East coast – West coast

20 02 2008

Do you remember years ago when there was this big rap war between rappers from the East and the West coasts of the US? Well, not that it has anything to do with it, but we are going on a big trip visiting both coasts next week!

We had been planning for a while to go to California, first of all to visit O’s friend J from the Dominican Republic (he used to live in Brussels) and to see the west coast for the first time. Then, I started thinking – don’t I have somebody to visit? Of course, my friend C from Vancouver (who studied in Lund, Sweden in 2000) lives in California and just happened to move to San Francisco – check out his sporadic blog, he’s an amazing photographer! And then there are all the Swedish bloggers in California; JaCal, Monica, Ing, Lotta K… I am hoping to meet up with some of them as well.

Then there was a change in plans, O just got a new position within the company (still in the same factory here in PR) and has to be in New Jersey next week. He suggested that we could meet in Newark afterwards to fly out west. I, on the other hand saw a perfect opportunity to visit NYC and even experience a little winter / spring this year… So, I decided that I will come with O for a few days to the east coast! And wait a minute, don’t I know somebody in New York… of course, Saltistjejen! So, now I am hopefully meeting up with yet another blogger-friend, how cool isn’t that!?*
The Brooklyn bridge, 2005A photo of the Brooklyn Bridge from my last visit to NYC in November 2005.

Our plan is to spend a few days in San Francisco and then drive along the coast down to the border with Mexico. O has another friend, a Mexican who lives in Tijuana – and before you say anything, yes we know that it is an extremely dodgy and dangerous place but we do want to see this friend. We will arrange it somehow so that we avoid the dangers of the Mexican border town 😉

*) I think that O is starting to dispair, wherever we go, I “find” somebody to meet up with – this trip was supposed to be about meeting his friends for once When we went to NYC together in 2005 I just happened to have FOUR friends from Spain, Austria and Germany visiting the city at the same time and I wanted to meet them of course!


Actions

Information

14 responses

20 02 2008
Annika

Petra…när ska du komma till DC då??? När ska O jobba lite i dessa trakter? jag vill ju också träffa dig, buhu!!!
Men KUL att du ska träffa SALTIS!!! Jätteroligt!! Jag hoppas att du rapporterar, och att Saltis rapporterar! SÅ spännande att träffa bloggare!! jag träffade ju Jacal i Sthlm i somras, JÄTTEKUL!!! Sen träffade jag tre svenska bloggare också! SÅ roligt!!!
Och boken du rekommenderade i julas ska jag leta upp på BN nästa ggn jag är där.

20 02 2008
Desiree

Jättekul med resa både till öst och väskkusten. Jag tror att du och O kommer att få en helt underbar resa. Visst är det kul med alla nya vänner man fått via bloggandet som man kan hälsa på. Roligt och spännande att få chansen att träffas live på riktigt liksom. Har du vägarna förbi södern är du som sagt hjärtligt välkommen. När åker ni till NY?

20 02 2008
petchie

Annika, ha ha, tyvärr reser O mest till NJ eftersom huvudkontoret är där… annars blir det nog Texas, de har nga fabriker där eller Europa! Men, vi ska försöka komma iväg till Virginia under året och hälsa på min finska kompis och då blir det nog Washington också!
Jaaa, det ska bli så kul att träffa Saltis! Jag tar med datorn så det blir uppdateringar under resan – O kommer nog, om jag känner honom rätt, jobba lite under resan och då får jag ju också göra det😉
Kul med bokrekommendationsutbyte!

20 02 2008
Jess

Det låter ju perfekt med en resa som innebär att du kan träffa en massa andra vänner som du hittills bara “träffat” på nätet!
San Fransisco skulle jag vilja åka till. Det verkar vara en trevlig stad.

Om ni någonsin har vägarna förbi oss här på gröna ön så hojta till så hämtar jag er på flygplatsen!🙂

Kram!

20 02 2008
petchie

Desiree, det ska bli så spännande med vår långa resa (den blev lite längre än O tänkt sig eftersom vi åker på hans airmiles – och då gällde det ju att pricka in de billigaste flighterna). Jag känner bara till New York, New Jersey och New England – hi hi, bara de NYA områdena i USA😉 Vi får se om vi tom hinner med att svänga inom Las Vegas – mest för att ha SETT den staden.
Tack, jag är väldigt sugen på södern också efter ha läst din blogg, får se vad det kan bli under året… det verkar ju funka att ta en långhelg till din region från SJ med direktflyg till ATL.

20 02 2008
petchie

Tack Jess!! Vi var faktiskt på Irland 2006 och hälsade på kompisar i Dublin och Limerick – det var en gemensam kompis från Limerick som förde oss samman på en Eurovisionsfest 2005! Vi vill jättegärna åka tillbaka till Irland men det får bli när vi flyttat tillbaka till Europa… men jag lovar att höra av mig🙂

20 02 2008
saltistjejen

Å det ska verkligen bli sååååååå ROOOOOOOLIGT att träffas!!!!🙂
Jag ser redan fram emot det jättemycket!
Känns fortfarande otroligt häftigt att man lärt känna folk på nätet som man faktiskt sedan kan träffa IRL!

Ni kommer få en fantastiskt rolig resa tror jag. Och att både du och O har vänner ni kan besöka på alla ställen ni ska till är ju bara kul!🙂

20 02 2008
petchie

Saltis, jaaaa!! Och nu har jag lyckats “övertala” Petra / Sporty Spice att joina oss på onsdag!! Ska bli jättekul! Mailade dig och Petra precis… Jag är så exalterad över vår träff att jag nästan glömmer att vi sedan ska vidare till Californien och jag ska träffa min canadensiska kompis som jag inte sett sedan 2000!😉

20 02 2008
saltistjejen

Å, vad skoj!!! Jag har kollat Sporty’s blogg då och då, men det har inte blivit av att jag läst den regelbundet. Nu msåte jag ju kolla in den ordentligt!!🙂

Ska kolla min mail också!

21 02 2008
Millan

Ah vad avundsjuk jag blir! Jag skulle ocksa vilja aka till Amerikat och halsa pa andra bloggare😀. Lova att ta en massa foton och rapportera sedan! Hur langre blir ni borta??

21 02 2008
petchie

Saltis, såg din kommentar på Petras blogg, hi hi – nu får du träffa henne IRL innan du känner henne riktigt via bloggen, kul!

Millan, jag förstår att du är lite avundsjuk – det blev ju helt plötsligt en amerikansk bloggresa jag ska ut på😉 Jag lovar att rapportera under resan, tar med datorn! O åker på måndag, jag på tisdag och vi är tillbaka den 10 mars – det blev längre än beräknat pga att vi åker “gratis” med Os airmiles!! Jag har redan börjat skriva listor på vad jag ska packa, är så exalterad!!

21 02 2008
Petra

Det var ju superkul att du tänkte på mig också. Ser fram emot att träffa dig och Saltis-Anna! Ska bli så kul. =)

23 02 2008
Anna Malaga

Nämen, vad kul!! Ska bli spännande att läsa om – ha sâ kul!

23 02 2008
petchie

Petra, naturligtvis tänkte jag på dig – speciellt som du var så besviken när ditt förra NYC-besök blev inställt!! Ska bli jättekul att spendera hela dagen med en annan Petra😉

Anna, jag lovar att rapportera om bloggträffarna så fort som möjligt! Får se vad vi tycker om varandra och hur vi upplever våra träffar…

Leave a Reply

