Help us decide who has the cheesiest taste in music…

21 03 2008

Yesterday O and I visited the new (and first) Best Buy* in Puerto Rico, and came home with some cds. O thought that my choice was really cheesy while I couldn’t believe which cd he had chosen…

My choice: Dolly Parton’s Greatest Hits:

M, den här låten är för dig (som Dolly fan) – vi tänker på dig varje dag och håller tummarna! 

O’s choice: Julio Iglesias’ La Carretera (for goodness sake, he’s wearing LOAFERS and beige socks on the cover!!):

So what do you think – which one would you vote as the cheesiest music?

[You might think that we both have really bad taste in music but I think that we chose the albums out of nostalgia – I used to love Dolly’s 9 to 5 when I was a child…]

We are currently listening to Dolly but soon it’s Julio’s turn 😀

 *) The camera that we bought in Best Buy in California was $ 40 more expensive here in Puerto Rico!


Actions

Information

14 responses

21 03 2008
saltistjejen

Å denna var LÄÄÄTT!!!
INGET slår smörlationsångare som Iglesias när det kommer till cheesy!!!!!!😀
Dolly är väl inte cheesy alls tycker jag? Jag tycker hon är rätt cool faktiskt. Och hon KAN sjunga OCH skriva låtar.
Sedan kasnke man inte gillar country men det är en annan sak.

Haha, hon är faktiskt en av M’s “smygfavoriter”. Å andra sidan är han ju helt såld på Country och Dolly är ju en ikon i den världen helt klart…!🙂

Hehe!! Så häsa O att hans val LÄTT är det mest cheesy!!!!!!🙂

21 03 2008
Anne

Ni är för gulliga och roliga ni, du och O🙂
Jag måste säga jag gillar både Dolly och Julio. 9 to 5 diggade jag (haha, måste bara skriva diggade, för lite nostalgislang passar väl i det här sammanhanger).
Jag gillar å andra sidan viss svensk dansbandsmusik också så jag är nog fel person att ha åsikter i det här fallet om vad som är mest cheesy😉
Den där Juliolåten på youtube var ju grymt bra (man får förbi se loafers och annat). Det är nåt med spanskaspråket och musik som gör att jag bara njuter. Måste kanske ut och jaga lite CDskivor idag, både Dolly och Julio skulle gärna få hänga med mig hem🙂

21 03 2008
petchie

Saltis – PRECIS vad jag tycker!! Jag tycker också att Dolly är ganska cool, och jag har länge velat köpa en Greatest hits-skiva med hennes låtar.. annars är jag egentligen inte ett country-fan men Dolly Parton är ju en generell musik-ikon tycker jag😀
O är inte nöjd med din röst, ha ha!

Anne, ja vi kan vara lite fåniga ibland, O och jag.. Ha ha, så du är ett dansbands-fan, hu!😉
Julio påminner mig om våra grannar när jag var liten, de åkte alltid till typ Mallis på chartersemester och kom hem med Julios skivor som de spelade medan vi knaprade på salta pinnar (som jag gillar lika lite som Julios musik, men det ÄR nostalgi, ha ha!)..

22 03 2008
gottablandat

tycker dolly e sa cool! en riktigt country sangerska!! ha en fortsatt bra pask gumman!

22 03 2008
Jess

He,he… Dockan Dolly..hon är rätt cool när man tänker efter.
Jag måste erkänna att jag som liten trodde att mega tuttarna var äkta.
Detta var dock innan var och varannan brutta hade silicon så man är väl ursäktad för att tro det?😛
Gilalr du inte saltapinnar Petra? De är ju underbara till nått kallt och öl-likt..;)

Ha en mysig helg med O!

Kram!

22 03 2008
petchie

Gott å blandat, visst är Dolly cool! Julio, nja, inte lika cool… O berättade dock något gulligt idag, att han hade känt som Julio sjunger i sången La Carretera, när han körde för att möta mig i Barcelona för 3 år sedan… så då var jag ju tvungen att försöka förstå texten – ahhh, vilken romantiker😉

Jess, visst ser Dolly ut som en docka – inte mycket som är naturligt på henne kan jag tänka mig! Man visste väl knappt vad silikonbröst var när man var liten..
Usch nä, gillar inte alls salta pinnar men serveras det sådana så knaprar jag ändå i mig dem (i brist på annat).

Ha en fortsatt trevlig påskhelg tjejer!
Kram

23 03 2008
Julien

I must say that the way you presented your quizz is a bit bios, O cannot appropriately defend himself and explain why he loves so much Julio. In any case, I would definitely say that Dolly Parton is the cheesiest because:
> she is american
> her hairstyle is legally banned in at least 20 countries of the world
> she is not a latin lover
she is not called Julio or something close to my beatiful name😉
> etc

For the rest, I am glad to read that you are both doing well.

In a few minutes I will upload some pictures of the Vasaloppet on my blog … if you miss the snow, have a look

Une grosse bises de toute ma famille à la votre

J, A & L

24 03 2008
cecilia

without a doubt – julio inglesisas is by far more cheese, thickly spread on toast, than our Dolly – it goes without saying!

24 03 2008
petchie

Julien, thanks for defending O’s honour – you are right that the quiz was a bit biased😉 but I told O that he was free to leave a comment on the blog to defend himself…
Hm, I am not sure that Dolly’s hair-do is much worse than Julio’s loafers and beige socks.
I checked out the photos from Vasaloppet, you must have been so proud of A and the other girls! But didn’t you freeze while waiting for them?
Bisous à vous trois!

24 03 2008
petchie

Cecilia – EXACTLY! Dolly is quite cool actually, but you can’t say that about cheesy Julio, can you now😀

24 03 2008
Desiree

Tycker också att Dolly låten var rätt cool. Man blev liksom glad av den låten. Då tycker jag nog Julio är mer smörsångare. Kul att försöka utnämna vilken som är mest cheesy.

24 03 2008
Annika

Nä, jag kan inte säga…
Gillar ju Dolly. Visst är hon “billig” men hon har ju gjort en grej av det, och sagt ngt i stil med att se ut som hon kostar en förmögenhet. Hon har skrivit så otroligt mkt bra musik, och så är hon cool för att hon kör sitt race. Gillar inte country, men Dolly är bra!
Julio, Julio…Såg honom på Globen en ggn på det gyllene 80-talet och smittades av hans karisma. Hade nog 2 av hans lp skivor och jag älskade dom!
Men om jag nu måste välja väljer jag Julio…han får “ostpriset”🙂

24 03 2008
petchie

Desiree, jag älskar den Dolly-låten! Känner du inte igen den från ngnslags svensk brödreklam för några år sedan? Det var en bonde på en traktor – kommer inte ihåg mer.. Visst är Julio smörsångaren Nr 1😀

Annika, jag gillar inte heller country men Dolly är ju bra och hon är ju egentligen mer seriös än hon ser ut – skriver sin egen musik etc.
Aha, ännu ett Julio-fan😉

Har ni märkt att den ende killen som har röstat, röstade på Dolly som ostigast? Tja, det är väl tur att någon håller med O🙂

8 10 2011
Julio on Flemish tv « Petchie’s adventures

[…] of you might remember when O and I discussed who had the worst taste in music – Julio Iglesias vs Dolly Parton? GA_googleAddAttr("AdOpt", "1"); GA_googleAddAttr("Origin", "other"); […]

Leave a Reply

