A quick update from our roadtrip along the California coast

4 03 2008

We have just arrived to Santa Barbara after spending yesterday and today on Highway 1 or the Big Sur as it is also called. It’s been a great trip so far, sunny weather, not a lot of traffic and some wonderful views of the Pacific Ocean – and not to forget, watching the elephant seals at Piedras Blancas (I took so many photos of the seals and even made a film). I hope to be able to post some photos soon but at the moment I am blogging from O’s laptop and 3G-card…
Bixby Bridge, along Highway 1The Bixby bridge at the north end of the Big Sur / Highway 1

Yesterday we took off from San Francisco, but stopped first in Palo Alto for a morning fika at Stanford University with bloggers Monica (actually a former blogger, unfortunately – I think that we are many who miss her very interesting posts about American politics etc) and Lotta K (who takes beautiful photos, which she posts on her blog). The Stanford university campus is really nice and the company was even better🙂 Time flew once again very quickly and we had so much to talk about… Lotta gave us interesting insights to university and student life as she teaches at several universities in the region, and Monica is one bubbly character who told us about life in Silicon valley. It was so great to meet the two girls in real life! O also enjoyed meeting them, fortunately he is a very social person who doesn’t mind me dragging him along to meet new people!
Monterey PeninsulaThe Monterey peninsula coastline

Oh, and I haven’t written about our Sunday in Marin county, north of San Francisco with my old friend Christos and his girlfriend R – another great day, walking in the Muir woods, a pic-nic and nap on the beach…

I’ll write more when I have my own computer and when I can show photos from everything!

Tomorrow is wine-tasting day in Santa Barbara winecountry – at least for me as the passenger😉 … You have seen Sideways, haven’t you?


Actions

Information

13 responses

4 03 2008
Desiree

Later som du har det riktigt bra! Vad kul att du far tillfalle att traffa pa sa manga av bloggarna och exbloggarna. Jo jag saknar Monica och hennes blogg. Lotta tar ju helt underbara foton. Vad mysigt det later att aka till vindistriktet imorgon. Jo Sideways har jag sett. Det var ju en riktigt bra film. Du far verkligen se mycket av USA, jattekul. Du far skriva och beratta mer da du ar tillbaka.

5 03 2008
Lotta K

Visst var det kul att ses! Fantastisk resa ni har, skall bli spännande att höra vad ni tycker om Tijuana!

5 03 2008
petchie

Desiree, vi har det saaaa bra!! Det ar en rolig resa, speciellt som vi far traffa en massa folk som bor har i Californien och som kan ge oss lite mer inblick i hur livet ter sig pa vastkusten.
Det ska bli spannande att se vingardarna imorgon och se vad vi kanner igen – har en kansla av att vi behover se om Sideways nar vi kommer hem igen!
Skriver mer snart hoppas jag / och med foton…

5 03 2008
petchie

Lotta K / jag ser ocksa framemot vad vi kommer att tycka om Tijuana – har ju inga hogre forvantningar om man sager sa… Forhoppningsvis kommer vi att ha en bra guide som kan visa oss runt.
Tack for att du tog dig tid att traffas igar, det var verkligen kul!

5 03 2008
Monica

Sååå kul att träffa dig, Lotta och O. Så mycket att prata om, tiden bara rusade iväg! Ni är så intresserade och frågvisa, vilket ju gör ett samtal väldigt enkelt.

En eloge till O som hänger med på alla dina träffar och har en sådan positiv attityd, en riktigt trevlig kille…men så är ju du en riktigt trevlig tjej också🙂

Hoppas att ni nu får en fortsatt underbar resa på väg söderut i Kalifornien!

5 03 2008
Millan

Ah nu har jag last alla de senaste USA inlaggen. Vilken harlig resa ni ar ute pa!! Nu har du besokt manga av de stallen jag drommer om att besoka… lyckost😉. Det ar verkligen skoj att lasa om er resa och det later sa roligt att ha fatt traffa alla de andra bloggarna ocksa!
Ha en fortsatt trevlig resa!

5 03 2008
Annika

Jag saknar också Monica och hennes blogg!!! Monica, come back!!!!

Vad kul du verkar ha det, Petra!

Sideways är en av mina favvisfilmer of ALL time!!! Älskar den!! Hoppas du åker till Solvang då när du ändå är där!!
Jätteavis…Jag vill också se det du ser!!

Ha så fortsatt roligt på din färd!!!

5 03 2008
Petra

Jag älskar Sideways. Ha det underbart i vinlandet.

5 03 2008
saltistjejen

Jag ser fram emot bilder!!!🙂
Det kommer bli jätteroligt att få se lite från er resa!
Kul att du är på “bloggträffartunré”!🙂 Jag saknar också Monicas blogg…
Och Lotta K har jag missat. Ska kolla in hennes blogg nu och hennes bilder!
Ha det riktigt härligt på vingården och er fortsatta resa! Kram!

5 03 2008
Anne

Petras turné fortsätter. Jag känner mig som en groupie som suktar efter nya rapporter hela tiden och dina intryck från resan och alla möten. Sideways ja, underbar film. Såg nyligen om den. Hoppas ni får en trevlig dag med vinprovning, jag tycker vinprovning är urkul.
Förresten, alla skriver så gott om din O. Vore kul se en bild på er två🙂

7 03 2008
petchie

Monica, hoppas att du och Lotta K kommer att traffas oftare nu nar ni lart kanna varandra lite😉 Ja, jag ar faktiskt ganska impad over att O har stallt upp och traffat alla bloggare med mig – men han har ocksa tyckt att det var kul och spannande! Tack for komplimangen, du ar ocksa en jattetrevlig tjej!!

Millan, det har verkligen blivit en kul resa trots att vi inte hade mycket planerat – forutom alla bloggtraffarna… Min bibel Lonely Planet har varit superbra for att planera under resan.

Annika, det blev inte Solvang – det var sa mycket som vi skulle ha kunnat se men vi hade inte tillrackligt med tid… MEN, vi besokte tre av vingardarna som ar med i Sideways! Jattemysigt att kora bland vingardarna i Santa Barbara vindistriktet!
Jag tycker ocksa att Monica borde komma tillbaka som bloggare, hon skrev ju sa bra!!

7 03 2008
petchie

Petra – visst ar det en bra film!! Vinprovningen var kul, och det blir visst mer vinprovning imorgon da vara mexicanska vardar ska ta oss till ett vindistrikt har i Baja California!!

Saltis, forst; vad kul att ni ska fa en flicka!! Grattis (aven om jag gissat fel😉 )! Det ar sa irriterande att jag inte kan lagga upp bilder denna veckan men jag lovar att det blir en bild-blogg nasta vecka!
Lotta K tar sa vackra bilder, speciellt av blommor – borde ha fragat henne vilken kamera hon har..

Anne, ha ha, kul att du blivit en blogg-groupie😉 det kommer att komma manga resuppdateringar nasta vecka MED foton… Jag har berattat for O att det har kommit requests for foto pa honom, vi far se vad vi kan fixa! (han kanske ska raka sig forst, skaggiga mannen just nu…)

11 03 2008
Big trees and the Big Sur « Petchie’s adventures

[…] Monday we drove south after a morning fika with the blog girls Monica and Lotta K at Stanford University. We quickly arrived to the Monterey Peninsula, south of Santa Cruz, where we walked […]

Leave a Reply

