Closed due to a cold

13 02 2009

I was going to have lots of things to tell you about my breakfasts, fikas, lunches, dinners and drinks with friends in Brussels but instead I have been in bed sleeping or on the sofa watching Grey’s Anatomy. And no Friday theme either this week! I have a really bad cold that doesn’t seem to improve, rather the contrary…😦

Hope everybody is more lucky today than my host who got the kitchen blind in his head this morning and had to go to the hospital with blood everywhere, and my hostess who spilt coffee all over her… on Friday the 13th!!

Have a nice weekend and do what we are doing for Valentine’s Day tomorrow – celebrate it by sharing a nice home-cooked dinner with friends!!


Actions

Information

28 responses

13 02 2009
annaluna

Q te mejores!!!

Home-cooked-dinner for Valentines is what we are planning too! Fast idag går vi kanske ut en sväng och äter något gott!

13 02 2009
Annika

Färmodligen är det väl flunsan du pkt på, din STACKARÈ!!
Jag var ju däckad av den i en vecka och jag vet hur övervidrig den är.
VILA NU!! Hoppas du slipper skrällhostan som gjorde ONT.
Feel better!!!
Kram!!

13 02 2009
Petra H

Annaluna,
muchas gracias! Ojoj, sa forvirrande att vara tillbaka i ett fransktalande land – av nagon anledning ar det mest “también” och “aqui” som jag vill saga istallet for “aussi” och “ici”.😕
Det ar mysigast att fira Alla hjartans dag hemma – vi kommer vara ett helt gang som ska ata och mysa tillsammans.

Annika, tack – jag haller tummarna att det bara ar en forkylning och inte flunsan, sa att jag mar bra snart! Sa himla trakigt att vara sjuk nar jag hade tankt traffa alla kompisar😦 Hosta har jag inte borjat an (och nar jag borjar hosta slutar jag aldrig!). Tror att det ar nagra elaka dagisbacillusker jag fatt av nagra av alla barnen jag traffade i Sverige – sota men farliga😉

Kram tjejer och trevlig helg!

13 02 2009
Anki

Ojojoj, hoppas din vän mår bättre nu. Vilken morgon! Jag tror inte så mycket på skrock men man vet ju aldrig… Peppar peppar ta i trä!
Hoppas att du också mår bättre snart! Inte kul med förkylning när man är ute och reser.

Önskar ett snabbt tillfrisknande och en fortsatt bra resa i Europa!
kram

13 02 2009
Saltistjejen

Ånej!!
hoppas du snart blir bättre!
Krya på dig nu! Drick en massa varmt te med honung. Ät apelsiner och låt O pyssla om dig!🙂
Kraaamar!

13 02 2009
StrandMamman

Krya på dig! VÄNdagshälsningar!!

13 02 2009
Anna (Sthlm)

Krya på dig! Inte kul att vara sjuk när man är bortrest😦
Kram!

13 02 2009
Taina

Krya på dig!
Ha en lugn och skön helg😉

13 02 2009
Desiree

Åh nej din stackare. Krya på dig. Du gör helt rätt som tar det lungt i soffan. Det är nog bästa sättet att snabbt bli frisk. Jag hoppas att du får en riktigt trevlig helg och alla hjärtans dag med din älskling ändå. Vi kommer också att satsa på en god och trevlig middag hemma.

Kram

13 02 2009
Caroline

Krya pa dig, Caroline

13 02 2009
Anne

Oj, hjälp vilken start på dagen för flera. Blod som spruta och kaffe utspillt.
Fredagen den 13:e ja…
Så typiskt du ska vara förkyld nu när du är på resande fot, men det lät som att du hunnit med mycket ändå. När du är frisk och pigg igen får du visa och berätta mer om alla luncher, fikor och annat du hunnit med.
Krya på dig!!! KRAM!

13 02 2009
Indie

I hope you feel better soon. All this rest sounds like a good choice on a day when accidents are happening around you! Enjoy your Valentine’s Day with friends. I agree that is the best way to spend a day of love.

14 02 2009
Emmapiraya

KRYA PÅ DIG! Det är ju ett gäng sega förkylningar som snurrar så kämpa på! Kram!

15 02 2009
Millan

Nej vad trist att du ar sjuk😦. Hoppas att ni trots allt fick en mysig helt med vannerna och att du mar battre nu. Kram pa dig

15 02 2009
Fru Bangkok

fin blogg

15 02 2009
Lia

ÅH! Fy vad illa med förkylning. Krya, krya, krya på dig säger jag. Du som har semester och allt. Attans. Hoppas att du snart är på benen igen! Kram

16 02 2009
Marianne

Å hoppas att du har blivit frisk nu och kan njuta av resan!

Stora kramar

16 02 2009
anna of sweden

Och krya-på-dig-kramar från Philly!

17 02 2009
Mary T

And it really was a lovely Valentines dinner with friends!🙂

p.s. I caught your cold too! That was one powerful virus!

26 02 2009
petchie

URSÄKTA ATT JAG INTE SVARAT PÅ KOMMENTARERNA FÖRRÄN NU!!

Anki, jag tror inte heller egentligen på skrock, men snacka om typiskt att vår stackars vän fick persiennen i huvudet just fredagen den 13:e… Och nej, förkylning när man är ute och reser och vill vara social är inte kul😦

Saltis, jag åt en massa apelsiner och drack te och lemsip (någon slags citronbaserat pulver med paracetamol som ALLA rekommenderade i Bryssel) men jag snorar fortfarande… Två veckor nu som förkylningen har varat – tur att jag inte är så hängig längre iaf. Och O jobbade en massa när vi var i Bryssel så det fick bli vännerna som tog hand om mig istället…

Strandmamman, tack för vändagshälsningen – så mycket trevligare tradition än att bara fira när man är ett par…

Anna (Sthlm), nix inte kul att vara sjuk när man är bortrest och bor hos kompisar – dessutom om man råkar smitta värdarna och medgästerna vilket jag lyckades med!😕

Kram allihop!

26 02 2009
petchie

Taina, tack – det var en lugn, mysig och social helg trots förkylningen.

Desiree, det låter trevligt med god middag hemma – helt rätt att “fira” den 14 februari på det sättet och inte spendera en massa pengar på dyrt restaurangbesök. De flesta restaurangerna har väl speciella menyer den dagen för att locka folk att spendera så mycket pengar som möjligt…

Tack Caroline! Jag mådde relativt bra efter de första två dagarna i sängen / på soffan🙂

Anne, jag insåg när jag läste din kommentar att det blev lite feluttryckt i inlägget – alltså, jag fick ställa in frukost, lunch, fika, middagar och drinkar med vännerna de första två dagarna. Och det tråkigaste var att jag missade TRE personer som bara var hemma i Bryssel på torsdagen – de andra hann jag träffa under andra veckan när jag mådde bättre.

KRAM!

26 02 2009
petchie

Thanks Indie, the rest did me well but the cold is still bothering me a little – I started coughing a full week after it broke out😦
We had a lovely Valentine’s dinner with friends. In Finland they call Valentine’s day the Friend day and I think that it is much nicer and more inclusive way to celebrate the 14th February – I am thinking of all single and lonely people out there who probably feel even more lonely on this day.

Emma, och jag hoppas att dina utslag har lagt sig – en förkylningen är ju ingenting i jämförelse med vad du har haft!

Millan, tack, det blev trots allt en mysig helg – under lördagen gjorde vi nästan ingenting förutom umgicks, drack te och snackade (och åt smörgåstårta etc så klart, ha ha).

Fru Bangkok, tack!

Lia, tack, du är så gullig! Det var verkligen så tråkigt att jag blev förkyld precis under den delen av vår europeiska turné som skulle vara (och blev trots allt) den mest sociala! Jag hade ju kunnat lega hemma i Eslöv i några dagar och varit sjuk, det hade ju nästan varit mysigt😉

Marianne, hostar fortfarande😦 och tyvärr, när jag börjar med min jobbiga torrhosta så brukar den hålla i i flera veckor…

Anna of Sweden, tack tack!!

Mary T, I agree – it was a wondeful evening! J said the same when I saw her again on Monday.
I am so sorry that you got the cold – both you and S… I hope Y and B didn’t get it as well. Are you feeling better now? I am still sneezing and coughing…

Kram tjejer!

27 02 2009
Anna (Sthlm)

Lemsip är ju bara bäst! Fast tror det innehåller lite mer än citronpulver och paracetamol🙂 Finns olika sorter också, Max osv. Jag köper alltid på mig ett lager när jag är i England!

27 02 2009
petchie

Anna, jag tror inte att jag hade testat Lemsip innan trots att jag naturligtvis varit förkyld innan i Bryssel (faktiskt ganska ofta i jämförelse med andra ställen jag har bott på!). Visste inte att Lemsip även säljs i England!

27 02 2009
Anna (Sthlm)

Trodde det var en engelsk grej från början…googlar…japp, det är brittiskt (eller Commonwealth) http://en.wikipedia.org/wiki/Lemsip

6 06 2009
markus hanevall

hittade en sida som säljer lemsip här i sverige.10Pack i mentholsmak
http://www.24apoteket.com

6 06 2009
petchie

Tack Markus för tipset! Ska berätta det för Anna som bor i Sverige…

11 10 2009
Anna (Sthlm)

Kollade in den där sajten som säljer lemsip men tyvärr verkar inte sajten funka längre?? Så jag får väl passa på när jag är i England. Mitt förråd räcker dock ett tag till🙂

Leave a Reply

