Happy New Year * Feliz Año Nuevo * Gott Nytt År *

31 12 2009

A slow start to the last day of the year and decade. But this is Spain and we are supposed to go out after midnight to party with O’s friends… And this seems to be where we are going (see below), even though I thought that we were too old and that it was only for teenagers!?

Spanish New Year's party
A mobile disco (?!) at the New Year’s Eve party, which starts at 01

I will report back on how many grapes I managed to eat at midnight and other impressions from the Spanish nochevieja (New Year’s Eve, but really “old night”) celebrations. On Saturday we head to Sweden via Helsinki and Copenhagen – fortunately with only one plane ticket each😉


Actions

Information

18 responses

31 12 2009
Annaluna

FELIZ AÑO NUEVO!!!

Jag ska äta 12 vindruvor (om jag inte glömmer); 50% av gänget är ju ändå typ spanjorer så det gäller att hålla på traditionerna🙂

Undrar vad det blir för “sorpresas” på den där festen, haha, affischen ser ut att vara från 80-talet! Det blir säkert kul

Hasta pronto!

13 01 2010
petchie

Annaluna, gracias!
Vi åt vindruvor, men fuskade lite – vi skalade dem först😉 Men jag fuskade inte lika mycket som O som även tog bort kärnorna…
Det blev inget disco móvil – gracias a dios!! Vi stack till en av byns barer och tog några drinkar med några enstaka av Os kompisar, det visade sig att de nog ändå var lite äldre och tröttare än de ville tro tidigare på kvällen, ha ha!😀

31 12 2009
Erika

Hej Petchie, vi ska också proppa munnen full med druvor. Min “svåger” (min kusins man M som du ju träffat) är halvspanjor så vissa spanska seder drabbar också mig🙂
Gott nytt år och många kramar! Hoppas vi ses snart!

13 01 2010
petchie

Erika, naturligtvis kommer jag ihåg M – vi har många foton på honom och resten av familjen från vår lunchdate i Simrishamn i somras. Kul att ni också firar lite spanskt på nyår!
Kram och hoppas också att vi ses under 2010!

31 12 2009
Anna (Sthlm)

Haha, vi ska eventuellt också ut efter midnatt. Men vi är ju värdar så vi gör lite som gästerna vill. Vissa har redan biljetter till Spy Bar till efter midnatt men vi får se. Själv stannar jag helst hemma och partajar vidare.

Gott nytt år!

13 01 2010
petchie

Anna (Sthlm), jag har aldrig (tror jag??) gått ut på nyår och föredrar verkligen att festa hemma! Nu var det ju inget större festande eftersom vi var hemma hos Os föräldrar, jag får berätta mer om det spanska nyårsfirandet i ett eget inlägg.
Kram

2 01 2010
Desiree

Feliz ano nuevo! God fortsättning på det nya året. Hoppas att firandet blev trevligt och kul. Ha en bra resa till Sverige och nu får du njuta av vackert vinterlandskap. Ha det toppen i Sverige. Här är det ju rejält kallt. Må 2010 bli ett riktigt bra år för er.

Kram

13 01 2010
petchie

Desiree, gracias! Det blev ett annorlunda nyårsfirande men absolut mer socialt än förra året då vi var ensamma hemma i San Juan och O hade pyjamas på sig vid tolvslaget😉
Kram och hoppas även att ni får ett fint 2010.

3 01 2010
Annika

Petra! Önskar dig och O en god fortsättning av 2010!!
VET att du är i Skåne nu!
TÄNKTE på dig som bara den igår då jag satt på Kastrup i fem timmar. VISSTE att ni var på väg till Skåne just den andra jan. men, alas, inte såg jag dig, inte…
NU är ni där och jag är tillbaks i DC!
Kramar!!!

13 01 2010
petchie

Tack Annika! Tänk om vi hade sprungit på varandra på Kastrup – men det var nog inte så stor chans eftersom vi kom dit sent på eftermiddagen.
Visst är det konstigt, som du skrev på FB, att du alltid upplever turbulens och jag tappar bort mitt bagage (fyra ggr sedan 2007) när vi reser över Atlanten…
Kram

4 01 2010
Mia

Hoppas ni fick en härig nyårsfest! Vad var det för överaskningar och presenter som affischen utlovade!? Nyfien i en strut! =)

13 01 2010
petchie

Mia, det blev en ganska lugn nyårsmiddag hemma hos Os föräldrar (som är traditionen i Spanien) och sedan var vi på en bar och tog några drinkar. Inget disco och inga överraskningar, och det var nog tur det – vi var trötta, gamla som vi är, ha ha.
Kram

5 01 2010
Marianne

God fortsättning Petra!

Nu kom jag äntligen in hos dig, dvs WordPress! Det tack vare Anna som sa till mig att tömma någonting som hette cache🙂

Hur var diskot? Började efter midnatt? Haha, det låter värre än min nyårsafton, men jag hoppas att ni hade MYCKET roligare!

Stora kramar!

13 01 2010
petchie

Tack Marianne!! Vad bra att Anna förklarat hur du kunde lösa wordpress-problemet! Jag hade nog inte heller tänkt på att tömma cache:n även om jag har hört talas om den funktionen. Min bror servade vår dator förra veckan och sa något sarkastiskt om att tömma skräpkorgen med jämna mellanrum😉 (jag HAR faktiskt gjort det några ggr på gamla datorn men helt glömt bort det på den nya…).
Det blev inget disco, vilket jag tyckte var himla skönt faktiskt!! O och hans kompisar insåg som tur var att de nog var lite för gamla för sådant festande…
Kram

5 01 2010
Anna (Sthlm)

Vad tycker du förresten om att Ribbings spalt bytt namn till Hyfs & stil?? Jag gillade vett & etikett bättre, men visst, jag kan se vad hon menar.

13 01 2010
petchie

Anna (Sthlm), jag gillar inte heller namnbytet även om jag också förstår varför. Får se om jag får ihop ett onsdagsinlägg med etikett och recept nästa vecka…
Kram

6 01 2010
petchie

Tack för alla kommentarer!! Det kommer svar om några dagar men vi är som vanligt i sommarstugan och Comviqs kontantsurf funkar inte alls lika bra som förra sommaren😦 (lånar min fars dator för tillfället).

1 02 2010
A month ago « Petchie’s adventures

[…] Eve is Noche Buena – the Good night). O had claimed that we were maybe going to the “Disco móvil“, announced on posters around the village, but fortunately that didn’t […]

Leave a Reply

