What to choose, what to choose…

25 06 2009

My meal choices for today’s flight to Copenhagen:

TO BEGIN
Warm roasted nuts with your preferred cocktail or beverage

HOT APPETIZER CART
A demitasse of morel mushroom soup accompanied by a grilled rosemary shrimp skewer and beef empanada, with Amazon sauce

SALAD and warm breads
Mesclun salad mix and romaine lettuce with roasted yellow tomato, cherry tomato, red onion and fresh mozzarella cheese
Your choice of Italian herb vinaigrette or creamy Thousand Island dressing
Freshly baked garlic bread and assorted rolls with butter

MAIN COURSES
The Chef’s Selection
Grilled tenderloin steak with chimichurri sauce, grilled carrots, mushrooms, red bell pepper, broccoli florets
and spicy rice with corn, jalapeño peppers, sour cream and cheese

Herbed breast of Chicken with creamy mushroom sauce, grilled yellow squash, zucchini, red bell pepper and sweet plantains

Poached salmon and Lobster with shellfish sauce, presented over steamed jasmine rice, with grilled cherry tomato and green asparagus spears

Pasta Bowl
Tortelloni with marinara sauce, eggplant and bean confit, fresh mozzarella cheese and freshly grated Parmesan cheese

FRUIT AND CHEESE cart
Select American and imported cheeses, grapes, assorted gourmet crackers and bread, served with Port wine

DESSERT CART
Vanilla ice cream with choice of toppings or an assortment of petite pastries
Fresh gourmet roasted regular and decaffeinated coffee made exclusively for Continental Airlines or tea with your choice of milk or lemon

pre-arrival REFRESHMENT
A selection of juices
Fresh seasonal fruit and yogurt
Swiss cheese, pepper-coated salami and ham cold plate
Assorted breads including cinnamon and crusty rolls and warm croissants with butter and strawberry preserves
Fresh gourmet roasted regular and decaffeinated coffee made exclusively for Continental Airlines or tea with your choice of milk or lemon

It’s tough flying business😉 But I do realise that it is really a question of “enjoying it while it lasts” because once we move back to Europe there won’t be anymore free business travels across the Atlantic!

Leaving Puerto Rico
Leaving Puerto Rico by sunrise in January

Joking aside, please keep your fingers crossed for me – I have one hour in Newark so I can’t have any no delays between San Juan and the mainland… or I might have to wait 24 hours to catch the next flight to Copenhagen!?


Actions

Information

19 responses

25 06 2009
Marianne

Hummer – det är dyrast : D

Som alla kunde höra när vår högste chef (fast han påstår att han inte jobbar) talade i Sommarprogrammet, så flyger vi bara längst bak. Så vi får vara glada om vi ens får en ätlig sallad, och om det är dressing till är det en höjdare!

Så gör precis det du säger – njut medan du kan och ät allt på menyn!

HOPPAS att du hinner med anslutningsflyget! Jag håller både tummar och tår!

Ha nu en riktigt bra flygresa!

KRAM!

29 06 2009
Petchie

Marianne, jag vet inte var hummern blev av och inte skaldjurssåsen heller men huvudrätten var en besvikelse!! Satt och sneglade på grannarna över mittgången, deras kött såg godare ut men jag tänkte som så att fisk är väl lättare att smälta för systemet… får alltid ont i magen när jag flyger långt.
Det jag njöt mest av var att jag satt ensam (två säten) så jag kunde sprida ut mina grejor (böcker, tidningar, kuddar etc). Skönt!
Anslutningsflyget kom jag med men inte mitt bagage😕
Kram!!

25 06 2009
Karlavagnen

Muchos dedos cruzados…

29 06 2009
Petchie

Muchas gracias! Halvsprang genom Newark och gick rakt på Köpenhamnsflyget som redan boardade när jag kom fram… Puh!

25 06 2009
Mary T

Safe Travels! Enjoy your time in Sweden and make sure to keep blogging! x

29 06 2009
Petchie

Mary T, thanks and will try to keep blogging! I have to sneak internet-time off my father’s work computer in the summer house… he’s having breakfast at the moment😉
xx

25 06 2009
Annika

Underbart att du har den möjligheten, att resa business!!
I wish!!
OCH maten ser god ut också som du kan välja mellan.
MÅ inget hända så du missar flyget!
INGET!!!
Lycklig RESA!!!!
Kram!!

29 06 2009
Petchie

Annika, jag läste att ni fått riktigt urkassa platser på planet över Atlanten igår😦 Det är nog ingen som vill sitta i mitten längst bak… Hoppas att du får åka i business till Sverige en gång iaf – det ÄR så mycket mer behagligt! Men snart är det slut på det roliga även för mig😉
Kram!!

25 06 2009
Anna (Sthlm)

Oj oj, stackare alltså! Hur ska du kunna välja! Men enjoy it while it last som sagt! Du kan inte göra som europaparlimentarikerna förresten? Få pengarna för business men boka vanlig klass och spara resten på sparkontot?!😉

29 06 2009
Petchie

Anna (Sthlm), ha ha, vi försökte!! Vi föreslog att vi kunde åka hem 2-3 ggr om året för samma kostnad – eller faktiskt mycket lägre i ekonomi men se det gick icke! Business policy eller nå’t…??😕
Kram!

25 06 2009
svengland

Det låter gott!!!!🙂 Ha en trevlig semester hemma!

29 06 2009
Petchie

Svengland, det var inte lika gott som det lät! De brukar vara ganska duktiga på goda maträtter men den här gången var det inte mycket bättre än ekonomiklass (dock MER mat).
Jag njuter redan av Ålakusten🙂

25 06 2009
Saltistjejen

Wow!!! jag har alidrg i hela mitt liv flygit Business! Måste kännas sjukt lyxigt! Har de inte så att man kan fälla stolarna också så det blir en säng???
Hoppas du får en riktigt bra resa HELA vägen och att bytet i Newark går bra! Tänk då är du väldigt nära mig!🙂
KRAM!

29 06 2009
Petchie

Saltis, det var ett ganska gammalt och litet plan (du vet ett sådant som man går lite längre bak så man svänger till vänster för business – jag vet inte vilken modell det är) och man kunde faktiskt inte fälla sätena särskilt mycket. Eller nu är jag orättvist, naturligtvis kunde man fälla sätena mer än i ekonomiklass men inte helt så mycket som i vanliga fall. Jag sov ändå ganska bra…
Jag tittade utöver Manhattan och tänkte på er! Tyvärr kom inte mitt bagage med planet till Kbh, det anlände först igår eftermiddag! Men jag shoppade loss i Kristianstad i fredags😉
Kram!!

25 06 2009
Taina

Business? Det var inte illa. Vi får INTE flyga business. Besparingar, besparingar. Trots långflygningar så som till Taiwan. Från USA. Sitta i ekonomiklass kan en sådan gång bli väl drygt.
Svårt val med maten. As long as Champagne is served I`m fine😉
Kramen!

29 06 2009
Petchie

Taina, inom Europa och inrikes i USA får man inte heller flyga business längre i Os företag, men över Atlanten + eventuell inrikesförbindelse får man fortfarande. Man kommer ju definitivt fram mycket fräschare om man har åkt business så för folk som ska jobba dagen efter borde det tillåtas (lilla jag kanske inte egentligen behöver det, hi hi). Men vet du vad det BÄSTA är med business?? Airmiles… jag flyger nästan gratis till Strasbourg på torsdag tack vare mina businessflygningar😉 (ska vara bröllopsvittne och ska be en bön på franska i kyrkan – arrggghh, måste börja öva redan!)
Kram!

25 06 2009
Karlavagnen

Det roliga är att flyger man business tillräckligt länge, så blir man tyvärr blasé. Men jag blev aldrig otrevlig mot personalen som andra resenärer kunde vara.

30 06 2009
petchie

Karlavagnen, jag kan tänka mig att man kan bli lite blasé om man åker business – iaf inrikes / inom Europa då flygningarna är relativt korta… men på långa resor njuter jag verkligen av det större utrymmet! Från San Juan till Newark hade det kvittat om jag suttit i ekonomi eller business, jag fällde inte ens mitt säte och somnade ändå😉
Otrevlig mot personalen hoppas jag att jag aldrig är, oavsett var för slags serviceyrke det är…

26 06 2009
Petchie

Ännu en snabbis – på väg till sommarstugan om en stund! Jag hann med planet… MEN INTE MIN RESVÄSKA – vilket ju var förväntat men fortfarande irriterande. På Kastrup sa de att jag får räkna med att vänta minst 2 dagar så nu ska det shoppas kläder i eftermiddag😉

Leave a Reply

