På spåret*…

24 02 2011

I am meeting up with my mother, my sister and my aunt in an European capital tonight! After work I will be taking the train for 2h51min** and I will end up here:

IMG_1717
A speciality for this country…

IMG_1721

Ha ha, not the greatest photos of the city but I had forgotten that my older photos are on another computer…

Unfortunately we will be one month too early to visit this yearly beautiful tourist attraction:

IMG_1733
Spring flowers galore!

IMG_1780

IMG_1731

So, have you guessed yet? Where am I going?

*) På spåret (On the track) is a popular Swedish TV show where stars compete to guess train destinations all over the world… You’d probably need to be Swedish to enjoy it😉
**) I could have arrived an hour sooner but it would have been a little more expensive… My tickets cost 78 EUR return, I could have travelled for under 50 EUR if I had travelled Friday evening to Sunday evening.


Actions

Information

31 responses

24 02 2011
Brysselkakan

Nederländerna! Men stad? Tippar på Amsterdam då!

5 03 2011
petchie

Brysselkakan, men visst var det Amsterdam🙂 En stad så annorlunda från Bryssel…

24 02 2011
Elisabeth

Det måste vara Amsterdam! Härligt att bo så centralt i Europa. Jag får nöja mig med att titta på På spåret (det bästa programmet som går på TV för närvarande).😉

5 03 2011
petchie

Elisabeth, det var alldeles rätt!! Det var länge sedan jag såg på på På spåret men har förstått att det har blivit väldigt populär även bland den yngre generationen. Har för mig att det var lite pensionärsvarning på det när jag bodde i Sverige…

24 02 2011
olgakatt

Även jag gissar på Amsterdam!
Mycket nöje!

5 03 2011
petchie

Olgakatt, tackar! Jag tyckte att din och Mariannes utfärd till Lousiana såg väldigt trevlig ut, den också!

24 02 2011
Millan

Oui, jag gissar pa Amsterdam🙂. Det rackte att jag sag forsta fotot med ordet med ‘dubbelt AA’ (Kaaskamer) i sa var det klart. Vad vinner vi?😉
Men du vad roligt att aka och traffa mamma, moster och syster. Later supermysigt!! Hur lange ska ni vara dar? Vad ska ni hitta pa?? Kram och ha det toppen!

5 03 2011
petchie

Millan, hi hi, inte en särskilt svår fråga, eller hur?😉 Nja, ni vinner äran att ha gissat rätt😀
Det var en jättemysig helg som mest gick ut på att umgås, äta gott och så klart uppleva något tillsammans! Du kan läsa i mitt senaste inlägg om vad vi gjorde!
Kram!!

24 02 2011
Desiree

Kul jag gissar också på Amsterdam. Roligt att ni träffas där och hoppas ni får det riktigt bra även om det är lite tidigt för vårblommorna. Låter som sagt himla mysigt. Perfekt att träffas så där över helgen och utforska och sightseea tillsammans.
Kram!

5 03 2011
petchie

Desiree, det var ganska lätt att gissa vart vi skulle! Det var verkligen en mysig helg och det gjorde inte så mycket att det var grått och trist väder. Huvudsaken var ju att vi umgicks! Det behövdes efter min mormors sorgliga bortgång före jul…
Kram!

24 02 2011
Jo

Vi ses om ett par timmar! Längtar!

Stor kram från lillasyster

5 03 2011
petchie

Jo, visst hade vi det jättemysigt! Tack för en fin helg tillsammans!
Stor kram

24 02 2011
Marianne

Amsterdam! Vad roligt, hoppas ni får riktigt trevligt!

KRAM!

5 03 2011
petchie

Marianne, det blev en mycket lyckad helg tillsammans. Min syster och jag kände att det behövdes en resa tillsammans efter min mormors bortgång. De andra tre har jobbat varje helg i mormors lägenhet de senaste veckorna med att sortera etc. Det är ett tufft jobb och jag önskar att jag kunde hjälpa till… Jag ska åka hem i slutet på månaden men det blir ju en droppe i havet i jämförelse med vad de andra har gjort.
Kram

24 02 2011
Stef

Jag tänker Holland direkt! Eller det heter ju Nederländerna, men jag gillar Holland bättre!

5 03 2011
petchie

Stef, jag försöker också att vara korrekt och säga Nederländerna och nederländska men visst är det lättare att bara säga Holland och holländska😉

24 02 2011
Annika

Japp, förstod att det var Amsterdam då jag såg den första bilden.
SOFT!!
KUL att du bor så centralt i Europa att det är så lätt att ta sig till så många städer. Rikedom!!
HA så kUL!!
Kram!!!

5 03 2011
petchie

Annika, kul att du också direkt tänkte på Amsterdam! Ja, jag njuuuter verkligen att närheten till andra länder i Europa. Jag hoppas på både London och Paris i år men vi får väl se om jag lyckas övertala O😉 I Paris kan vi antagligen låna en lägenhet av en kompis och i London har O vänner som jättegärna vill att vi kommer och hälsar på…
Kram!!

24 02 2011
cosmopolitan

Åh! Amsterdam! Jag älskar den staden… Där finns världens bästa köttrestaurang, Café de Klos. :-9 Ha så mysigt.

5 03 2011
petchie

Cosmopolitan, visst är det en härlig stad! Vi åt jättegott kött på en restaurang som heter Simpel – precis vad vi längtade efter den kvällen! Men jag hoppas att jag kan testa lite mer exotiska restauranger som serverar surinamsk eller indonesisk mat nästa gång…
Kram!

24 02 2011
saltistjejen

Härliga bilder! jag tänker inte svara här eftersom jag redan visste så det är ju fusk….😉
Hoppas ni får en underbar helg tillsammans!!!🙂
KRAAAAM!!!
Ps är det förresten din syster som jag träffade här i NYC? I så fall – hälsa!

5 03 2011
petchie

Saltis, ha ha, och fusk vill vi ju inte ha på bloggen😉
Hi hi, jag har bara en syster så ja, det var henne du träffade i NYC🙂
Kram!!

25 02 2011
Anne-Marie

Holland helt klart. Har aldrig varit i Amsterdam så skulle aldrig kunnat gissa exakt stad. Visst är På Spåret ett härligt program. Så svenskt på något sätt. Kram!

5 03 2011
petchie

Anne-Marie, ha ha, stora ostar och dubbel-a avslöjade nog landet ganska lätt😀 för att inte tala om alla vårblommorna!!
Det var evigheter sedan jag såg På spåret men det är ju säkert ett program som man faktiskt kan se via svtplay… På spåret och Så ska det låta är så svenskt och två program som blivit populärare än för 10 år sedan när jag bodde hemma.
Kram

6 03 2011
Anna (Sthlm)

På tal om Holland såg jag en holländsk (eller var det en flamländsk i Belgien??) version av Så ska det låta en gång. Det är ju företag som säljer programkoncept och så görs de i olika länder. Tydligen kommer många koncept just från Holland.

25 02 2011
Emmama

Tror också Amsterdam och det är en av de häftigaste städer jag varit i – njut! Härligt att kunna resa runt i Europa med tåg!

Kram!

5 03 2011
petchie

Emma, visst var det Amsterdam och visst är det en häftig stad!! När kommer du till Bryssel? Det går att åka tåg från London och från Aberdeen till London går det ju också tåg😉
Kram

25 02 2011
Mia

Ja men Amsterdam så klart! Perfekt att du åker dit nu och rekar stället åt mig som kommer två veckor senare.🙂

5 03 2011
petchie

Mia, jag hoppas att ni också får en härlig helg i Amsterdam! Kanske lite bättre väder än vi hade… men även i regn är det en jättemysig stad!
Kram

26 02 2011
Anna (Sthlm)

Gissar också Amsterdam! Kul!🙂

5 03 2011
petchie

Anna (Sthlm), alla gissade rätt🙂 Jag tänkte på din och din mammas resa till Köpenhamn i höstas, mysigt att åka iväg en helg så där.

Leave a Reply

