Priorities

20 10 2011

The sun has been shining all day and the whole day I have been meaning to go for a walk with little V… but as we had a late start (slept until 12*!!) after a night of no proper sleep, if not counting dozing off after breastfeeding half sitting up with V in my arms x3, and when I had managed to eat breakfast, shower, feed V and have lunch, it was 16.30 and he seemed a bit sleepy. Considering how desperately tired I was this morning, I decided to prioritise sleep over fresh air. So, instead of going for a walk in the autumn sunshine we had a nap on the sofa, and the best thing about it? That V was happy sleeping next to me instead of on top of me!

*) V slept the whole morning on top of me, which of course is cosy but not very comfortable…


Actions

Information

8 responses

20 10 2011
Brysselkakan

Du gjorde rätt och solen lär skina igen!

23 10 2011
petchie

Brysselkakan, jag vet – även om solen inte skiner såå ofta i Bryssel, speciellt under den här delen av året. Men jag känner att vi båda två skulle må bra av mer frisk luft😉 Vi tar nya tag nästa vecka och jag hoppas på fortsatt fint väder!

20 10 2011
Annika

Håller med ovanstående talare: helt rätt!

23 10 2011
petchie

Annika, jag tycker att det är synd att V och jag inte kommit iväg på några promenader i den fina, stora parken i närheten av vår lägenhet men kanske nästa vecka? Då ska vi dessutom försöka oss på att åka spårvagn utan assistens – förra veckan åkte vi spårvagn med min syster och det var väldigt skönt att ha lyfthjälp vid på- och avstigning… Jag får se till att BE om hjälp från medpassagerarna!
Kram

20 10 2011
saltistjejen

Å du det är bäst att ta vara på varje stund till sömn som ges nu vännen!!!! Tids nog kan du promenera.🙂

23 10 2011
petchie

Saltis, jag vet men det är tråkigt att sitta inne när solen skiner, speciellt som jag låg hemma under hela sommaren… Men, sömnen är viktigare än frisk luft, iaf för tillfället!
Kram

21 10 2011
Desiree

Jag tycker du gjorde helt rätt som prioriterade sömnen. Det kommer nog fler soliga dagar och fina tillfällen. För att promenera så måste man ju ha ork till det. Ta chansen att ladda batterierna då du får den så som du gjorde. Lät som ni fick en toppenfin eftermiddag tillsammans på soffan🙂
Kram!

23 10 2011
petchie

Desiree, vi får väl hoppas att det fortsätter att vara en ovanligt solig höst – hittills har det varit jättefint väder här i Bryssel. Exakt, man måste ORKA promenera men efter en innesittar-sommar är jag väldigt sugen på härliga höstpromenader! Om jag bara får sova “ordentligt” (allt är relativt när man har en nyfödd baby…) så ska vi nog lyckas komma iväg på en promenad eller två snart.
Det är väldigt mysigt att sova middag med V också, så jag klagar inte😉
Kram

Leave a Reply

