Önskelista till tomten

10 12 2007

Aussie-Kicki har utmanat mig att skriva en önskelista till tomten…

Snälla tomten, jag önskar mig:

  1. att 2008 blir det bästa året någonsin för hela min familj och för mina vänner – de förtjänar alla ett bra år!
  2. att puertoricanerna (och amerikanerna) blir mer miljömedvetna och slutar att använda SÅ MÅNGA plastpåsar som de gör just nu! Det är lika lätt att återanvända så kallade plastkanvaskassar (som till exempel Ikea säljer för en billig peng) och de är så mycket mer praktiska att bära än 25 plastpåsar med en sak i varje påse (arrgghhh).
  3. hade jag skrivit detta för några dagar sedan, hade jag önskat att min syster, J skulle få fast anställning på hennes första jobb – men det har hon precis fått efter nästan 1,5 år så jag hoppas att hon och min bror, D (som äntligen har fått ett riktigt erkännande på jobbet efter 10 år i samma företag) fortsätter att vara framgångsrika med sina karriärer men att de inte behöver jobba lika mycket som 2007.
  4. att O och jag fortsätter att vara lyckliga tillsammans i Puerto Rico.
  5. att jag lär mig spanska lika fort som alla förväntar sig att jag ska göra… snacka om pressure!!
  6. att O och jag kan resa runt i Latinamerika som planerat – O har gett mig en lista med länder som han vill besöka (Argentina, Brasilien, Chile, Cuba och Dominikanska Republiken) och jag är semesterplaneraren!
  7. att vi kommer fram till vart vi vill flytta 2009 efter äventyret i Karibien, och att jag hittar ett jobb efter detta sabbatsår…

Actions

Information

Leave a Reply

