Julio on Flemish tv

8 10 2011

What a bizarre programme, that I would have expected more on an Italian [Berlusconi-owned] tv-channel than on Flemish telly on a Saturday afternoon:
Julio Iglesias performing in a studio surrounded by lots of women (and some men!) dancing and prancing around…

Apparently the few men in the audience though it was an embarrassing experience!?

Some of you might remember when O and I discussed who had the worst taste in music – Julio Iglesias vs Dolly Parton?


Actions

Information

8 responses

8 10 2011
Matildas fikarum

Jag kan lyssna på både Dolly och Julio om jag är på det humöret.

9 10 2011
petchie

Matilda, ha ha, vad bra att du gillar både Dolly och Julio! Själv föredrar jag definitivt Dolly! Julio påminner mig om våra grannar när jag var liten – de åkte alltid till Spanien (Kanarieöarna?) på semester och kom hem med lps med Julio. KOmmer ihåg att de lärde oss “fågeldansen” efter en semesterresa😉

10 10 2011
Matildas fikarum

Hjälp, fågeldansen! Nu kommer jag att ha den låten i huvudet i flera dagar, ha haha…

10 10 2011
Annika

Nämen Dolly P kan knappast kallas dålig musiksmak, tycker jag. Tänk allt hon skrivit, både för sig själv och för andra. Julio I hade jag en LP med som mkt ung. Loved it!! “All of you your body and soul”, “Moonlight lady” etc etc…OH the memories…Smörigt så det förslår, men härligt på sitt sätt…
FNISS!!!
Kram!!

12 10 2011
petchie

Annika, exakt, Dolly Parton är ju en väldigt talangfull och framgångsrik sångerska… men det tycker väl spanjorerna att Julio också är😉 Framgångsrik kan jag hålla med om, talangfull kanske kan diskuteras. Ha ha, lite mer nostalgi för nostalgikern Annika🙂 Jag kan inte minnas att jag har hört Julio sjunga på engelska, är det med spansk brytning?
Kram

12 10 2011
Annika

OH ja! Du måste lyssna på hans engelska inspelningar. DEM är egentligen allt jag kan…
Jag älskade honom, och du…HÅLL I DIG!! Glömde att säga att jag såg Julio på Globen under sent 80-tal!!
Leta upp på YT då du har tid…
HIHI!!
Kram!!

10 10 2011
saltistjejen

Hahaha! Mats gillar Dolly starkt!!!! Och jag har faktiskt börjat tycka att hon har väldigt bra låtar också. En del. Hon ‘r dessutom som Annika säger, otroligt duktig som ju skriver mycket mycket material både till sig själv och andra. Men visst, om man inte gillar country rent allmmänt så gillar man inte Dolly…😉
Julio tycker jag däremot är oooooooootroligt smörig. Och inte alls min musiksmak om man säger som så. Alltså jag gillar v’en del supersmöriga musikstilar/låtar men har svårt för Juilo faktiskt.
KRAM! Hoppas ni mår bra!!!!

12 10 2011
petchie

Saltis, jag kommer ihåg att Mats gillar country och jag måste säga att jag gillar Dollys Greatest hits som jag köpte för några år sedan i PR. Som jag skrev på Desirees blogg när hon skulle på hennes konsert så såg jag en mycket intressant dokumentär om framgångsrika country musik-sångerskor på BBC förra året. Många av dem kommer från mycket fattiga familjer och har haft tragiska levnadsöden trots musikframgångarna.
Alltså du skulle ha sett hur Julio och de belgiska (!) tjejerna kråmade sig i det här tv-programmet – smörigt så det förslår! Jag tänkte direkt på Berlusconi faktiskt, gubbsjukt!!! Jag förstår att det är en image som Julio har men nej tack!
Vi mår bra, lite trötta bara…
Kram

Leave a Reply

