Hälsningar från Bergen

14 10 2009

Jag chattade precis med söta Lia (Mina Lyckopiller-Lia) och hon hälsar till alla sina bloggvänner att allt är bra i Bergen, förutom internet* och därför kan hon varken uppdatera bloggen, svara på kommentarer eller läsa andra bloggar  :-(  Flyttlådorna är inte helt uppackade men hon och sambon mår bra, och hon verkar vara vid gott mod. Nu håller vi tummarna att deras internet blir bra så att vi kan läsa om deras norska äventyr på hennes blogg!

Lias Bergen

Fotot är helt fräckt snott från Lias blogg – själv har jag ju inte varit i Bergen… än i alla fall!

Jag har lovat att skicka era kommentarer till henne, eller så skickar ni själva ett litet email till henne. Hennes nya emailadress finns på hennes blogg, i vänstra kolumnen under “Om mig” (klicka på länken “Kontakta mig”).

*) Skype behöver inte så mycket internetstyrka för att man ska kunna chatta, som tur är!


Actions

Information

7 responses

14 10 2009
Taina

Hej till Lia!

Jag ska låta henne jobba “ostört” med packning och installation av sig själv och internet. Önskar henne lycka till med allt så länge och så ses vi ju i cyber snart!

Kram till henne från mig

14 10 2009
Anne

Vad kul att Lia är på plats och redo att starta nya livet i nya landet🙂 Det låter bra att hon verkade vara vid gott mod, mycket bra. Håller tummarna för att det ska gå så bra så bra. Hoppas internet är fixat snart.
Kram till Lia

14 10 2009
Annika

Lia! Hej!! Så nu är du framkommen till Bergen! HOPPAS nu att du ska trivas bra där!
OCh att internet ska lösa sig snarast. Vill ju höra om hur DU har det!

KUL att du, Petra, kan hålla oss lite uppdaterade!

Kram till er!!

14 10 2009
Saltistjejen

Å heeeej Lia!!!Vad roligt att höra från dig via Petra!
Hoppas verkligen att flytten gått bra och att ni känner att ni börjar få lite ordning på varadgen och hemmet och livet. Det är omtumlande att göra ett sådant här steg och det kan kännas både underbart, spännande men också jättejobbigt i början. Så mycket nytt. Vissa dagar är det bara roligt men andra saknar man det invanda. Det som känns tryggt och som man kan göra utan att titta. Jag hoppas ni får ordning på internet så småningom så man kan följa dig via din blogg också. Men tills dess önskar jag er all lycka till!!!!!!
Vi kan ju även höras via email!
Kraaaam!!

15 10 2009
Anna (Sthlm)

Hälsa så mycket till henne när du pratar med henne igen!

15 10 2009
petchie

Tjejer, era hälsningar är skickade till Lia! Jag tror att hon blir jätteglad att höra att ni tänker på henne!! Det är ju så frustrerande när man sitter i ett nytt land och inte ens kan kommunicera ordentligt med de gamla vännerna.
Jag hoppas att deras internet blir bättre snart så att hon kan blogga, skypea, läsa tidningarna och allt vad det är man vill kunna göra när man är långt hemifrån.

16 10 2009
Marianne

Vad bra! Jag ska mejla henne så hon får lite mer kommunikation i sitt liv. Är dock övertygad om att denna glada och positiva tjej kommer att ha en hel drös med vänner i Bergen snart!

Tack för att du skrev om Lia!
Kramar!

Leave a Reply

