Friday theme / Show WITHOUT tell

26 02 2010

Anna in Stockholm has decided that today’s theme will be “Show without tell“.

She wrote in the instructions: “A picture is worth a thousand words, they say. Tell us something with one or more pictures. No words allowed!”

This is what I did yesterday afternoon (I hope that I was allowed to write that 😉 ):

P1090248

P1090251

P1090256

P1090261

P1090265

P1090268

P1090291

P1090292

P1090303

P1090304

P1090305

P1090311

P1090351

P1090325

P1090346

P1090350

P1090321

Other participants in “Show without tell”:
Anki, Anna, Anne, Anne-Marie, Annika, Bejla, Desiree, Erica, Helena, IamAnnika, IngaBritt, Mais-oui, Musikanta, Nilla, Olgakatt, Petra H, Saltis, Simone, Sparkling, Strandmamman, Taina, and Under Ytan.


Actions

Information

28 responses

26 02 2010
Maria

Oj, vad jag längtar tillbaka…..!! Men, njuter av alla dina fina ögonblicksbilder, allt så välbekant och aldrig mer i verkligheten!

Så DU lyckades ta dig förbi “snäckan” västerut, men det GICK inte förra veckan!!

Tack och kram
m

2 03 2010
petchie

Mor, ja havet var lite lugnare i slutet på förra veckan men vågorna gick nästan hela vägen upp till snäck-byggnaden.
Kram och tack själv för besöket!

26 02 2010
Fröken Anki

Underbart! Åh vad jag längtar efter värme nu när jag ser den härliga stranden.
Önskar er en trevlig helg!
kram

2 03 2010
petchie

Fröken Anki, det roliga är att jag tycker att bilderna ser väldigt tråkiga ut – det var ganska mulet i torsdags, men naturligtvis fortfarande väldigt varmt😉
Tack, helgen blev trevlig och lugn efter alla utflykter och aktiviteter med besökarna.
Kram

26 02 2010
Simone

Oj vilka känslor det väcker,här i snöstormen…

2 03 2010
petchie

Simone, hoppas att jag inte gjorde er alltför avundsjuka… Jag har ju själv suttit och suktat efter snö och kyla när jag sett era snöbilder!!

26 02 2010
Desiree

Vad kul att du fick ihop en hel sekvens med bilder om din eftermiddag. Ser ut som en underbart skön eftermiddag. Helt rätt att passa på att njuta av stranden medans ni bor där. Det känns helt klart lite extra speciellt då jag ser ser dina bilder från den här strandpromenaden då jag varit där och fått uppleva det hela själv. Fått gå i dina fotsteg och känner igen mig. Ha en underbar helg. Har dina föräldrar åkt hem nu eller stannar de några dagar till?
Kram!

2 03 2010
petchie

Desiree, det var en mycket skön strandpromenad. Jag försöker att komma iväg på en strandpromenad på eftermiddagarna, runt 15.30-tiden när solen står relativt lågt och det inte är lika varmt. I söndags var vi iväg till den längre stranden som ligger en bit bort och promenerade. Det var dock på gränsen till alltför varmt och sanden var alldeles för djup och mjuk för att det skulle vara en behaglig promenad, det blev värsta work-outen istället och jag blev riktigt trött – jag var liksom inte inställd på det!
Mina föräldrar och grannfrun åkte i onsdags!
Kram

26 02 2010
Anna (Sthlm)

Lite fusk men okej då!🙂

Ser i alla fall härligt ut, särskilt med boken i sanden!

2 03 2010
petchie

Anna (Sthlm), ha ha, jag skrev ju inget OM bilderna😉
Det som kanske inte syns på fotot med mina ben och fötterna i sanden är alla MYGGBETT jag hade (har fortfarande). Jag fick dem förra helgen när vi var iväg på en annan ö. De kliade i över en vecka!

26 02 2010
olgakatt

Ser varmt och gott ut. Mmm, en bok i solstolen hade inte varit dumt! Njut medan du kan! Jättefina bilder, den dan glömmer du aldrig.

2 03 2010
petchie

Olgakatt, det var och är (ALLTID) varmt men alldeles för fuktigt. Igår tog vi en kvällspromenad vid 19-tiden och kom tillbaka alldeles SVETTIGA, trots att vi gick i makligt tempo. Det är alltid skönt att komma IN i kylan igen!
Men ja, jag försöker att njuta av det också för jag vet ju att det kommer att dröja några månader innan man börjar svettas i Europa igen😉

26 02 2010
Erika

Ser ut som en riktig Petra-eftermiddag, bok på stranden. inte dumt. Här har vi snöblask. Kram

2 03 2010
petchie

Erika, ha ha, de senaste gångerna jag varit på stranden har jag faktiskt bara haft med mig min iPod och mest suttit och filosoferat medan jag tittar på surfarna ute i vattnet. Jag försöker ta en strandpromenad några eftermiddagar i veckan, rundan tar bara ca 15 minuter men sedan sitter jag ner en stund.
Kram

26 02 2010
Taina

Nä men oj så mysiga bilder DU visar då! Jag tycker om vintern men nu blev jag lite sugen på värme och sand mellan tårna faktiskt. Sköna foton.

Kram på dig och hoppas du får en fin helg!

2 03 2010
petchie

Taina, tack! En mulen dag och eftersom stranden ligger norrut (Atlantkusten) så hamnar solen bakom alla de höga byggnaderna ganska snabbt så det är skugga på nästan hela stranden vid halv fyra-tiden på eftermiddagen. Det är DÅ jag gillar att ta en strandpromenad, en aningen mindre svettigt…
Kram

27 02 2010
saltistjejen

Mmmmm! Stranden!! Kul att se bilderna för då längtar jag tillbaks till vår underbara semester hos er i höstas!!🙂
Njut av värmen! Här är kaaaallt nu! Eller kasnke itne så kallt, men det har varit RUGGIGT väder senaste dagarna.
Kramar!!

2 03 2010
petchie

Saltis, ni är några stycken som har sett “vår” strand så jag förstår att det är extra kul för er att se mina strandbilder.
Jag försöker att njuta av värmen men jag längtar till att få uppleva årstider igen och är så nöjd att det är just våren vi kommer att flytta till om någon månad. Ruggigt väder kan jag dock gärna vara utan, men det är man absolut inte förskonad från i regniga Bryssel😉 Men som jag brukar säga – det ÄR lättare att bli varm om man fryser, än sval om man svettas!! Det får väl bli mitt mantra i höst, ha ha!
Kram

27 02 2010
Helly

Looks like a very nice day🙂

Baci!

// Helena

2 03 2010
petchie

Helly / Helena, det var en helt ok eftermiddag på stranden😉 Jag är lite för rädd om min hud för att ligga och pressa på stranden men en promenad när solen står lågt och inte steker är precis vad jag gillar.
Besos!

27 02 2010
Annika

Verkligen så mysigt!! OOO, vad det ser perfekt ut den här tiden på året.
Det hade inte varit helt fel att åka till Karibien nu!
Inte alls.
Här är mest fult just nu, grått, brunt och beige med smutsig snö…
Kram och ha en fin helg!!

2 03 2010
petchie

Annika, februari är den tristaste månaden på året tycker jag. November kan också vara tråkig men då har man jul och nyår att se framemot, och även om våren är på g så känns den väl alltid som längst bort i februari😦 Jag tycker att det är den perfekta månaden för att åka iväg på semester till ett varmare land, det ger den där extra motivationen för att man ska orka vänta på våren! Så februari 2011 får jag se till att ha planerat in en solsemester åt oss, varför inte Puerto Rico😉
Kram

1 03 2010
Anne

Bilderna med fotspår i sanden är min absoluta favorit! Bara bäst helt enkelt🙂

2 03 2010
petchie

Tack Anne! Jag vet inte om det framkommer av bilderna att det bara är den första fotspårsbilden som är av mina egna fotspår då jag vände mig om och tog bilden. Andra bilden av fotspår är av någon som gått före mig.
På tal om fotspår så gick jag i någon annans fotspår i söndags! Vi var på en längre strandpromenad (på en längre strand, ca 10 min iväg till fots) och sanden var så tung i vattenbrynet att jag gick i redan gjorda fotspår – det underlättade min promenad.
Kram

2 03 2010
Marianne

Vad skönt det ser ut! Jag skulle behöva lite värme och saltvatten nu!

Kramar!

2 03 2010
petchie

Marianne, ni får planera in en helg vid Röda havet! Skrev du inte för inte så länge sedan att det var dags för det snart?
Kram

3 03 2010
Marianne

Jo, och nu tror jag det börjar bli akut dags. Klas är så utarbetad att han knappt hittade hem härom dagen.

Kram!

4 03 2010
petchie

Ojoj Marianne, och han har privatchaufför?? Det låter som både han och du behöver semester, ni kan väl ta en långhelg vid Röda Havet om det inte finns plats i kalendern för en hel vecka? Vad ska ni göra till påsk, det är ju snart! Ibland måste man tvinga makarna att ta semester…
KRAM

Leave a Reply

