Los patos y la tripa

10 08 2011

I will try to update properly as soon as possible but sitting up is becoming more and more uncomfortable as the baby is pushing on my ribs. Reading book No 23 now, and all our family members have gone back to Sweden and Spain.

It’s been so nice with some company and help with the housekeeping ;-)  and everything went well with the two families meeting and even communicating a little bit. My sister has written about her Brussels visit on her blog (in Swedish, but you can always try to google translate if you don’t understand) and how she will never forget the Spanish word for duck thanks to O’s 5-year old niece M…

Los patos y la tripa (the ducks and the belly) – my sister and O’s niece playing around…


Actions

Information

10 responses

10 08 2011
Anna (Sthlm)

Vilken gullig bild! Måste kolla in din systers blogg!

14 08 2011
petchie

Anna (Sthlm), ja, något ska ju magen vara till för😉 så varför inte badanks-hållare… Os systerdotter hade valt ut 5 badankor, en behöll hon själv (“rosa fuchsia” som var hennes favoritfärg) och de andra 4 är till Sweet Pea. Hon hade även valt ut en liten elefant på H&M till sin blivande kusin, och hon (för det är så klart en flick-elefant) är redan döpt till Elie (efter elefanten i den tecknade serien Pocoyo, en väldigt gullig serie faktiskt!) och ett par randiga badbyxor (!!) som kommer att vara för små nästa sommar så vi får väl gå på babysim med honom!? (om det finns i Belgien?)
Hoppas att du gillade min systers blogg!

11 08 2011
desiree

Ha ha det där var ju ett supergulligt kort med alla små söta plastankorna på din mage. Jag kollade in din systers blogg och gillade den skarpt. Så kul att också hon har börjat blogga. Läste om vistelsen där och det verkar ju ha funkat väldigt bra och blivit mycket lyckat på alla sätt.
Kram!

14 08 2011
petchie

Desiree, det var Os systerdotter och min syster som lekte med badankorna medan jag låg på sängen… Som du kanske läste på min systers blogg så frågade lilla M oss typ en gång i timmen vilken badanka som var vår favorit – hon och min syster gillade den rosa bäst och jag den blå. Jag passade på att lära M två “svenska” ord, rosa och lila eftersom de är samma ord på spanska😀
Kul att du gillade min systers blogg, själv jag tycker att hon skriver mysiga och bra inlägg men jag är kanske lite partisk😉
Kram

11 08 2011
Marianne

Vad fin magen är! Sweet Pea får redan vara med och leka! : )

Jag ska också kolla din systers blogg!

KRAMAR!

14 08 2011
petchie

Marianne, tackar! Japp, Sweet Pea har redan fått vara med och leka med sin kusin, lilla M. Hon har lovat mig att hon ska hjälpa till att ta hand om honom när han har fötts😉
Hoppas att du gillade min systers blogg lika mycket som jag!
Kram!!

11 08 2011
emmasofiadedorson

Hihi -söt bild! Måste ha varit skönt med sällskap och hjälp med allt möjligt. Kanske liiiite skönt med lugn och ro nu också?😉

14 08 2011
petchie

Emma, ankorna var ett bra sätt för min syster att få kontakt med lilla M som var lite lite blyg den första dagen min syster var här😉 Och ett utmärkt sätt för min syster att öva sin spanska! Det var så skönt att få hjälp OCH sällskap, men visst var det också skönt när O och jag blev ensamma igen i tisdags kväll. Pusta ut lite och bara vara, vi två… som snart blir tre.
Kram

17 08 2011
bryssling

ha ha!
Vilken fin kula du har t o m när du ligger! Känner igen tyget i bakgrunden, Nils gardiner🙂 och era?
Kram!

17 08 2011
petchie

Bryssling, tackar!🙂 Det är sovrumsgardinerna i våra kompisars lägenhet som vi lånar. Fransyskorna var lite chockade över svarta gardiner när de såg dem men jag förstår inte varför det är så konstigt, man vill ju ha det mörkt i ett sovrum…
Kram!!

Leave a Reply

