Closed for book fair!

21 10 2009

Unfortunately I haven’t had time to write a Wednesday recipe post today, as I worked all afternoon with preparations for the participation of the Alliance Francaise at the Feria internacional del libro de San Juan (International Book Fair), which is starting tomorrow.

It is the first time since 1994* (!!) that I will be attending a book fair and I am really looking forward to the experience! I will try to take lots of photos and tell you more about it after I have worked in our stand for the next two days. On Friday we are celebrating a day of French culture with different activities and the special guests, a few French authors and editors, will present their work.

Preparations for the book fair in San Juan

The fair looking very empty and quiet this evening… Hopefully it will be more crowded once it opens tomorrow!

And on Saturday one of O’s Spanish friends is coming to Puerto Rico – she works for Iberia and is working the San Juan route this weekend. It will be so much fun to see her, especially as we haven’t seen her in more than a year and she recently got engaged!

*) The international book fair of Geneva, I still have the Fodor’s Guide to the United Kingdom that I bought there!


Actions

Information

10 responses

21 10 2009
Saltistjejen

Vad spännande att jobba på en bokmässa! Jag ahr faktiskt aldrig varit på ngn sådan mässa trots att jag alltid läst rätt mycket.
Och skoj med besök!
Lycka till med mässan nu! Ser fram emot att höra mer om den senare.
Kram!

22 10 2009
petchie

Saltis, nej jag förstår inte heller varför jag inte varit på fler bokmässor – älskar ju också att läsa. Hoppas få uppleva den svenska bokmässan i Göteborg någon gång!
Kram

22 10 2009
Petra Stegman-Axlund

Jag älskar bokmässor, saknar den i Göteborg. Hoppas du får en härlig helg med din kompis. =)

22 10 2009
petchie

Petra S-A, min syster har jobbat på bokmässan i Göteborg de senaste åren (eftersom hon jobbar på bokförlag) och jag har varit så avis! Den är en aningen större än den här i San Juan – min puertoricanska kollega blev riktigt besviken igår när hon såg hur “fjuttig” den var!! Jag sa till henne att det går ju inte att jämföra med en bokmässa i Paris (som hon hade varit på). Puerto Rico är ett litet land som dessutom inte har någon större läskultur…
Ja, det är Os kompis egentligen men hon är väldigt trevlig så det ska bli kul att träffa henne igen på lördag. Och vi ses nästa vecka!

22 10 2009
Millan

Ah det later jatte trevligt emd en bokmassa! Vad kommer du att gora dar? Jag har faktiskt inte heller varit pa nagon bokmassa… kram

26 10 2009
petchie

Millan, jag stod i Alliance Francaises stånd och informerade om våra aktiviteter, och sålde några franska böcker (mest andrahandsböcker). I fredags hade vi ett franskt bokförlag och en fransk författare. Bokförlaget är faktiskt de som har Stieg Larssons-rättigheter i Frankrike och du kanske vet att “Millenium”-triologin är SUPERSTOR i Frankrike? Det har sålts över 2 miljoner böcker bara där och bokförlagsrepresentant sa att de inte alls förväntat sig en sådan framgång – folk skrev upp sig på väntelistor eftersom böckerna inte kunde tryckas snabbt nog!!
Kram!

22 10 2009
Annika

Härligt, härligt med bokmässa!Har aldrig varit på ngn sån!
OCH nu får ni besök igen!
Hur var det nu? har Iberia en flyglinje på PR??? För visst var det ett enda bolag som hade det?
Kram!!

26 10 2009
petchie

Annika, kul att se att jag inte var ensam om att inte ha så mycket bokmässeerfarenhet!! Jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att besöka den svenska bokmässan i Göteborg någongång – den puertoricanska var ganska pyttig😉
Japp, Iberia flyger direkt Madrid – San Juan, den enda direkta europeiska flyglinjen. Det var jättekul att träffa Os kompis igen, och prata bröllop🙂
Kram!

22 10 2009
Marianne

Du har fullt upp med andra ord! Men det är ju bara roliga saker, så då är det toppen!

Jag tror aldrig jag har varit på en bokmässa. Skulle ju ha gått på en i våras i samband med släppet av Fay Weldons bok, men den blev inställd.

HA DET SÅ ROLIGT MED ALLT!
Kramar!

26 10 2009
petchie

Marianne, alltid roligt när det händer något annorlunda (dock inte explosioner som i nästa inlägg). Jag tenderar ju att se alla aktiviteter som potentiella “öva-spanska-övningar” och bokmässan var ett ypperligt tillfälle för mig, då ju de flesta besökarna pratade spanska och inte franska😉 Att vi dessutom fick spanskt flygvärdinnebesök i lördagskväll var ju perfekt timing eftersom jag då pratat spanska nästan non-stop i två dagar😀
Vi kanske ska fixa en bloggträff på Göteborgs bokmässa nästa år?!
kram!

Leave a Reply

