Sweetness in February

26 02 2011

O and I don’t celebrate Valentine’s day, but our own tradition of “Sweetness in February” and as he has been on a business trip this week, I have been sending photos of a present (x4) that he will find when he comes home on Sunday:

DSC_0711
Part I

DSC_0701
Part II

DSC_0702
Part III

DSC_0710
Part IV

All the cards are by Therese Sennerholt, a Swedish graphic designer. I love all her quirky and / or thoughtful posters and cards. I was very pleased to see that her work was mentioned in Elle Decoration (UK edition) just when when I had finally made a purchase from her on-line shop.


Actions

Information

21 responses

26 02 2011
Annaluna

åh, hur gulligt är inte det där på en skala? Vi firar inte heller Valentines, mer än att vi förhoppningsvis umgås den dagen. Nu på senaste hämtade M grekisk takeout och så satt vi på soffan resten av kvällen🙂

6 03 2011
petchie

Annaluna, hi hi, visst är det gulligt! Hela idéen med “Sweetness in February” var Os idé eftersom han inte vill fira just Alla hjärtans dag. Han menade att man ska vara “sweet” mot varandra varje dag och presenter kan man ju få andra dagar också… Egentligen är det nog ett uttryck för att han är så dålig på att fixa fram presenter på ett VISST datum (födelsedagspresenter och julklappar kommer ofta för tidigt eller för sent😀 ).
Mysigt med grekisk takeout, det tror jag inte finns i Bryssel!
Kram

26 02 2011
Brysselkakan

Hennes bilder är sååå fina! Har två som jag fått av min kära väninna C i Sverige.
På den ena står det:
YES.
I DO.
LOVE:
CHOCOLATE.

6 03 2011
petchie

Brysselkakan, ja, jag gillar skarpt Thereses alla bilder! Den du har med choklad har jag nog inte sett. Jag är lite sugen på den som det står “Helvetes jävla skit” men det kanske skulle chocka vissa (mina föräldrar), ha ha.
Kram

7 03 2011
Brysselkakan

Inser att min är av en annan tjej… kolla här: http://www.signerat.se/butik/grafik-illustrationer/yes.-i-do./index.php

På signerat.se finns mängder av liknande tryck!

26 02 2011
Annika

Det var ju lite gulligt det där!
Jag firar V-day! And, I love it!
KUL, ska kolla in TS design online.
Kram!

6 03 2011
petchie

Annika, ha ha, men du bor ju också i Amerikat där Valentine’s day är STÖRST!
Hoppas att du kollat in Therese Sennerholts design, jag tror att du skulle gilla den!! Hon levererade väldigt snabbt, jag tror att jag fick korten inom en vecka trots att det var Alla hjärtans dag-specialen som sålde ut nästan direkt!
Kram

26 02 2011
Anna (Sthlm)

De var roliga, och fina!

6 03 2011
petchie

Anna (Sthlm), jag hade sett hennes design på många bloggar och svenska inredningstidningar innan jag gick in på hennes internetaffär. Kul och underfundiga grafiska bilder!
Kram

26 02 2011
desiree

Jag har sett dessa och hört talas om dem innan och gillar dem jättemycket själv. Vilken underbar februari present till O. De är himla fina i sitt tryck och typsnitt men budskapen är bara sååå fina. Man ler och blir glad och varm av att läsa dem. Jättefina!
Kram!

6 03 2011
petchie

Desiree, läser man svenska inredningstidningar och bloggar så har man definitivt sett hennes verk förut! Jag blev inspirerad av alla hjärtans dag-specialen med de här 4 korten och tyckte att de passade perfekt till vår Sweetness in February-tradition. O blev väldigt glad, speciellt som han fick email med fotona under tiden han var iväg på affärsresa.
Kram

26 02 2011
saltistjejen

Haha!
Jag gillar “I wanna do bad things with you!”🙂

6 03 2011
petchie

Saltis, den är också min favorit😀

26 02 2011
Anne-Marie

Vilken fin present O får! Har aldrig hört talas om eller sett den här konstnären men de där korten var ju underbara. O blir säkert väldigt glad.🙂 Kram!

6 03 2011
petchie

Anne-Marie, O blev väldigt glad för sin februaripresent! Jag har sett Thereses bilder i en massa svenska inredningstidningar och inredningsbloggar och gillar hennes budskap – roliga, ironiska eller underfundiga.
Kram

27 02 2011
Stef

Haha vad roligt! Trevligt att komma hem till!

6 03 2011
petchie

Stef, japp, O blev väldigt glad när han kom hem – speciellt som jag fortfarande var i Amsterdam. Jag hade placerat ut ramarna på olika ställen i lägenheten, får se upp de hängs upp tillsammans till slut.

28 02 2011
Marianne

Ja vad fina! De är inte alls så där smöriga som sånt kan bli annars. Ska kolla länken till henne och spara den!

KRAM!

6 03 2011
petchie

Marianne, hoppas att du kollade in länken! Det är ju inte bara “kärleksbudskap” utan andra moderna talesätt och roliga / ironiska budskap. Visst är de så mycket finare och roliga än ett smörigt Hallmarkkort…
Kram!

13 03 2011
Bejla

Vilka underbara kort!🙂

2 04 2011
Nilla

De är så fina! gillar Therese Sennerholt!🙂 Ha det bra.

Leave a Reply

