White Brussels

25 11 2010

P1110918

The first snow of the season is always special. I almost said “Il neige” to the girl next to me when getting off the bus but as it was quite obvious I kept quiet. Then I walked home with a smile on my face not minding at all that my newly coloured (and blow-dried) hair got a little wet…

P1110920

And I want to apologise, I am not ignoring all your comments, and I am still planning to tell you more about my two “blind dates” last Sunday and Monday but it’s been a busy week and I need some dinner now!

By the way, my friend M, who used to blog under the name “Bryssling” when living as a Swedish expat in Brussels, has re-started her blog back in Stockholm. She is planning to focus on renovation and interior design as she and her family are busy fixing up their pink house from the 1950’s. New name of the blog is “Rosa funkisdrommar” – check it out! (the blog is in Swedish but hopefully she will show some photos as well)


Actions

Information

23 responses

25 11 2010
Elisabeth

Ovanligt kallt i Bryssel också alltså. För inte är det väl normalt med snö så tidigt där? Det är det ju inte ens här, menar jag.

5 12 2010
petchie

Elisabeth, O och jag sa igår att vi aldrig upplevt så mycket snö i Bryssel som i år och då är det bara den 4 december än så länge…

5 12 2010
petchie

Och jag har visst inte koll på vilket datum det är idag, jag menar FEMTE december😀

25 11 2010
Brysselkakan

I alla fall tidigare än förra året för då var det 18 dec. Sonens skola var stängd pga 4 cm snö!

5 12 2010
petchie

Brysselkakan, jag såg att det diskuterades i de belgiska tidningarna om man inte skulle ta och lagstifta om vinterdäck… Folk och myndigheter är ju så oförberedda på det här väglaget. Jag är glad att vår företagsbil faktiskt har vinterdäck, även om de inte är påsatta än..

25 11 2010
Marianne

Så nu får ni också smaka på kakan! Hoppas att snön får ligga kvar lite så att ni får det mysigt till första advent.

Ska kolla in den bloggen.

Kramar!

5 12 2010
petchie

Marianne, jaaa, så härligt med ett snöigt Bryssel även om det har hunnit töa bort flera gånger sedan jag skrev det här inlägget! Måste bli bättre på att blogga, svara på kommentarer och kommentera på andras bloggar…
Hoppas att du gillar min kompis funkishusblogg!
Kram

25 11 2010
desiree

Aha så snön har nått så pass sydligt som Bryssel. Här har det snöat intesivt sedan måndagsnatt och det har redan kommit massvis känns det som. Du får njuta av en vit första advent du med då kanske. Hoppas det ligger kvar några dagar.
Kram!

5 12 2010
petchie

Desiree, jag kan inte komma ihåg att det har snöat så här mycket i Bryssel mer än första vintern jag bodde här (2002-2003) och då var det bara några dagar. Det får gärna snöa igen men INTE den 22 december när vi ska köra till Sverige, före och efter är ok😉
Jag grämer mig att jag inte hann ta ett foto på vår helt snötäckta terrass innan det smälte bort inatt… Men det låg kvar i en vecka iaf!
Kram

25 11 2010
Mia

1. Härligt att du är tillbaka!

2. Blind dates? Har jag missat nåt? No more Puerto Rican?

5 12 2010
petchie

Mia,
1. Tack, det är kul att vara tillbaka i bloggvärlden!
2. Ha ha, det har aldrig funnits någon puertorican, däremot en spanjor och han är fortfarande “MIN”. Blind daterna var bloggträffar! Återkommer om dem…
Kram

25 11 2010
saltistjejen

Å så ni får också snö lagom till första advent! Mysigt! Hoppas den ligger kvar en stund och inte är alltför blöt.
Kramar!!

5 12 2010
petchie

Saltis, den första snön smälte bort direkt men sedan kom det MASSOR med snö i flera omgångar – som nu har smält bort igen. Jag är ju lite sen med att svara på era kommentarer😉
Kram!

26 11 2010
Millan

Sno ja.. sa fint! Men, ni far garna behalla den i Bryssel for i Bristol blir det fullt kaos nar det snoar. Det sags att det kan bli sno i dag eller imorgon men jag haller tummarna for att det inte blir sa for da far alla planer for helgen stallas in.
Kram!

5 12 2010
petchie

Millan, ha ha, det blir lika mycket kaos i Bryssel när det snöar!! Hur gick det för er i Bristol, blev det någon snö? Än så länge har det gått att ta sig fram ganska bra med metro och spårvagn i Bryssel även om O fick gå en bit i fredags när han var på väg hem från jobbet med “public transport”…
Kram!

26 11 2010
Anna (Sthlm)

Mysigt att ni också fått snö, även om den smällte snabbt! Visst är det mysigt!

5 12 2010
petchie

Anna (Sthlm), jag älskar snö! Men jag gillar inte att frysa och inte halt väglag så så länge jag slipper köra bil är det härligt med riktigt vinterväder😉

27 11 2010
It's all about Me/Bokbloggen

Jag har förresten köpt Rosario Ferrés bok som du också läser just nu! Kommer nog dock inte läsa den förrän nästa år; det är ett stort projekt att läsa Anna Karenina och alla andra..🙂

Snön ligger vit överallt verkar det som, lite mysigt ändå…

Kram från Stockholm! (Annaluna)

5 12 2010
petchie

Annaluna, jag såg att du köpt Rosario Ferrés bok! Jag skäms att säga att jag inte läst ut den än, jag hade faktiskt glömt bort den men upptäckte den för några dagar sedan i bokhyllan. Den är bra så det är inte därför jag inte har fortsatt att läsa den… Har inte läst böcker på ett tag nu men ska försöka få tid och ork att läsa igen.
Kram!

2 12 2010
bryssling

Underbara foton!

5 12 2010
petchie

Bryssling, fotona är från Place Brugmann precis vid kyrkan…
Kram

24 09 2014
Suit to Quiet Title Marineland Florida

Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I
have really enjoyed surfing around your blog posts. After all
I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

14 11 2014
Kaos Surfing

Hello! I’ve been reading your web site for a long time now and finally got
the courage to go ahead and give you a shout out from New Caney Tx!

Just wanted to mention keep up the excellent work!

Leave a Reply

