Another busy week in the Caribbean…

17 09 2009

Birds in Humacao

and I haven’t had time to update the blog again, sorry!! I have excursions and photos to publish, but it will just have to wait. French S is here now and enjoying herself – practising her Spanish, relaxing on the beach and today visiting El Yunque, while I am off to the Alliance Francaise to write a press release about the “Feria internacional de libro” which is taking place in San Juan in October.

Tomorrow we are celebrating O’s 25th (??) birthday with a party and I doubt that there will be time for any blogging until next week…  😦

A boat in Humacao


Actions

Information

21 responses

17 09 2009
Marianne

Härligt med besök! 25? Grattis vad han än fyller : )

Ta det lugnt och lev livet, så kan du blogga när du hinner!

KRAM!

21 09 2009
petchie

Marianne, det har varit ytterligare ett mysigt besök fullt med olika utflykter och trevliga pratstunder… Men nu ska jag försöka komma igång med bloggandet på “heltid” igen!
Ha ha, O var väldigt nöjd att jag nämnt överallt att han är 25😉
Kram!

17 09 2009
Karlavagnen

Lammkött!😉 Glöm nu inte och rycka honom i örsnibbarna!

21 09 2009
petchie

Karlavagnen, hi hi, han önskar att han vore lammkött…

17 09 2009
Anna (Sthlm)

Tur att vi får lite vackra bilder att titta på så länge då!

21 09 2009
petchie

Anna (Sthlm), det är två foton från vår utflykt förra söndagen – inte en särskilt fin strand men oj, vilka vackra gamla båtar, god mat och coola fåglar.

17 09 2009
Desiree

Jag tycker att du ska fortsätta njuta av din kompis. Låt bloggen vila och ha kul i verkliga livet så länge. Du får återkomma sedan då du har mer tid och berätta och visa bilder på trevligheterna. Hälsa O så gott och önska honom en riktigt trevlig födelsedag från oss i Alabama.
Kram så länge.

21 09 2009
petchie

Desiree, tack! Jag har ju så mycket att berätta och visa – men det fick bli ännu en bloggpaus pga besök. Nu är vi ensamma igen och jag ska ta mig tid att skriva och berätta🙂
Kram och O tackar!

17 09 2009
Saltistjejen

Men gulle du! Känn ngen press på att uppdatera bloggen. Livet levs ju i verkligheten. Bloggen är ju bara ett sätt att berätta vad du gjort och tids nog finns det både energi och tid att göra det. Jag vet hur det är med besök. De kan “äta upp all tid man har” hahaha så som VI gjorde hos er!!!!🙂
Men det är ju roligt så njuuuut!
Jag har heller inte skrivit något om vår PR-semester än. Och jag kan inte skylla på besök. bara på att vardagen är så fullbokad av just vardagssaker som tar tid. Att snäppa lite snabba foton i flykten och publicera på bloggen går ju hyfsat snabbt, men att gå igenom mååååååånga foton från t ex resor eller besök tar längre tid oc kräver mer engagemang. Så är det bara.
Hoppas nu ni får en jättebra fest imorgon och gratta O från oss här borta!🙂
KRAAAM!

21 09 2009
petchie

Saltis, du har så rätt!! Men det känns som bloggen har lidit de senaste månaderna – hoppas att jag hittar tiden och motivationen igen!
Ha ha, det ÄR ju faktiskt bara trevligt när tiden springer iväg pga mysigt sällskap och en massa roliga aktiviteter!
Visst är det så att det ibland är lättare och snabbare att skriva om det senaste i vardagen, än att sätta sig ner och berätta om något speciellt som en resa… jag har ju fortfarande vår Philly-resa att berätta om.
Festen blev väldigt lyckad, men vi äter fortfarande rester😉
Kram!

17 09 2009
Annika

Grattis till the O-man hur gammal han än är🙂
Hoppas ni får kul!
OCH du har ännu ett besök som du tar väl hand om!
KRAM!!

21 09 2009
petchie

Annika, tack tack – O blev glad för alla blogg-grattis-hälsningarna! Det blev en jättekul födelsedagsfest och räkskiva – det kommer mer om det senare i veckan!
Det var härligt att umgås med S, och jag ser ännu mer framemot att flytta tillbaka till Bryssel nu efter en vecka med henne i PR!
Kram!

18 09 2009
Annaluna

Grattis till O som fyller 25 (hihi) Härligt att han är yyyngre än jag😀
Fina foton och ha det så bra tills nästa blogginlägg. Själv går jag runt och ser fram emot PR i januari!
Förresten mailade jag Janina och fick svar, supertack för adressen!

21 09 2009
petchie

Annaluna, vi hade faktiskt två gäster som var födda 82 och 83 – de yngsta! O är liiiite äldre😉
J och P kom till festen – jättekul!! De är verkligen härliga människor och jag hoppas att ni får tillfälle att ses i januari.
Kram!

18 09 2009
Lullun

Tänk inte på oss, vi väntar så gänra när det handlar om att det är roliga saker som håller dig från att blogga. Hoppas att ni får ett trevligt firande!🙂

21 09 2009
petchie

Lullun, tack, men jag har dåligt samvete för att jag varit så dålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden.. vill ju behålla mina läsare!
Kram!

19 09 2009
Emmapiraya

Här råder också lite frågetecken över Ms födelsedag, snarare om datumet dock, vi vet året..🙂 Hoppas det blir en bra fest! KRAM!

21 09 2009
petchie

Emma, hi hi, O hade nog önskat att det var fler frågatecken runt åldern men spanjorerna var duktiga på att registrera födslar redan på 70-talet😀 Festen blev lyckad och vi sjöng för honom på svenska, spanska och franska!
Jag försökte även mig på holländska men min sångröst är inte den bästa och inte min holländska heller😉 (det är dock samma melodi som till “Ja må han leva”)
Kram

22 09 2009
Anna (Sthlm)

Din blogg har väl inte fått lida! Du har ju bloggat mer de senaste månaderna än vad jag brukar göra om man räknar bort mitt mobilbloggande. Så det ska du inte ha dåligt samvete för!

22 09 2009
petchie

Anna (Sthlm), det kanske du har rätt i! Tack! Såg precis dina fina bilder från Californien på FB – kommer det något blogginlägg också snart?

23 09 2009
Anna (Sthlm)

Har tänkt det men inte fått till det ännu. Men det kommer snart!

Leave a Reply

