times. We are hoping for better weather for Thanksgiving (tomorrow) when O has 2 days off and we are planning to make lots of excursions.

You can check out our new home by clicking on the link to flickr on the right hand side. Remember that the apartment came furnished so it doesn’t really reflect our style but it is so much more tastefully decorated than some of the apartments we saw in June. I worked hard on Monday and Tuesday to make it more cosy, hope you like it!

 Happy Thanksgiving!


Actions

Information

11 responses

22 11 2007
saltistjejen

Å vad fint!! JAg gillar er lägenhet skarpt och jag tycker det såg riktigt bra ut för att varfa möbler man inte valt själv! Det var ju ändå ganska “personligt” på ngt vis, men utan att vara i en enda stil. Och snacka om att jag blir avis på läget!!!!! Visst, att bo på manhattan har sin charm det med, och jag stortrivs verkligen, men att bo alldeles vid havet och stranden!!!! Mmmmmmm……

Hoppas nu ni får en riktigt mysig helg tillsammans med era vänner!!🙂
Äter man kalkon i PR förresten?? Eller har man andra Thanksgiving-traditioner där????

22 11 2007
David

Ser jättemysigt ut. Själv sitter jag i ett regnigt Göteborg & vill bara hem och sova i min egen säng efter två nätter på Sveriges sunkigaste hotell.
Trevlig helg, hälsa alla!
Kram

22 11 2007
bryssling

Skönt att du är lyckligt framme i PR🙂
Fattar inte hur jag hittar fotona dock…

22 11 2007
Annika

Ha det så mysigt!
Undrar liksom Saltis om ni följer dom kontinentala amerikansk traditionrna idag, eller om det skiljer sig?
Här i DC är det för årstiden otroligt varmt! ca 20 grader…Men det ska dippa i eftermiddag och bli kallt igen…

HAVE FUN!!

22 11 2007
Maria

Grattis på namnsdagen!

Härliga foton av “ert” gemensamma hem!
Längtar efter att få “uppleva” det också!

Kram

23 11 2007
Millan

Jag tycker att lagenheten ser fin ut!! Stor och stilren och det ar ju det lattaste nar man bor moblerat!! Helt otrolig utsikt dessutom!!
Vi bodde moblerat nar vi hyrde en lagenhet mitt inne i London for 8 ar sedan. Aven den var faktiskt helt ok, med valdigt ‘basic’ och latt inredning som man ratt latt kan fa att se ok ut.
Hoppas ni har skoj med era gaster!!

24 11 2007
petchie

Saltistjejen, vad kul att du gillar vår lägenhet – den är faktiskt jättefin (speciellt jämfört med de andra, hemska lägenheterna vi såg – med blommiga, gamla “sommarstuge-inredningar”…
Jag kan nog bli ganska avis på att ni bor i NY också🙂 gräset är alltid grönare… men jag trivs än så länge jättebra!

Japp, man äter kalkon i PR på thanksgiving men vi skippade det eftersom vi var ute på utfärd hela dagen igår – får snart finna tid för att skriva om våra upplevelser.

24 11 2007
petchie

David, vad tråkigt att du har haft så trist i Gbg, och sunkigt hotell – betalar inte IBM för bättre boende?? Men, snart är du i Karibien, jag har nog hittat en surfkontakt till dig och Jo.

24 11 2007
petchie

Bryssling, det är inte så svårt att hitta fotona, längst nere på högra sidan efter blogroll, länkar och de senaste besökarna…

Annika, tack så jättemycket!! Vi har haft jättekul, har redan sett sydkusten och idag världens största radioteleskop mitt inne i skogen i bergen! Häftigt! Ska skriva om det snart när vi har lite mer tid över. Läste på din blogg att det blivit rejält kallt över natten hos er, usch hoppas att ni fick upp värmen igen i huset.

Mor, tack för namnsdagshälsningen – jag undrade just om ni skulle gratta mig😉

Millan, man ska nog ha riktigt bra med tur för att hitta en möblerad lägenhet som känns ok inredningsmässigt – vi såg några riktigt hemska ställen när vi letade bostad… Men, den här känns helt rätt och speciellt nu när vi fått upp våra grejor och det blivit mer hemtrevligt.

24 11 2007
Anne-Marie

Vad roligt att du kommit fram till O och varmare trakter. Måste kännas härligt. Vad fint det ser ut att vara där ni bor och er lägenhet verkar ju kanon! Som Saltis säger, möbler och inredning är ju väldigt personligt. Hoppas ni har haft en fin helg!

25 11 2007
petchie

Anne-Marie, lägenheten är jättefin och bra – jag kan nog inte klaga på något än så länge!!
Vi har haft en härlig helg, jag ska försöka hinna skriva ihop ett litet inlägg nu!

Leave a Reply

