Closed for holidays

22 11 2008

We are off on holidays so it will be a little quiet on the blog until I am back in Puerto Rico next weekend…

The holiday plans have been changed numerous times, first the idea was to go to the Deep South – Georgia, northern Florida, Alabama and Tennessee… then O signed up for a course in Seattle and I was so excited about going to the Pacific North-west! We were even planning to nip across the border to see Vancouver – a dream for me, as an old Bryan Adams-fan (saw him live in Copenhagen in 1992) and of course Seattle which would have reminded me of my grunge period… Oh well, then that plan was scrapped last week when O’s course was cancelled😩

Feeling a little demotivated and not very keen on trying to plan for another holiday destination at the last minute, we had burgers in Fuddrucker’s last Friday while discussing how shitty the week had been when O said that he probably had to go to New Jersey this week for a meeting… All of a sudden I had an idea – why don’t I go with him and we could spend the weekend in NYC! Or, even – we could make it into a week-long holiday as we had already planned for the west coast!! And when I told O that we could go to Niagara Falls, maybe even Canada he jumped at the idea and we went into holiday-planning mode again!

So, we are actually off to the north-east instead of the north-west and we are probably, as you read this, crashing a certain blog-brunch between Saltis, Sporty Spice aka Petra and Annika!! However, it is a surprise for Petra and Annika so that is why I have been keeping mum on the blog on where we were going on holidays… Fingers crossed that they are happy to see the two brunch crashers today! It will be so much fun to see the three girls again – you might remember that Petra, Saltis and I met for a long fika at the Swedish cafĂ© Fika back in February, and Annika invited O and I for brunch in Virginia in August, so it will really be like meeting 3 old friends!

The plan is to spend this weekend in New York City and tomorrow (Sunday) head towards the north – i.e Niagara, and maybe even Montreal depending on the weather… It will only be my third time visiting Niagara Falls (in 1989 and 1992) but O really wanted to see the cataratas (falls in Spanish) and who am I to deny him that when I am travelling for free on his airmiles!


Actions

Information

15 responses

23 11 2008
Anna

Ha en jÀttehÀrlig resa och hÀlsa bloggarna!

23 11 2008
Desiree

Kul att det ordnade sig och att det blev resa iallfall. Jag förstĂ„r att det kĂ€ndes lite jobbigt och tungt i fredags men nu kan man ju vekligen sĂ€ga slutet gott, allting gott. LÅter som en riktig toppen resa. Jag har varit i Niagara Falls och det var verkligen imponerande jag tror du kommer tycka det Ă€r hĂ€ftigt stĂ€lle. Kul att ni ocksĂ„ hinner med en svĂ€ng i Kanda och en rejĂ€l bloggtrĂ€ffar runda. Åh vad jag önskar att jag hade kunnat vara med pĂ„ denna bloggtrĂ€ff. Ha det nu riktigt bra och njuuuut. Jag ser fram emot din reseberĂ€ttelse och dina bilder senare.

Kram

24 11 2008
Christina De Jesus

Petchie,
Hi. You don’t know me…and I have a request. Don’t you love requests from perfect strangers?

Anyway, there is a picture of Old San Juan you took, my mother-in-law loves it, and she owns a small little puerto rican restaurant in Tampa, Florida. I was wondering if you might let me use if for her sign. It would be editted and you would have a final veto power.

The photo is the one with the blue, green, and pink building in it. Also, if you agree, I was wondering if I could have the original and how you would like the photo credited back to you.

Please let me know what you think. Enjoy you holiday.

24 11 2008
annaluna

Niiiice vacation!
Have fun in Niagara Falls, I went there in 1998😀 Satan vad varmt det var den dagen, riktig högsommar:) Inte riktigt samma vĂ€der nu förstĂ„ss, men sol lĂ€r ni ju fĂ„ tillrĂ€ckligt av pĂ„ PR:)

24 11 2008
cecilia

Oh, sounds really nice – it’s always cool to meet fellow interneter’s – i hope you have a great time!!

24 11 2008
Annika

NOG lyckades du lura oss alltid. Vilken otroligt lyckad KUPP!!
Jag kan fortfarande kĂ€nna hur jag kĂ€nde nĂ€r du klev in. Jag fattade NOLL…
DU dÀr!! Otroligt!!
SÅ himla KUL!!!
Vill trÀffas snart, snart igen!!! Hoppas att det blir av!!!
ÅssĂ„ hoppas jag att ni har det supermysigt i norra NY state!!!
KRAMAR!!!

25 11 2008
Petra

Hahaha … jag, jag hade nog utrycket IQ FiskmĂ„s nĂ€r du klev in. Vilken bloggkupp! SĂ„ roligt!!! =)

25 11 2008
Millan

Hoppas att ni haft det toppen pa er resa!! Bloggtraffen lat som om den var jatte rolig. Jag blev riktigt avis🙂. Kram!

26 11 2008
Anna

Har utmanat dig pÄ min blogg!

28 11 2008
Victoria

Hej, hoppas att ni har en kalassemester! Ta mÄnga bilder sÄ vi fÄr se hur ni haft det.
Du har en award att hÀmta pÄ min sida om du har tid och lust! Kram/Vic

1 12 2008
petchie

Anna, tack – det var en jĂ€ttehĂ€rlig resa men tyvĂ€rr blev jag förkyld och Ă€r lite hĂ€ngig. Ska försöka att hitta motivationen och energi för att göra spansklĂ€xa och skriva reseinlĂ€gg idag…

Desiree, jag var vĂ€ldigt besviken över att det inte blev nĂ„gon resa till era trakter, och inte heller till Annes region men det blev ganska bra till slut… Trots att jag som sagt sett Niagarafallen 2 ggr redan, och varit i Canada 3 ggr!! Men det var nya upplevelser för O (vilket varken södern eller pacific north-west hade varit) och det var roligt att komma tillbaka med honom.
Förhoppningsvis kan du vara med pĂ„ nĂ€sta bloggtrĂ€ff – men dĂ„ kommer jag nog att sitta i Europa och vara avis😉
Kram!!

1 12 2008
petchie

Cristina, wow I feel very honoured by your request and flattered that your mother-in-law likes my photo! I will email you asap, we are just back from the holidays and I have a long to-do-list…

Annaluna, det var vĂ€ldigt varmt Ă€ven nĂ€r jag sĂ„g fallen 1989 och 1992… men 2008 var KAAAALLLT! Och grĂ„tt & regnigt tyvĂ€rr😩 Om vi hade kommit nĂ„gra mĂ„nader senare sĂ„ hade det antagligen varit is överallt vilket ska vara vĂ€ldigt vackert…

Cecilia, it was a great blog-meeting – you might already have read about it on the other girls’ blogs…

1 12 2008
petchie

Annika, ha ha, jag blev faktiskt lite nervös att ni antingen inte fattade vem jag var eller undrade vad sjuttsingen O och jag gjorde dĂ€r, typ att vi inkrĂ€ktade pĂ„ er brunch😀 Puh, det var nĂ„gra nervösa minuter innan polletten trillade ner hos er😉 Det var sĂ„ kul att fĂ„ trĂ€ffa er igen sĂ„ snart (och fĂ„ trĂ€ffa Peter), det hade jag inte rĂ€knat med!! O börjar vĂ€l undra om vi nĂ„gonsin kommer att Ă„ka pĂ„ semester igen utan att trĂ€ffa bloggerskor… (Europasemestrar Ă€r ganska safe dock, men dĂ€r har jag ju alla mina andra kompisar, hi hi).

Petra, hi hi, jag lĂ€ste nĂ„gonstans att du undrade om du kĂ€nde igen mig frĂ„n tv nĂ€r jag kom in, sĂ„ himla roligt! Och tack för initiativet att gĂ„ till svenska kyrkans julbasar – sĂ„Ă„Ă„ mysigt att fĂ„ dricka spetsad glögg och Ă€ta pepparkakor!

Millan, resan blev jĂ€ttebra till slut och vi fick minsann bĂ„de frysa och uppleva snö – precis som vi hade hoppats pĂ„đŸ˜€ Man blir lite temperaturknĂ€pp nĂ€r man bor i tropikerna, hi hi!

Anna, spÀnnande, jag ska kika pÄ utmaningen sÄ fort som möjligt.

Victoria, foton och reseberĂ€ttelser kommer – nĂ€r jag har piggnat till lite frĂ„n min förkylning!
Tack sÄ jÀttemycket för utmÀrkelsen, det Àr faktiskt mitt första bloggpris tror jag!!

Stora kramar till er alla tjejer!

1 12 2008
Annika

Gud jag förstĂ„r—Du mĂ„ste ha trott att vi var tvĂ„ galna idioter som satt dĂ€r och fattade NOLL.
Precis sÄdÀr ska en bra överraskning gÄ till!!!
Det var samma sak nÀr vi var pÄ suprise party hos vÄr kompis som fyllde 40. Han var totalt tagen pÄ sÀngen. Tror inte han fattat vad som egentligen hÀnde förrÀn efter 20 min. Lyckat!!
Ser fram emot resereportage!!!
KRAM!!

8 12 2008
petchie

Annika, hi hi, inte trodde jag att ni var idioter men ni verkade totalt oförstĂ„ende😉 Visst tar det ibland ett tag innan man hinner fatta sig efter en överraskning, men det Ă€r ju det som Ă€r sĂ„ roligt!

Leave a Reply

