Wednesday recipe: Chicken with chèvre & tomato sauce and an etiquette poll on party arrival time

2 12 2009

When O comes home and I have cooked a new dish, he always asks me if I have actually followed a recipe or just used it as inspiration. I don’t think that it is “just” to use a recipe as inspiration – it actually asks more of you as a cook than “just” following the recipe to a dot! It is funny, O doesn’t usually use recipes when he cooks, so I never know how to take his comment… I think he is just fascinated by the fact that I LOVE cook books but very rarely actually cook according to a recipe!

Some of my many recipe books
Second book from the right is the “Fast Food”-one, I also love the “Bowl Food. The New Comfort Food for People on the Move*”-book! Who can resist that kind of title?

The other day I used a wonderful little cook book called “Fast Food. Quick and Easy Everyday Ideas for Cooks in a Hurry” to make my lunch, the book is very inspirational and has photos of every dish (important!). Needless to say I only used the recipe as inspiration, and this is my take on the “Stuffed chicken breast with tomato, goat’s cheese and asparagus” as I thought that stuffing the chicken breast would take too long:

Chicken with chèvre & tomato sauce

1 chicken breast per person
~150 grams of French chèvre (goat) cheese (sold in a roll)
½ cube of chicken stock
1 cup of water
2 tomatoes – skinned (boil them quickly to easier remove the skin) and diced
a handful of asparagus (either canned or fresh – if fresh, boil in lightly salted water until crispy, tender or however you prefer your asparagus)
tarragon, cayenne pepper, 1 bay leaf, salt and black pepper
rice

Boil the rice as you usually do. Brown the chicken breast all around in a frying pan with olive oil. Season with salt, pepper and cayenne. Add the chicken stock cube, water, diced tomatoes, bay leaf, and some tarragon. Let it slowly boil under a lid and on low heat.  When almost done, add the goat’s cheese and make sure that it melts into the sauce.

Serve with the rice and decorate with the asparagus on top.

Since it is Wednesday it is also time for a new etiquette poll: When do you arrive to a party? 

Of course this might depend on what kind of party it is – a dinner party or a so-called cocktail party where people mingle randomly…  But think in general, when do you aim to arrive?

Maybe a very simple question if you live in Sweden for example and you know the social rules, but we have troubles in Puerto Rico. For example, we were invited to one of my French friend’s for a birthday party and I thought, she’s European so we shouldn’t arrive too late but O warned me that we would be the first ones to arrive – which we were, 30 minutes after the invited time. What I had forgotten to take into account was that all the other guests were Puerto Rican, as well as the hostess’ boyfriend, who was still in the shower when we arrived! Opps!

Birthday party 2007 - before the guest arrived...
Birthday party in Brussels before the guests had arrived

So last week when we were invited to my Spanish teacher’s parents’ home for Thanksgiving, I asked him when we were expected to arrive – like if he said 2 o’clock, did that mean 3.30? He laughed and checked with sister and then told me that we could come around 2-2.30. Great! Except that I was going with two Spaniards, and even though O is quite disciplined nowadays, the B-I-L No 3 does live in Spain… so we were not at the party until 3.15. Oh well, it is Puerto Rico after all and not the end of the world if you arrive late  😉

By the way, my first encounter with Spanish tardiness was when I studied in Italy with a Spaniard (from Zaragoza, just like O!) who would always arrive late to our lectures with the words “Spanish people hate to be late” – completely confusing, so why are you late if you hate it so much?? I later on lived in Geneva at the same time as my friend from Zaragoza, and among the more punctual friends we decided to always give him an earlier meeting time than the rest. So, let’s say that we were meeting at 20.00, but then we would tell Spanish R that it was at 19.30… He still always managed to arrive after everybody else!!

*) I have already published a recipe inspired by that cookbook – “The best pasta sauce ever“…


Actions

Information

21 responses

2 12 2009
Desiree

Vi är verkligen lika då det gäller facinationen för kokböcker men att man sällan använder dem för att sedan laga ett recept. Jag tror jag använder böckerna för inspiration och sedan så kör jag oftast utan recept. Eller så räcker det med att jag ögnar igenom ingredinserna och kör med dessa och lite beroende på vad jag har hemma. Det känns faktiskt toppen att kunna laga mat utan att behöva recept hela tiden.

Det där med tidpunkt att anlända då man blivit bjuden är helt olika från kultur till kultur. Min mamma är ju från Mexico så jag vet ju hur det är där att man kommer minst någon timme senare än vad värdparet sagt. Samma sak var det också då vi bodde i Nicaragua. Det är väl den latinska kulturen. Mendans man i Sverige är mycket noga med rätt tidpunkt.

Ditt kyckling recept lät gott. Jag gillar dock inte chevre men det går ju att köra med någon annan ost typ mozarella istället antar jag. Ha en bra onsdag.

Kram

4 12 2009
petchie

Desiree, kul att höra att jag inte är ensam om att älska kokböcker men inte följer dem slaviskt😉 Det är endast när jag bakar som jag följer ett recept till punkt och pricka! Det är ofta som jag inte heller har alla ingredienser hemma men ändå använder ett matlagningsrecept som inspiration. Ibland försöker jag dock att kolla receptet INNAN jag handlar, och då handla allt som behövs…
Ha ha, hade din mamma problem att anpassa sig till att hålla tider när ni flyttade till Sverige? Jag tycket att O är ganska disciplinerad nuförtiden även om vi båda slarvar här i PR där ingen är i tid. Det funkar ju om ALLA är likadana, men hans belgiska vänner brukade klaga när han var sen i Bryssel men samtidigt visste de ju hur han är / var.
Synd att du inte gillar chèvre, men det funkar säkert med någon annan ost också.
Kram

2 12 2009
Erika

Halloj!
Till middgasfest tycker jag det är ok att vara 30 min sen, till mingelfest är det ok med 1 h.
Jag har också svårt att laga mat utan att frångå receptet mer eller mindre. Förr lagade jag aldrig efter recept men sen jag blev mamma uppskattar jag mer manualer av olika slag, är ofta trött, har tusen saker att hålla reda på så jag vill tänka så lite som möjligt. I vardagen brukar jag därför titt som tätt lyckas (skulle O utrycka sig så?🙂 ) hålla mig till receptet. På helgerna vill jag vara kreativ. Det händer att jag tycker det känns mysigt att följa ett recept, som att jag hedrar den som gjort ansträngningen att dela med sig av receptet. Knasigt?
Kram på dig!

4 12 2009
petchie

Erika, vad bra att du skriver att det är ok att vara en halvtimme sen till en middagsfest i Sverige, jag har ju inte riktigt koll längre vad som är socialt accepterat i Sverige! Kanske därför jag tycker att Margareta Ribbings etikettartiklar är så fascinerande!?
Vad gulligt det låter att du vill hedra receptmakaren genom att följa instruktionerna. Ledsen att jag inte ”hedrade” dig när det gällde de parmesanpanerade fiskrulladerna😉 men vi hade absolut ingen fisk som det gick att rulla – för tjocka filéer…
O själv använder bara recept när han gör Jamie Oliver’s Tikka Masala😀 men han blir faktiskt lite impad när jag har följt ett recept, hi hi.
Kram själv!

2 12 2009
Annika

Kokböcker är roliga, och inspirerande, men jag improviserar nog en hel del.
Kryddar kanske mer än som skas etc…

HAHA, ja det där med att komma i tid. DET vill jag göra, men jag har lärt mig att det är bäst att komma ngt senare om det är ett cocktailparty, om det är en middag är vi där ON THE DOT.
På lördag har jag julfest hos mig. DET blir intressant att se när folk dyker upp då, men jag tror att de allra flesta infinner sig i tid.
Vad jag däremot avskyr är att en del av de inbjudna inte svarar på min evite. HUR svårt är det att kryssa i ett ja eller ett nej???
DET är inte kul.
Kramar!!!

4 12 2009
petchie

Annika, improvisation är ju det roliga med matlagning – bakning är svårare att improvisera tycker jag. Och kryddning är ju verkligen något jag höftar, har nog aldrig använt mått till kryddor om det inte är något speciellt recept som jag inte kan förutspå smaken så att säga.
Jag tycker att det var en intressant etikettundersökning det här med när man anländer till en fest! Det är verkligen olika principer hos folk, men det beror nog inte bara på landet man bor i, utan även vänkretsen. I Bryssel visste jag EXAKT vem som skulle vara sen, och det var liksom bara att acceptera att vissa inte har lika bråttom som andra, ha ha. Det roliga är dock att de som nästan ALLTID är sena, inte alls gillar att VÄNTA – för de gör det så ytterst sällan!! De få gångerna det var JAG som var sen kunde mina kompisar nästan bli sura, om de var i tid… Hallå, vem är det som brukar vänta på vem?😉
Jag fattar inte heller varför folk har så svårt att svara på en inbjudan, och det känns dumt att fråga om de kommer eller inte, typ som man försöker tvinga dem att gå på ens fest… Hoppas att dina gäster har svarat nu och att ni får en helmysig julfest!
Kram

2 12 2009
Desiree

Kul att du gjort om lite på bloggen. Jag ser att du minsann julpyntat med snöflingor, fint🙂

Har du bytt site eller hade du wordpress innan också? Nu minns jag inte. Känns som om du har gjort om en hel del på något sätt. Men gillar det absolut.

4 12 2009
petchie

Desiree (igen), ha ha, jag har ALLTID haft WordPress!!! Jag valde faktiskt WordPress när jag började blogga eftersom Anne hade bytt från Blogspot och jag gillade hennes layout. Det är kul att både Petra A och Millan har gått över till WordPress också. Det är mycket med WordPress som jag föredrar till Blogspot faktiskt.
Orsaken till att jag bytte nu var för att det började snöa igen precis som förra året (jag valde snö-funktionen förra året och den var visst registrerad även i år, så snöflingorna började falla automatiskt, kul!) och jag tycker att en lite mörkare bakgrund var bättre för att flingorna skulle synas.
Kul att du gillade layouten, jag har haft ganska många olika nu och kan inte riktigt bestämma mig vilken som är bäst. Jag kanske får ta en omröstning en dag eftersom jag har tagit foton på de olika designerna.

2 12 2009
Anne

Jag gillar ditt recept, det låter både gott och enkelt. Tycker mycket om chevre så det här låter faktiskt riktigt smaskens. Jag brukar överlag gilla dina recept🙂
Jag är ingen bra kock, har inte självförtroende nog så jag brukar följa recept rätt slaviskt om jag gör nåt ur kokbok. Men är det bara till mig själv så kan det experimenteras mer. Kokböcker älskar jag också, att bläddra och titta i, tycker också om att läsa matbloggar på nätet, speciellt för alla fina bilder de flesta har uppe.
Men du, ännu en intressant observation och företeelse du funderat över och tar upp.
Vanligtvis så brukar man ju ta en drink och nåt tilltugg först och inte rusa till bordet för maten, så är folk sena spelar det nog ingen större roll. Jag kan tycka, både som gäst och värd, att det är skönt om inte alla kommer på en gång, prick på klockslaget. Kommer folk lite pö om pö så hinner man hälsa mer, umgås lite först istället för kaos då alla väller in på en gång. Däremot är det nog lite störande om man sitter och väntar på att börja äta men några eftersläntrare inte kommit än. Är jag på väg att bli väldigt sen (sen kan ju så klart definitionen av väldigt sen variera…) så brukar jag höra av mig en kortis och säga att jag blir sen.

4 12 2009
petchie

Anne, vad glad jag blir att du gillar mina recept! Jag är inte så mycket för komplicerade gourmetrecept, vilket jag ibland kan önska att jag var. En fransk kompis till mig i Bryssel brukade inte bjuda på middag så ofta, men när hon gjorde det var det hur ambitiöst som helst och hur många olika avancerade rätter som helst. Egentligen föredrar jag nog kvantitet i det fallet – alltså att bjuda på middag oftare men mer avslappnat och enkelt, men samtidigt är det imponerande när folk bjuder på gourmetmiddagar. Nu är jag ju inte fransyska och kanske är det därför min inställning till matlagning är lite annorlunda, ha ha😀 Lite mindre Julia Child om man säger så!!
Jag är säker på att du kan laga riktigt smarriga rätter utan att följa ett recept slaviskt – testa någon gång när du lagar bara till dig själv (och M kanske). Kolla ett recept i en kokbok, ta fram alla ingredienserna och ögna igenom instruktionerna, stäng sedan boken och testa dig fram! Eller testa att göra ett recept och ersätt en ingrediens med något annat, som jag ofta gör om jag inte har allt hemma… Det gillar jag förresten med Rachael Ray’s kokböcker, att hon också föreslår alternativa ingredienser – typ samma recept men räkor istället för kyckling etc.
Du har så rätt, definitionen av ”sen” är relativ / flytande. Kommer ihåg i början av min vistelse i Bryssel då jag var FEM minuter sen till ett café där jag skulle träffa en SVENSK kompis, och jag ringde och helstressat bad om ursäkt… Alltså, inte ens en svensk skulle väl tycka att det egentligen var sent!? Sedan dess har jag blivit mycket mer avslappnad när det gäller tidhållning, det går inte att vara gift med en spanjor annars😀
En kompis i Bryssel (samma som serverar gourmetmiddagar) ringer ALLTID en halvtimme innan utsatt tid och säger ”Petra, jag kommer nog att vara lite sen” – det slår aldrig fel😉 Men samtidigt så frågar hon alltid om det är något jag behöver och ofta är det något som jag har glömt att köpa (bröd, någon ingrediens etc), så det är en perfekt hjälp faktiskt!
Kram!

3 12 2009
Anna (Sthlm)

Gillar nya layouten!! Kommer snöflingorna automatiskt eller har du lagt in dem manuellt? Alltså, jag menar kom de med just det här templatet eller? Inte för att jag har WordPress men jag bara undrar🙂

Receptet låter gott men jag har förätit mig lite på chèvre så det kanske dröjer ett tag innan jag lagar det🙂 Jag använder nog recept som inspiration för jag brukar nästan alltid ändra något🙂

Vad gäller när man bör anlända till en fest. Jag röstade 30 min för sent men det beror lite på. T ex om det är en middag som börjar en viss tid skulle jag mer eller mindre anlända på utsatt tid eller max en kvart för sent. Och absolut inte FÖRE utsatt tid som många svenskar gör, fy! Men om det är fest eller en drink skulle jag nog komma allt mellan en 30 minuter och 1½ timme sent men det beror på vad som står på inbjudan. Om det står öppet hus eller en viss tid “och framåt” då kan man ju komma lite när som.

Tycker också folk är så dåliga på att OSA! Hur svårt kan det vara liksom!

Kram!

4 12 2009
petchie

Anna, roligt att du gillar min nya layout – det är kul att förnya bloggen med jämna mellanrum! Snöflingorna kom helt automatiskt det här året eftersom jag hade kryssat i den funktionen förra julen… Och det är helt enkelt en ruta man kryssar i för att få till snöfall, så ingen programmering eller något sådant avancerat (som jag ändå inte skulle veta hur man gör!). Som jag skrev till Desiree ovan så var det orsaken till att det blev ändrad layout, för att snöflingorna skulle synas bättre! Du får väl komma till WordPress, det verkar väldigt poppis just nu med både Petra A och Millan som gått över till ”oss” (Anne och mig) – du får en vit jul på köpet😉
Vad tråkigt att du förätit dig på chèvre – hur? Eller snarare i vilka maträtter? Jag lagade receptet när jag hittade en bit smulig chèvre i kylen och hade tinat kyckling, kollade igenom kokböckerna och hittade det här. Det brukar vara så jag hittar recept, att jag har några ingredienser och försöker komma på vad jag ska laga. Mao, ingredienserna först och receptet sedan…
Jag tycker att det är så intressant med de här etikettenkäterna, så roligt att läsa hur ni alla resonerar mer eller mindre olika, eller inte i vissa fall… Vi är ju en ganska homogen grupp trots allt😉 Naturligtvis är anländningstiden beroende på vilken sorts fest, vem som bjudit in (vissa vänner vet man ju är mer punktliga än andra…) etc. Det är dock svårt när man FÖRSÖKER vara sen och ändå är först på en fest😉 Kommer ihåg en spansk födelsedagsfest där en fransk kompis och jag inte kunde komma överens om när vi skulle gå dit (på en bar), och hon ”vann”… när vi anlände hade inte ens födelsedagsbarnet kommit, ha ha!
Nä, att komma för tidigt är ju hur stressigt som helst för värden! Då får man väl ta en runda kring kvarteret eller vara beredd att hugga i och hjälpa till med festförberedelserna😉 Jag kommer aldrig att glömma fransoserna som kom och hälsade på oss när jag var liten, de hade kört från Frankrike och anlänt kvällen innan den utsatta dagen, så de SOV i bilen, ringde på morgonen och dök upp 10 minuter senare (när vi trodde att de precis kört i land i Limhamn och att det skulle ta någon timme till). Mina föräldrar tyckte så synd om dem, men de ville väl inte anlända för tidigt😉
Puertoricanerna är så opålitliga när det gäller inbjudningar, hälften svarar, hälften av dem dyker upp och det minst en timme för sent! Snacka om att det är svårt att planera, antagligen därför det aldrig är ”sit down”-dinners…
Kram!

3 12 2009
Marianne

God kyckling, låter det som! Jag följer recept slaviskt ibland och ibland blir det ett hopkok av inspirationen jag har fått när jag har bläddrat. Det beror lite på vad det är. Om jag t.ex. ska laga någon helt okänd rätt, som thai-mat, säger vi, med okända kryddor, då blir det slaviskt. Och ibland kan jag följa ett recept slaviskt för att få någon annan smak än ungefär som det alltid blir, eller hur man ska säga.

Och ja, som alla har sagt, det beror ju lite på vad det är för sorts tillställning och vad det har sagts/stått i inbjudan, hur noga man ska vara med tiden. Men jag försöker nog oftast vara någorlunda i tid, dock inte för tidigt.

Här i Egypten är det dock annorlunda. Bröllopet börjar 20.00 står det i inbjudan. Vi är där 21.00, brudgummens far möter i dörren och säger att han hoppas det ska börja vid 22.00, det börjar 22.45 …

Kram och hoppas du får ordning på tangentbordet snart!

4 12 2009
petchie

Marianne, jag håller helt med dig om att är det okända, exotiska recept är det bäst att hålla sig till instruktionerna – iaf första gången man lagar det. Annars kan det ju bli total pannkaka av det. Det är väl därför O alltid följer Tikka Masala receptet till punkt och pricka😉
Det jag är fascinerad över är hur folk säger att de inte kan laga mat – kan du LÄSA och förstå vad ”hacka”, ”steka”, skillnaden på kryddmått och matsked etc betyder så brukar man väl lyckas ganska bra. En annan sak är att bakning då det kan vara ugnsvärme, hur hårt man har vispat, knådat etc som gör att man misslyckas. Jag tror också att hemkunskapen i skolan har gett oss svenskar en bra grund. Mina franska och spanska vänner är helt förundrade över att vi lär oss matlagning (plus sy- och träslöjd etc) i skolan!! Jag tror inte att jag känner någon fransyska som gör sin egen pajdeg till exempel, även de som kan laga mat köper sin pajdeg (kanske för att i Frankrike är pajdegsrecepten à la Julia Child – extremt komplicerade och inbegriper bl.a kavling (att jag TRYCKER ut degen i pajformen är chockerande, men de älskar ALLA att äta min pajdeg, ha ha).
Jag kan tänka mig att egyptisk tidshållning är ett snäpp värre än puertoricansk… och här är de ganska duktiga på att komma SENT, om alls!
Kram

4 12 2009
Indie

I absolutely can’t wait for my thesis to be finished so I can start enjoying things again– like cooking!! I have a cookbook I brought back from Sweden, but there has been no time for cooking since I got home.

Your improvised, creative dish sounds delicious!

I usually arrive a little late but not much. The weird thing about me is that I can hardly ever stay at a place longer than 3 hours. So I am often among the first to leave.

Have a great time on your cruise! What a great way to spend the holidays!

4 12 2009
petchie

Indie, so happy to hear from you again! I still have your email in my in-box and am ashamed that I haven’t answered yet. I hope that your thesis work is going well and that you will be able to hand it in soon. Did you buy a Swedish cookbook in Swedish or English? O got one of the Swedish cookbook classics (in English) from my sister but he hasn’t had any baking inspiration lately… Maybe we’ll bring it to Spain for Christmas and we can surprise his mother with something yummy! I have never seen her bake but O claims that she does, sometimes. Baking seems to be much bigger in Sweden than in most countries where the custom is to buy cookies, cakes and bread in the bakery.
Something that I find quite funny is how foreigners very often bring a bought dessert to a party without asking if they should bring one – which means that we have double desserts as I always prepare one (ALWAYS home-made). It’s not like bringing a bottle of wine that you can always keep for another time if you already have enough to drink, or a box of chocolates. A cake has to be eaten immediately, and I always find it a bit awkward to serve two desserts…
Lately I also tend to leave early, maybe it’s the age😉 or due to the fact that we always arrive first, ha ha!
Thanks! We are leaving on Sunday, back a week later (on the Lucia-day, the 13th) and then we only have ten days in Puerto Rico before we go to Spain for Christmas! Lots to look forward to!

4 12 2009
petchie

Ha ha, I have really written long replies today, but I was sitting in the café at Borders for a few hours and got carried away apparently😉

5 12 2009
Saltistjejen

Hm jag är nog ofta lite sen. Faktum är att när jag bjuder folk hem hit så förväntar jag mig nästan att de ska vara lite sena också. Att komma “prick” tycker jag i stort sett är lite oartigt. Kanske låter knasigt men så är det. De flesta jag känner kommer dock alltid mellan 20-30 minuter efter utsatt tid vilket jag gillar. utom mamma då. Och M´s mamma. Men kanske är det en generationsfråga också?
Om det är en sk “mingelfest” där det inte bjuds på middag så tycker jag tiden itne spelar så stor roll alls faktiskt. Då brukar folk strömma in lite då och då vilket snarare gör det enklare att faktiskt hinna med att prata med alla (om man är värd). Kommer alla på en gång så blir det bara rörigt. Däremot tycker jag inte man ska komma så mycket mer än en halvitmme sent ifall det är iddag planerad. Då har ju folket tidsplanerat maten mer exakt för att den ska vara varm och “perfekt”.
Ha nu en underbar kryssning!!!!!

5 12 2009
petchie

Saltis, ha ha, när jag först läste din första mening trodde jag du menade att du var sen med din kommentar😀
Jag förväntar mig också att folk är lite sena! Är det nära vänner får de komma tidigt, för då sätter jag dem i arbete, ha ha! Jag tror absolut att det är en generationsfråga, våra föräldrar skulle nog alla rösta “on the dot”!?
Exakt, mingelfester kan lätt bli röriga och som värdinna, kan man känna efteråt att man knappt pratat med något – förutom de som kom först eller sist…
Middagsbjudningar är definitivt annorlunda, det är ju svårt att bjuda på god mat om vissa dyker upp en timme för sent… Eller så får man se till att man har sådan mat som går att puttra på spisen i all oändlighet😉
Kryssningsförberedelsera är i full gång, tror jag… Hm, O tar en förmiddagslur just nu eftersom vi var uppe tidigt för att bli vaccinerade…
Kram

5 12 2009
Saltistjejen

Hahaha! Ja jag ÄR ju ibland även lite sen med kommentarer också. För att inte säga Fredagsteman….😉
Men men “Fint folk kommer alltid sent” heter det ju…!
För övrigt tycker jag det är minst lika illa att komma för TIDIGT till en tillställning som försent. Faktiskt t o m ÄNNU mer oartigt.
Men det kanske mer beror på att jag sjlv alltid lyckas vara lite sen när jag fixat till fest också och vi springer runt som yra höns och fixar det sista en kvart efter utsatt tid…😉
Vaccinationer förresten! var det många ni behövde ta för kryssningen? Trodde ni genom att bo i PR liksom redan hade alla vaccinationer som skulle behövas i regionen?
Kraaam!

6 12 2009
petchie

Saltis, absolut, fint folk kommer alltid sent så det kan vi väl applicera på bloggarna också😉 Vi brukar också flänga runt i sista minuten, oavsett om det är fest eller något annat – jag BRUKADE vara så organiserad… Hm, är det spanjorens fel?🙂 Som idag, vi har inte packat än (!!) och O är på jobbet för att skriva ut biljetterna etc…
Ha ha, nej, inte behövde vi några vaccinationer för kryssningen – det är H1N1-vaccinet som vi tog igår!!! Det tar ju två veckor att verka men kan ju vara bra när vi åker till Spanien eftersom jag har en tendens att bli sjuk varje gång jag åker tillbaka till Europa!?
(när det gäller vaccinationer i PR så tog vi mot hepatit (Twinrix) och mot tyfoid-feber innan vi flyttade hit, rekommenderat om man ska stanna en längre tid i Karibien och inte bara äta på fina restauranger i de stora städerna).
Kram!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: