A new view…

1 04 2010

After having lived 2,5 years with an ocean view, we opted for a lagoon view at the hotel… And we are not disappointed!

Laguna del Condado
Laguna del Condado at 07 in the morning… The small planes’ airport in San Juan is to the far right – you can see the landing strip if you look really hard. The Old San Juan is to the West of the lagoon.

Laguna del Condado II
Laguna del Condado towards the East – we used to live further East facing the Atlantic Ocean (North). The lagoon is South of the Condado peninsula.

I woke up this morning when O was getting ready for work / or at least for his “cleaning out the office”-day. The lagoon was completely calm and people were paddling in kayaks and standing on top of surf-boards (what’s the word again for that sport / board-paddling or something??). So peaceful…


Actions

Information

15 responses

1 04 2010
Annaluna

Den lagunen är som en liten oas mitt i, med den mysiga promenadslingan runt om osv. Vad gör du dessa dagar när ni nu är på hotell?

FELIZ PASCUA desde Estocolmo🙂

1 04 2010
Annaluna

Ps. M är fortfarande på jobbet denna skärtorsdag och klockan är 20:15…

1 04 2010
petchie

Annaluna, undra om det ar det spanska arbetsnarkomangenerna?? Lagunen ar verkligen sa vacker och fridfull, helt annorlunda fran det livliga havet (som jag ocksa gillar sa klart). Vackert aven pa kvallen med alla ljusen fran Miramar.
Idag har jag bara tagit det extremt lugnt, last min bok (Marie Antoinette av Antonia Fraser) pa balkongen och utforskat hotellet… Det kommer hotellfoton snart!
Un abrazo!

1 04 2010
Desiree

Åh vilken fantastisk utsikt. Sååå vackert! Helt rätt att ni ska få avsluta med ett par dagar med denna utsikt då ni haft en sådan havsutsikt som ni haft i lägenheten. Jag förstår att det måste kännas lite konstigt med allt just nu. Men jag hoppas att ni får en underbar påsk och några sista riktigt goa dagar i PR.

KRaaam!

1 04 2010
petchie

Desiree, det är verkligen en helt underbar utsikt och det är kul att uppleva “den andra sidan” av Condado! Jag hade havsutsikt till frukost och det var väldigt mycket mer dramatiskt än från vår lägenhet – antagligen både för att det är bränningar utanför hotellet istället för strand och för att det bara är två våningar upp istället för 9…
Konstigt är verkligen det rätta ordet för hur det känns just nu!! Kan inte fatta att vi lämnat lägenheten för gott och snart Puerto Rico också. Jag hoppas dock att vi kan komma tillbaka och hälsa på vännerna snart…
Kram!

1 04 2010
Saltistjejen

Härligt med denna utsikt som avslutande boende i San Juan!!! hoppas nu det går bra för O på hans sista dag på jobbet. Ha sedan en skön påsk och hoppas er Spanienvistelse blir riktigt riktigt härlig!
KRAAAAAAM!

1 04 2010
petchie

Saltis, jag är jättenöjd att jag kom på att vi skulle ha den här utsikten istället för “det gamla vanliga” dvs havsutsikt🙂 Det komiska är att vi är på exakt samma nivå som i lägenheten, dvs 9:e!!
Jag pratade med O för några timmar sedan och han var fortfarande stressad över allt som skulle göras idag – det är utgifter som ska registreras (räkningar av olika slag), hotell i Bryssel som ska bokas (jag kan ju tyvärr inte hjälpa till det allt det administrativa eftersom allt är i hans namn / jobb-kreditkort) och papper som ska sorteras. Jag hoppas iaf att han kommer hem tidigare än igår (runt kl 21!).
Jag ser framemot den spanska våren och hoppas att mandelträden står i full blom nästa vecka!! 22 grader ska det vara på måndag!
KRAM!

1 04 2010
Millan

WOW!! Vilken helt otrolig utsikt!! Den skulle man nog aldrig bli matt pa…
Hoppas resan till Europa gar bra. Kram och Glad Pask!!

21 04 2010
petchie

Millan, jag föredrar nästan den här utsikten framför havsutsikten som vi haft i 2½ år, eftersom det var mer att se på än på havet… Eller förresten, vi såg ju kryssningsbåtar, surfare, kite-surfare etc på havet också. Men lagunen var definitivt mer fridfull.
Kram!

1 04 2010
olgakatt

Det låter som om du lyckas koppla av mitt i flytten – det är beundransvärt!
Hoppas ni får en bra resa och en skön påsk i Spanien!

21 04 2010
petchie

Olgakatt, det var ganska lätt att slappna av eftersom nästan hela flytten var organiserad av Os företag. Skönt att slippa tänka på att packa en massa kartonger och se till att de kommer fram till Belgien…
Tack, det blev påsk på hotell i Puerto Rico så inte så mycket påskkänsla alls, men det gjorde ingenting eftersom vi bara ville ta det lugnt.

2 04 2010
Helena (Citronodlingen)

Tack för titten inne hos mig.
Ser att ni är mitt i en flytt, fullt upp🙂

21 04 2010
petchie

Helena, din blogg är jättefin och jag hoppas ha tid snart att titta in igen.

21 04 2010
Anna (Sthlm)

Trevligt! Ser ut som ni bodde högt upp i hotellet också vilket gör det extra trevligt såklart.

21 04 2010
petchie

Anna (Sthlm), vi råkade hamna på samma våning som vår lägenhet – 9:e, vilket var lagom för att kunna se ut över lagunen.

Leave a Reply

