Friday theme / Show & tell: The Light of the City

26 06 2009

When you read this I will be in Sweden! My plane landed at 07.35 this morning in Copenhagen, if there were no delays and I didn’t miss my connecting flight in Newark yesterday… I don’t know when I will have time to update the blog but below is my interpretation of the last Friday theme before the summer break. Annika and Desiree have chosen great themes for June!

The Light of the City

Carlsberg in Copenhagen by night
Carlsberg by night in Copenhagen

Paseo la Princesa by night
An evening walk on Paseo La Princesa in the Old San Juan

Old San Juan by night
Old San Juan by night

Ventana al mar by dusk
La Ventana al Mar by dusk

Condado by dusk
The beach in Condado by dusk

NYC by night
Saltistjejen‘s view in NYC

Toronto by dusk
Entering Toronto by dusk

A party by the pool at night
And a poolside wedding in the evening

I probably won’t have time to check the other Friday bloggers’ interpretations of the theme today but I will do it as soon as possible.
Anki, Anna, Annika, Christel, Curieux, Desiree, Emma, Erica, IamAnnika, IngaBritt, Jemaya, Lena W, Leopardia, Mais-oui, Marie, Mia D, Millan, Minerva, Moster Mjölgumpa, Musikanta, Nilla, Norrsken & Stjärnfall, Petra H, Saltis, Sara, Simone, Sparkling, Strandmamman, Taina, Under Ytan, Victoria V and Västmanländskan.


Actions

Information

24 responses

26 06 2009
Ulla

Ha en jätteskön resa! kram!

27 07 2009
petchie

Tack Ulla! Det blev en härlig Europavistelse men nu är jag tillbaka i Puerto Rico vilket är ganska skönt det också😉

26 06 2009
maisoui

Jag tycker det är jättekul att se bilder från andra städer och andra delar av världen. Hoppas du får en kanon vistelse i Sverige. Trevlig helg! Kram

27 07 2009
petchie

Maisoui, vad roligt att du gillade mina bilder från olika städer i världen!
Jag hade supertur med vädret i Sverige!
Kram

26 06 2009
Anna (Sthlm)

Har inte tillgång till mina foton över helgen – vi åker till landet – men söndag-måndag ska jag försöka få till ett temainlägg!

Hör av dig när du är i Stockholm! Hur var det förresten med 2 augusti och en vecka framåt? Är du i Skåne då? Vi ska nämligen (troligen) ta en vecka och öka runt på Österlen och Västkusten då.

Kram!

27 07 2009
petchie

Anna (Sthlm), det blev inget Sthlm i sommar… Men jag hoppas på en Sthlmsweekend så fort vi är tillbaka i Europa i vinter!
Hoppas att ni får en härlig Skånevistelse, synd att jag redan har åkt😦
Kram!

26 06 2009
Taina

Jag VISSTE det! Bara en massa läckra foton! Underbara att se på. Njut av vistelsen i Sverige!
Kramar

27 07 2009
petchie

Taina, ha ha, TACK!! Jag har ju glömt att skriva om vår Canadaresa i november men här kom iaf ett foto från Toronto😉
Kram!

26 06 2009
Annika

Gosh Girl!! Fina bilder!! KUL att du körde temat, jag tror varken jag eller Des körde det denna sista dag🙂
OCH nu har du landat, you lucky girl, you!!!!
OCH är därhemma.
Själv sitter jag här dag före afton och angstar mig över min egen resa imorrn…
I wish I were you!!!

Jättekram!!!

27 07 2009
petchie

Annika, så både du och Desiree skippade er sista fredagstema😉 Hoppas att det var många andra som bloggade – jag hade inte tillfälle att kolla in allas inlägg i juni och nu känns det lite sent…
Ja, jag var hemma några dagar tidigare än du MEN DU är ju fortfarande hemma – så nu är det jag som är avis😀
Kram min vän!!

26 06 2009
Millan

Hoppas du kommit fram ordentligt och resan inte var for jobbig! Skont att ha en harlig sommarsemester i sverige framfor dig nu. Kommer O ocksa over nagot? Om tva veckor kommer jag och barnen ocksa over. Can’t wait!
Jatte fina foton dessutom.
Kram

27 07 2009
petchie

Millan, resan gick väldigt smidigt FÖRUTOM att jag inte fick mitt bagage på TRE dagar! O kom över för en veckas semester i Skåne och sedan blev det SPanien en vecka, nog första gången någonsin som O INTE jobbade på semestern.. eller lite jobbade han ju😉
Hoppas att ni har det riktigt härligt i Sverige, ni också!
Stor kram och tack!

26 06 2009
Desiree

Åh ha nu en riktigt bra resa. Hoppas att allt går smidigt. Jag vet ju hur jobbig själva resan är. Verkar som du och Annika reser samma dag. Jag tänker på er båda två. Ha det helt underbart i Sverige.

Du har verkligen lyckats enormt med tolkningen av fredagstemat. Wow vad många läckra stadsbilder du hade. Det känns ju lite extra roligt för mig att se alla de bilderna från San Juan som jag känner igen. Ha det toppenbra nu under din semester.

Kramis
Desiree

27 07 2009
petchie

Desiree, jag tycker inte att resorna till och från Europa är så jobbiga men det kanske beror på att jag har haft turen att flyga business😉 Men det var lite jobbigt att komma fram utan bagage även om jag tog tillfället i akt och shoppade loss, hi hi!
Annika åkte några dagar efter mig och nu är ju både hon och du fortfarande kvar hemma plus Emma, Millan… avis!!
Kul att du gillade mina stadsbilder, visst är det kul när man känner igen sig!
Kram

26 06 2009
Ingabritt

Härlia bilder! Tänk så mycket olika ljus det finns i en stad, både dag och natt. Önskar dej en riktigt skön vistelse i Sverige, kram!

27 07 2009
petchie

Ingabritt, tack! Jag gillar att ta kvällsbilder men de blir ju tyvärr gryniga om man inte tar med blixt – vet inte hur man ska göra för att undvika det…
Kram

26 06 2009
sparkling

jättefina bilder, den i NYC va häftig!

27 07 2009
petchie

Sparkling, tack! Det är ju Saltis häftiga utsikt i NYC – tänk att de bor med den utsikten…

27 06 2009
Marianne

Hoppas verkligen att resan gick bra och att maten var god : ) och att du NU är framme (klockan bör vara 11.16 i Sverige) i stugan! HÄRLIGT!

Ät nu massor av god mat och bara NJUUUUT!

Jättefina bilder! Jag måste helt klart försöka ta mig an kvällsfotografering, har inte ägnat en sekund åt det konstigt nog.

Massor av semesterkramar skickar jag!

27 07 2009
petchie

Marianne, maten var god men lite av en besvikelse – portionerna har definitivt blivit mindre det senaste året… Finansiella krisen?
Jaaa, oj, vad jag har njutit och ätit god mat – lite för mycket av det goda blev det nog så nu ska jag försöka komma igång med motionen igen!
Som jag skrev ovan så är det svårt att få bra kvällsfoton utan blixt – borde nog kolla upp om det går att undvika det på något sätt… utan att skaffa tripod och ha längre utlösningstid!?
Tack för de söta kramarna!!

28 06 2009
StrandMamman

Oj vad fina bilder du har hittat!!
Ha en riktigt skön och härlig semester! Kram!

27 07 2009
petchie

StrandMamman, tack! Semestern var helt underbar!
Kram

29 06 2009
Mia

Underbara bilder! Hoppas resan till Sverige har gått bra och att ni får en underbar semester! Kram!

27 07 2009
petchie

Mia, tack. Resan gick bra och vi fick en jättefin semester, tur med vädret, god mat och umgänge med familj & vänner!
Kram

Leave a Reply

