Three years!

25 05 2010

I almost forgot that today is my blog’s third anniversary!

Three candles

Some blog statistics:

  • 497 posts (498 with this one)
  • 7,575 comments
  • Most popular month: October 2009
  • Most popular post: an apple pie recipe, 24th September 2008
  • Least popular post: Busy times ahead10th June 2007
  • Meeting 12 13 14 bloggers in IRL (Sporty-Petra in Connecticut, Saltistjejen in NYC, JaCal, Monica O, Lotta K and Ing in California, Annika in Virginia, Bejla, Desiree in Alabama, Lia in Lund, Nick and Miri in Puerto Rico – I hope that I didn’t miss anybody! Update I: Opps, I forgot Anna in Stockholm whom I have met twice – both in Stockholm and in New York City!! Sorry!) Update II: I have also met Annaluna, also from Stockholm, but we met in Puerto Rico!!
  • And making lots of new friends whom I haven’t had the privilege to meet yet…

Thanks everyone for reading my blog and keeping it alive with your comments and feed-back! And for the regulars – thanks for becoming such wonderful friends!


Actions

Information

38 responses

26 05 2010
olgakatt

Gratulerar till jubileet!
Hoppas få sälla mig till IRL-listan så småningom. Jag har ju bara just börjat att träffa bloggvänner i verkligheten.

29 05 2010
petchie

Olgakatt, tackar! Jag hoppas också att det blir fler bloggträffar i Skåne, kanske när Saltis är hemma?

26 05 2010
Bella

Tack till dig😉

29 05 2010
petchie

Bella, tack! Jag har varit urdålig på att läsa bloggar den senaste månaden men jag skyller det på jobbet… Är ju liksom inte van vid att stiga upp tidigt varje morgon och har varit extremt trött på kvällarna😉
Un abrazo!

26 05 2010
Millan

Grattis sa har lite i efterskott!! Kram!!

29 05 2010
petchie

Millan, tack! Det var länge sedan jag var inne på din blogg och läste, ska göra det asap för att se hur bröllopsplanerna går!
KRAM

26 05 2010
Annika

Grattis, Petra!!
Gillar verkligen din blogg.
Hoppas att vi ses IRL igen!!!
Men, det gör vi alla ggr!!
Stora kramar!!

29 05 2010
petchie

Annika, du är en av mina bloggförebilder, det vet du! Jag hoppas också på fler IRL-träffar, kanske i Skåne😉 Eller så får ni ta och upptäcka EUROPA en sommar…
Kram!

26 05 2010
Helly på Sicilien

Grattis på 3-års dagen🙂 Själv har jag ju bara bloggat i lite mer än ett halvår och bara hunnit träffat 3 bloggvänner än så länge… Men visst är det kul att få kontakt med människor som man inte skulle träffat annars?

Soliga kramar från Sicilien!

29 05 2010
petchie

Helly, tre bloggträffar på ett halvår är ju inte illa! Jag förstår att det är svenskorna på Sicilien du träffat, eller? Jag har inte hittat några andra bloggare som bor i Belgien, de närmsta är nog Millan i Bristol och Jess i Dublin… Sicilien är ju en bit iväg men kanske du kommer till Bryssel med jobbet någon dag?
Jag tycker verkligen att det är jättekul med alla dessa vänner man träffar genom bloggarna. Folk som inte bloggar verkar vara lite skeptiska men jag tycker att man lär känna varandra ganska bra tack vare bloggarna.
Kram!

26 05 2010
saltistjejen

GRATTIS på 3-årsdagen!!!!!!!!

TÄNK vad fantastiskt det var att börja blogga! Det ahde man verkligen aldrig trott när man började. iallafall inte jag. Att världen skulle öppna sig på det viset och man skulle lära känna nya personer i olika världsdelar. Att man skulle få nya vänner! Det är Stort och det är Häftigt tycker jag!
Hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi kan ses igen också!!!!

KRAAM!

29 05 2010
petchie

Saltis, tack tack!!
Jag fattade nog inte heller vad jag gav mig in i när jag började blogga för tre år sedan😀 Men jag ångrar inte en minut, även om vissa kompisar tycker att man är helt galen!?😕
Jag hoppas också att vi snart kan träffas igen – Skåne? När åker ni hem nästa gång och blir det Skåne eller Sthlm?
KRAM!

26 05 2010
Desiree

Stort grattis till både dig och bloggen din. Jag gillar den jättemycket så jag hoppas du kommer att fortsätta blogga på. Du skriver väldigt bra och varierat. Din blogg är en av mina topp favoriter.
Kram!

29 05 2010
petchie

Desiree, tack så mycket! Jag hoppas också att jag kommer att ha tid att fortsätta att skriva på min egen blogg och läsa alla andra bloggar. Den senaste tiden har det varit lite si sådär med bloggläsandet och bloggkommenterandet men förhoppningsvis kan jag bättra mig snart😉
Kram!

26 05 2010
Ferferi

Men jösses så länge, gratulerar! Nu hoppas jag som läsare att det blir minst tre år till. Himlans vad många kommentarer du fått under åren också, måste vara så fint att få sådan feedback. Bra jobbat!

29 05 2010
petchie

Ferferi, tack! Det hoppas jag också😉 Det där med kommentarer är ju verkligen en ge-och-ta-grej, det gäller att läsa andra bloggar och kommentera, och svara på sina egna bloggkommentarer… Något som jag varit dålig på på sistone men jag lovar att bli bättre på det igen!
Kram

26 05 2010
Marianne

GRATTIS fina Petra och din fina blogg!!! Du tillhör mina favvisar, än så länge bara i cybern, men jag hoppas att det blir IRL snart också!

Fira nu med tårta och annat gott!

Kramar!!!

29 05 2010
petchie

Marianne, tack snälla du! Jag hoppas också att vi fått tillfälle att träffas snart! Vad glad jag blir att min blogg är bland dina favoriter, jag hoppas att du inte har problem längre att komma in på WordPress-bloggar!
Kram!

26 05 2010
Anna (Sthlm)

Grattis!! Men DU, du missade ju mig! Vi har ju t o m träffats två gånger, en gång i Stockholm och en gång i NYC! Dålig still alltså! Men du är förlåten🙂 Kram!

29 05 2010
petchie

Anna (Sthlm), SORRY!!! Jag visste att jag hade glömt någon men jag kunde inte för mitt liv komma på vem! Jag har rättat i texten nu😉
Tack för att du var så generös och förlät mig!
Kram

30 05 2010
Anna (Sthlm)

🙂

26 05 2010
Froken Anki

Grattis bloggen!
Jatteroligt att lasa dina inlagg och se Dina bilder. Hoppas att du fortsatter Lange till och att vi far mojlighet att traffas IRL till slut.

Kram

29 05 2010
petchie

Fröken Anki, bloggen bugar och tackar! Jag hoppas också att det blir tillfälle att träffas – synd att det inte blev av 2008 när vi passerade Scranton…
Kram!

27 05 2010
Annaluna

Happy Birth.. no.. happy Blog-Day!🙂

Min fyller 4 i år – eller kanske har den redan fyllt? Måste kolla upp asap!

29 05 2010
petchie

Annaluna, ha ha, tack! Ja, du har definitivt bloggat längre än jag. Kul att vi hittade varandra, och DU, nu kom jag på – vi har ju OCKSÅ träffats!! Ska minsann lägga till dig i bloggträffslistan!
Kram

27 05 2010
Jess

Grattis på 3års dagen!! Hipp, hipp hurra!

Tänk vad 3 år har gått fort. Tiden springer verkligen iväg.
Jag gillar din blogg väldigt mycket.
Även om jag inte har kommenterat på länge så är jag här och läser titt som tätt.

Kram!!

29 05 2010
petchie

Jess, tack!! Du är väl också en av bloggveteranerna även om du inte bloggar så ofta längre, tyvärr. Vad roligt att du fortsätter att läsa min blogg, huvudsaken är ju att du läser och inte att du kommenterar. Jag förstår att du är lite busy med dina söta två småkillar.
Kram!!

27 05 2010
Erika/Erka Perka

Grattis i efterskott, Petchie! stor kram

29 05 2010
petchie

Erika / Erka Perka, tack söta du! Det är så roligt att vi båda bloggar, du är min enda (tror jag) vän som också börjat blogga.
Stor kram tillbaka och hoppas att vi snart ses!

27 05 2010
Anne-Marie

Grattis till 3-årsjubileet! Oj vad många andra bloggare du träffat IRL. Verkligen en kul grej att kunna lära känna andra genom bloggar och sedan bli kompisar. Kram!

29 05 2010
petchie

Anne-Marie, tackar! Ja, det har blivit en hel del bloggträffar och då hade jag ändå glömt minst två bloggare som jag nu lagt till listan😉
Kram

28 05 2010
Carina@PocoLoco Creativo

Grattis. Grattis, Felicidades!

29 05 2010
petchie

Carina, muchas gracias!! Din kommentar hade hamnat i spamfiltret😦

28 05 2010
emmasofiadedorson

Grattis på treårsdagen i efterskott. Jag är nytillkommen läsare och uppskattar dina inlägg -och alla foton!!! Jättekul!

29 05 2010
petchie

Emmasofia, tack så mycket! Jag är lika nytillkommen läsare till din blogg och gillar den också! Tyvärr jag inte haft tid till så mycket bloggläsning på sistone men jag ska snart kolla in din blogg igen för att se hur det går med flytttplanerna och söta lilla dottern!

30 05 2010
StrandMamman

Grattis till de första 3 åren!!!

13 06 2010
petchie

StrandMamman, tack! Jag hoppas att det blir många fler bloggår…

27 08 2010
Bejla

Grattis till tre år, tre månader och tre dagar..!😉 Ja, nu är jag äääntligen på uppdateringsrunda igen. Målet var att kunna fortsätta följa bloggarna mer eller mindre dagligen igen framöver. Fast det är klart; jag har lite kvar att ta igen innan jag är ikapp…🙂
Du har en dunderblogg så jag ser fra emot att läsa ala inlägg nu! Och ja, just det; vi sågs i Köpenhamn för ett par år sedan. Det var kul och ser fram emot en repris.😉

Leave a Reply

