Anti-Christmas?

12 12 2007

Yesterday O was accused of being anti-Christmas in the office! Why? Well, a colleague had brought in a turkey (I guess a cuddly toy and not a real one!) that said Merry Christmas every time somebody touched it… It was standing very close to O’s cubicle (by the entrance to the open-space office) and every time somebody walked past, they had to touch the turkey! He told me that there are 15 engineers working in his office (he is not an engineer) and they walk in and out 10-15 times a day…

In the afternoon he was really fed up with the bloody turkey and hid it, before he went to the so-called shop floor (i.e the factory) – when he came back somebody had found the toy and it was back wishing everybody a Merry Christmas every 5 minutes. This time O decided to remove the batteries and hide the turkey in his own drawer… The woman responsible for bringing this nuisance to the office came up to him and confronted him – had he taken the turkey? O felt forced to give her back the toy, of course she noticed that the batteries were missing and he had to hand them over as well. Her comment was: You are so anti-Christmas!

Poor O, he’s just anti-turkeys-that-wish-people-Merry-Christmas-every-5-minutes-when-he-is-trying-to-work…🙂

Speaking of annoying Christmas decorations, Desiree in Alabama* and Saltistjejen in New York have both written [in Swedish] about Americans who go completely OTT (Over The Top) when it comes to decorating their houses for the holidays… Can you imagine living next to a house where loudspeakers are blaring out Christmas carols non-stop from Thanksgiving until Christmas… Then, I guess you could probably speak about being anti-Christmas!

*) I love that the house in Alabama has a big sign saying “Jesus is the reason” – and the garden is decorated with cartoon characters such as Sponge Bob and the Grinch, hm..


Actions

Information

7 responses

12 12 2007
desvon

Stackars O, jag tycker han gjorde helt rätt. Jag skulle gjort samma sak. Vem fasiken skulle orka med den där turkeyn? Den där kvinnan som kom med den där leksaken skulle kanske prova att ha den på sitt eget skrivbord en hel dag. Jag hade nog också blivit anklagad för att vara anti-christmas.

PS Hur går det med tropikstormen Olga. Såg på Weather channel imorse och fick se lite bilder från PR och Dominikanska Republiken. Hoppas stormen har avtagit nu och att ni slipper få in mer vatten i lägenheten.

12 12 2007
petchie

Ha ha, jag skrattade så när han berättade om kalkonen igår, först och främst – en kalkon som säger God Jul?? Om det iaf hade varit en tomte!! Och stackaren som först fick utstå detta irritationsmoment hela dagen och sedan bli beskylld för att vara anti-jul!
Det gick ok med stormen, iaf för oss – jag har tagit bort badlakanen från under fönsterna men jag har inte lyckats öppna orkanfönsterluckorna så det är ganska mörkt i lägenheten… O får minsann hjälpa mig ikväll för nu när solen äntligen skiner igen så vill jag ha dagsljus! Jag har faktiskt inte sett själv nga väderbilder från PR, ska försöka hitta nga lokalnyheter på tv..

12 12 2007
Anne

Haha, jag hade gjort likadant! Man skulle ju bli tokig höra den där turkeyn sjunga. Klart alla som går förbi bara mååååste röra den (alla är vi barn…även som vuxna…).

12 12 2007
Anne

Alltså jag hade gjort likadant som O och gömt turkeyn🙂

13 12 2007
petchie

Hi hi, Anne, jag förstod nästan det – trodde inte att du var en kalkon-plågerska😉 Igår hade tjejen självmant tagit ur batterierna så O kunde jobba på i lugn och ro..

13 12 2007
Millan

Ah fy 17, jag som alskar jul skulle ocksa ha gomt den forbaskade kalkonen!! Tjejen som tagit med sig den kunde val ha den pa sitt egna skrivbord om hon nu tyckte att det var sa roligt!! Vi har faktikt inte ens satt upp granen pa kontoret det har aret och jag ar nastan lite glad over det. Ljusen blinkar och haller pa hela tiden och jag blir helt slut. Jag fattar inte hur folk orkar ha granar med blinkande ljus i hemma.. jag tror jag skulle bli knapp!

13 12 2007
petchie

Millan, det är ju lite som leksaker som låter som vissa tycker är väldigt roligt att ge till [andras] barn men som man kan bli ganska knäpp över om man hör dem dagarna i ända…
Jag fattar inte heller varför julgransbelysning ska blinka (vilken tur att vår multifärgade belysning inte gör det iaf) eller ännu värre, spela julsånger (som jag såg här på Home Depot) – man kan ju bli knäpp för mindre!!

Leave a Reply

