All together now: Feliz Navidad…

13 12 2007

 José Feliciano’s Feliz Navidad is actually a Christmas song that I have not heard in Puerto Rico yet, which is strange since I just discovered that he is Puertorican!!

The song is quite cheesy – I mean how simple can lyrics get… but it is still a good Christmas song as it makes you happy, I think! Check out the man himself in his cool hair cut and sun glasses (he was born blind) by clicking on the link above.

Feliz Navidad
Feliz Navidad
Feliz Navidad
Prospero año y Felicidad

I want to wish you a Merry Christmas
I want to wish you a Merry Christmas
I want to wish you a Merry Christmas
From the bottom of my heart

(repeat for about 3 minutes…)

And on a sadder note, the death toll after Olga, the tropical storm has now risen to 25. As usual the majority of deaths occurred in the Dominican Republic and Haiti where the infrastructure is less developed and the buildings are not as strong. Read more on BBC News.


Actions

Information

5 responses

14 12 2007
desvon

Lätt att lära sig och minnas den sången iallfall. Usch vad trist och hemskt att så många som 25 personer dött av stormen Olga.

14 12 2007
petchie

Desiree, ja verkligen – inte så svårt att sjunga med. Du har väl hört den? Den är ganska vanlig i Sverige (eftersom den är med på Absolute Christmas-skivorna).
Jag tycker att det är så tragiskt att det alltid är så många som dör i DR och Haiti när det stormar men de länderna är ju så mycket fattigare än PR. Samma sak för ngn månad sedan när stormen Noel drog förbi. Dock är det oftast så också att stormarna och orkanerna slår till Hispaniola-ön på ett annat sätt, jämfört med PR.

14 12 2007
Annika

Cheesy…tja, kanske det, men ändå lite rolig! jag gillar den. DEN är jul…
How about den där Hawaiianska julsången “Kiakomoke laka” eller ngt sånt, fniss…GILLAR den också!!

14 12 2007
petchie

Absolut Annika, jag gillar den skarpt – den är så julig! Det är så roligt att sjunga med med en riktigt spansk brytning.. Tycker att det är riktigt konstigt att jag inte har hört den här i PR än, i Sverige går den ju varm under december…
Jag har nog inte hört den hawaiianska julsången – får väl kolla på youtube om jag kan hitta den!

14 12 2007
Annika

Men gå inte efter min stavning…jag bara babblade på där ska se vad den heter på riktigt..hold on…JO, den heter: Mele kalikimaka…Kolla den! Tror du känner igen den!
NU ska jag läsa din 100-lista, ska bli askul!!!

Leave a Reply

