A notice board from the past…

18 01 2011

When I was at home during the holidays, I tried to clean out “my room” at my parents’s place. The funny thing is that it has never been my room – it has been my aunt’s (when the house belonged to my grandparents), my brother’s, my sister’s / and again my brother’s and then my sister’s room… I don’t know why everybody calls it my room, maybe because it is full of my stuff!?

DSC_0565

Approximately 17 years after I left home for the first time (I did go back to live with my parents a few times after that) I managed to empty the old desk. There is still quite a lot left to sort out, next time I am home maybe. However, I didn’t have the heart to clear out the old notice board…

DSC_0569

Quite faded and with a few “holes” where things have fallen off, but still such a nostalgic thing to look at!


Actions

Information

14 responses

18 01 2011
Annika

Ja, det är nostalgi det, Petra. Inte helt lätt att sortera…
Kram!

31 01 2011
petchie

Annika, min anslagstavla kommer nog att hänga hemma hos mina föräldrar ett tag till – jag kan bara inte få för mig att ta ner alla bilder, lappar och foton. Alldeles för mycket nostalgi!
Kram

18 01 2011
Taina

Upps, har du sparat anslagtavlan? Vad kul egentligen för oj vad många minnen som hänger där kan jag tänka mig. Glasa in och gör en tavla av den😉

Kram kram

31 01 2011
petchie

Taina, japp min gamla anslagstavla hänger kvar hos mina föräldrar!! Det är verkligen en tidsresa att titta på den och jag är glad att jag äntligen tagit foto på den! Får se om det blir något konstverk av den😉
Kram och så glad för det positiva beskedet!

18 01 2011
saltistjejen

Jadu det amn satte upp på sina gamla anslagstavlor ÄR nostalgi. En liten översikt av hur ens liv såg ut DÅ och hur man tänkte och kände. Jag förstår att det är både roligt och vemodigt på samma gång. Jag gjorde detta när mamma sålde huset och insåg att jag på min anslagstavla då hade en massa bilder på Depeche Mode, urklipp från recensioner av olika konserter samt min pappas dödsannons plus ett gammalt foto av honom (rätt urblekt). Delar av ens liv som senare känns både starkt närvarande och samtidigt långt bort.
Kram!!

31 01 2011
petchie

Saltis, visst är det kul OCH vemodigt att titta tillbaka på vad man gillade, tyckte och tänkte under tonårstiden! Vad gjorde du med alla urklipp, din pappas dödsannons etc? Jag har ju låtit anslagstavlan hänga intakt (även om mycket nog trillat ner redan) och har inte hjärta att slänga något. Får väl se hur länge mina föräldrar tycker att det är ok att ha den hängandes i “mitt” rum?😕
Kram!!

18 01 2011
desiree

Jag kan tänka mig att denna anonstavla väcker många minnen och en stor portion nostalgi. Vad roligt att dina föräldrar har behållt den helt intakt så länge. Det är nästan synd att den inte kan sitta kvar som den är. Du får spara allt som är på den iallfall i någon fin låda/ask och när ni sedan har ett större hem kanske sätta upp anonstavlan med allt på igen. Det som finns på den blir ju nästan som retro konst. Väldigt personlig och fin konst faktiskt.
Kram!

31 01 2011
petchie

Desiree, anslagstavlan får hänga intakt i några år till, tror jag. Mina föräldrar är nog bara glada om jag sorterar det som tar plats på golv och i skåp (och i den överfulla bastun)🙂 Men förr eller senare måste jag nog plocka ner allt som sitter på anslagstavlan, och därför är jag så glad att jag tog mig tid att ta foto på den nu i jul. Visst är det konst på ett sätt och vis!
Kram

20 01 2011
emmasofiadedorson

Ja, just det där Deisree poängterar…konst faktiskt. “Kris”, “Man måste vara tuff för att klara sig” “Sverige är fantastiskt” “Älg” och kanske bäst av allt: “Petra, kort och gott🙂 Jag blir lite rörd och nostalgiskt av att se DIN anslagstavla. Detta inspirerar mig till att göra en nu, som vuxen. Har knappt ngt på väggarna fortfarande. Ett personligt collage…det är konst. Så det så. Tack för att du delade med dig.

31 01 2011
petchie

Emma, vad kul att du blev både rörd och inspirerad! Jag blev så glad att du fick samma idé till ert nya hem i Canada! Jag har alltid gillat kollage med både bilder och text, och visst är det ett mycket billigt sätt att skapa egen konst.
Kram!!

20 01 2011
Konst « I Montreal

[…] Men så slank jag in på Petchie’s Adventures och hittade hennes gamla anslagstavla. […]

26 01 2011
nilsandsofia

Ah vilken nostalgitripp!! Jag kanner igen flera av grejerna som jag sjalv hade pa min anslagstavla i rummet hemma… Mina grejer hamnade dock i ett forrad da jag flyttade och cirka 10 ar senare da vi kopte lagenheten i gbg sa fick jag rensat ut och grejat med dem. Lite roligt faktiskt!!

31 01 2011
petchie

Millan, hi hi, vad roligt att du känner igen texterna och bilderna från din egen anslagstavla! Vad gjorde du med allt när du sorterade ut? Jag har en liten skokartong med andra minnessaker från min tonårstid och kanske allt hamnar där till slut…
Kram!

13 02 2011
Anna (Sthlm)

Å vad kul att ha kvar det som det var! Och att i alla fall ha det på foto nu när du måste rensa det (eller snart iaf)!

Leave a Reply

