An internet-less Wednesday afternoon

7 10 2009

I was going to publish a new Wednesday recipe today, and work on “des feuilles de route” (itineraries) for the Alliance Francaise’s guests who are coming to the San Juan Book Fair in two weeks’ time, but internet didn’t work all afternoon and this is what I did instead:

Sorting out clean laundry

Sorting out the clean laundry…

Sorting papers

Sorting out papers – practical that we still have the dining table extended since the crayfish party…

Listening to some music and reading an old diary

Listening to some old music and reading an old diary from 2005 – the year I met O! I laughed when I read that he said after a few weeks together that I would make a perfect wife… as I haven’t done…

Ironing to be done

… the ironing yet😉

Back to working on those documents now…


Actions

Information

17 responses

7 10 2009
petchie

And I don’t think that O meant a HOUSEwife by his comment🙂

8 10 2009
Annaluna

Gud vad skönt och lugnt, jag stressar halvt ihjäl mig!

12 10 2009
petchie

Annaluna, jag kan absolut inte påstå att jag lever ett stressigt liv i Karibien😉 Hoppas att det lugnat ner sig lite hos dig!
Kram

8 10 2009
Anna (Sthlm)

Vilken tur att internet var tillbaka på kvällen så att vi kunde få det här inlägget i alla fall!😉

12 10 2009
petchie

Anna (Sthlm), framförallt eftersom jag hade lovat att fixa några dokument åt AF. Jag hade valt att jobba hemifrån just den dagen för att datorerna på AF är så dåliga, och så kom jag inte ens åt internet hemifrån, grrr…👿

8 10 2009
Annika

När nätet strular är inte kul!
Blir lika förbannad varje ggn det krånglar. Men nu har B&N gratis internet! I like that!
Alltid kul att se vardagsbilder.
Kram!

12 10 2009
petchie

Annika, ja, ni verkar också ha internetstrul med jämna mellanrum! Oftast när vi har problem så är det bara wireless-routern som inte funkar, och då kan jag koppla datorn direkt till modemet, men i onsdags funkade varken internet eller kabel-tv:n så jag förstod att det inte var ett lokalt problem hos oss😉
Jag är dålig på att ta vardagsbilder, men ska försöka komma med lite fler sådana inlägg…
Kram!

8 10 2009
Desiree

Du har varit produktiv och busy ser jag. Oj mycket hann du med. Sortera papper är verkligen inte kul men nödvändigt. Ja det är väl dax för er att börja rensa och packa ihop så smått snart. Skönt att kunna ta det lite pö om pö. När vi väl får vårat hus sålt så tror jag det smäller till och vi får nog högst en månad på oss att packa ihop hela hemmet. Det lär ju bli intesivt vill jag lova. Man vill ju inte börja packa ännu då vi inte har en aning om när det blir sålt och man vill inte heller att bokhyllor och sådant ska gapa tomma då folk kommer på visning. Ska du ta med dig det mesta eller kommer du att sälja av en del grejer? Ha en fin torsdag och hoppas att nätet inte krånglar något mer.

12 10 2009
petchie

Desiree, nja, jag var egentligen inte så produktiv – skjortorna är FORTFARANDE INTE strukna men det är på programmet IDAG!Och papperna ligger kvar på matsalsbordet – en massa högar som är Os och som jag vill att han kollar igenom…
Hade jag bara vetat exakt när vi flyttar så hade jag faktiskt redan börjat packa lite, men utan en deadline är det lite omotiverande… Jag förstår att det är ännu mer frustrerande hos er när ni inte alls vet NÄR ni kan flytta. Jag håller tummarna att folk snart kommer igång att gå på visningar igen.
Vi har ytterst få möbler som är våra egna här men de har vi ju köpt just för att kunna ta med oss tillbaka till Europa. Den ytterst kassa dammsugaren och några lampor är nog de enda grejorna som vi lämnar – antingen i lägenheten eller ger till någon kompis..
Kram

8 10 2009
Marianne

Hahaha, väldigt frustrerande när Internet inte funkar, men också väldigt praktiskt ibland så att man får något gjort : )

Du var riktigt duktig ser jag!

KRAM!

12 10 2009
petchie

Marianne, exakt – praktiskt när man får en “ursäkt” att vara lite mer produktiv… Dock var det inte en särskilt produktiv dag egentligen eftersom jag fastnade i mina gamla dagböcker istället och cd-skivor😀
Hoppas vara mer effektiv idag!!
KRam

9 10 2009
Cosmopolitan

En rätt produktiv dag får jag säga. Och väldigt god smak på “old music”…🙂

12 10 2009
petchie

Cosmopolitan, som sagt, fotona visade kanske inte riktigt verkligheten exakt😕 Men det var mysigt att lyssna på musik och läsa dagböcker också😉
Kram och kul att vi delar musiksmak!

9 10 2009
cecilia

Tycker det låter som en härlig dag – mysigt att leva sig tillbaka i gamla minnen (taskig svenska har jag….) och bara vara ett tag. Bra musiksmak har du också!:)

12 10 2009
petchie

Cecilia, det var jättemysigt faktiskt! Men vad man glömmer fort (personer, händelser, känslor) – det är nästan skrämmande att läsa sina gamla dagböcker…
Det var lite av Kent-nostalgi i onsdags, det var länge sedan jag lyssnade på Verkligen och Isola. Jag har inte sett dem live sedan 1996 men då såg jag dem två ggr på en vecka trots att jag inte ens gillade dem [då] (Linköpings Universitets sommarkonsert och Hultsfred)!

9 10 2009
Emmapiraya

Härligt med gamla Kent-skivor. Mitt lilla kusinbarn (kanske inte lilla, hon är 17) berättade att Kent har en ny singel ute, måste snarast lyssna in mig på den nånstans! Låter som en skööön dag, önskar jag kunde ha en sån nån gång. Så mycket med jobb och annat just nu. Stor kram och trevlig helg!

12 10 2009
petchie

Emma, visst är de fortfarande bra – de gamla Kent-skivorna!! Oj, visste inte att de har en ny låt ute, men jag måste erkänna att jag inte lyssnat jättemycket på skivan som kom ut 2007😕 Vapen och Ammunition är dock min favorit, tillsammans med Verkligen. V&A lyssnade en fransk kollega och jag på väldigt mycket när vi jobbade tillsammans. Hon brukade fråga om jag inte kunde sätta på “den där sorgliga musiken”😉
Kram!

Leave a Reply

