October Weekend with the new aunt

22 10 2011

So last weekend (actually already Thursday evening) saw the first family visit after little V was born: my sister – V’s aunt / tante / tía / moster Jo (who also blogs here).

Breakfast at Le pain Quotidien after a long awaited appointment at the hairdresser, for me to get my roots done and for my hairdresser to meet little V who just happens to have the same name as her ex!😉 He slept through the whole thing in his aunt’s arms.

On Sunday we had a huge brunch at the MIM (the Musical Instruments Museum), an all you can eat buffet for 28 EUR including a glass of champagne and free views over Brussels on the 10th floor.

People were sitting outside on the roof top terrace – probably the last chance this year to enjoy the sunshine while eating outdoors!

The MIM building – art nouveau style

I had completely missed the Taschen book shop on Sablon but remedied that with buying the Grimm brothers’ fairy tales for a little someone who will be born in November.

A beautifully illustrated book!

The Grand’ place in Brussels – I can’t even remember if I have been visited it since we moved back to Brussels in April last year!?

V’s first visit to the Grand’ Place in Brussels is tinted in blue – don’t know what has happened to the camera!

We saw 45 colourful Cinquecenti outside the royal palace

I have stolen some photos from my sister, as our small camera seems to have decided that it is time to retire – the colours are strange and most of the photos turn out blurry…


Actions

Information

12 responses

23 10 2011
saltistjejen

Vilken underbar helg ni haft!!!! och gissar att din syster tyckte det var fantastiskt att äntligen få träffa lille V!!!🙂
Det är så speciellt också när ens barn får träffa resten av familjen för första gången också. En härlig känsla!
KRAAM!

23 10 2011
petchie

Saltis, det var en helt fantastiskt mysig helg! Och vi hade sådan tur med vädret, jättefint höstväder med klarblå himmel, solsken och relativt varmt.
Nu längtar vi till mina föräldrars besök om en dryg vecka! Och sedan är det bara lite mer än en månad tills vi åker till Spanien och V får träffa sin farmor, farfar, faster, farbröder och kusiner. Jag tycker att det är så härligt att han har en sådan stor familj redan, själv har jag inga kusiner (V har redan två, och en tredje är på väg – på den spanska sidan av familjen).
KRAM!

23 10 2011
annajohanna

Tack för en fantastisk helg! Jag saknar er allesammans! Stor kram

23 10 2011
petchie

Jo, tack själv och hoppas att det inte gjorde något att jag snodde några av dina foton😉 Vi saknar dig också, speciellt mitt i natten… Skämt åsido så var det jättemysigt att ha dig här och du är sååå välkommen tillbaka!
Stor kram!

23 10 2011
bryssling

Vilka härliga bilder! Och härlig weekend. Så sugen på att också få se lille V irl.🙂

25 10 2011
petchie

Bryssling, det var en härlig Brysselhelg med lillasyster! Du – NI – är såååå välkomna till Bryssel och från och med mitten av november har vi ett gästrum så ni kan bo hos oss om ni vill.
Stor kram

24 10 2011
Annika

KUL med besök av moster. Förstår att det var toppen för er alla!
Finfina Bilder bjuder du på också.
Kram!

25 10 2011
petchie

Annika, ja, det var jättekul att få besök av min syster, kan inte riktigt fatta att hon är moster nuförtiden men så har jag ju inte riktigt fattat att jag är mamma, hi hi🙂
Tack, jag har insett att jag nog får uteslutande använda den stora kameran nuförtiden för den lilla tar urkassa bilder😦 Den lilla är 3½ år gammal, kanske för gammal? Eller kan det vara så enkelt att jag har kommit åt någon inställning men det tror jag inte…
Kram

24 10 2011
desiree

Vad kul att du har din syster på besök och att V och moster J har fått träffa varandra och lära känna varandra en smula. Den där brunchen såg ju supersmarrig ut! Härlig weekend och perfekt med det fina vädret som ni fick njuta av alla tre🙂
Jag kan tänka mig att Bröderna Grimm sagorna har jättefina illustrationer. Kanske en perfekt dopgåva att önska sig till V när folk frågar vad som står på önskelistan.
KRam!

25 10 2011
petchie

Desiree, det var otroligt härligt att se min syster, den första familjemedlemmen, träffa lille V och uppleva hur bra de kom överens🙂 Nästa vecka kommer mina föräldrar och det längtar vi också efter!
Brunchen, eller frukosten, på Le Pain Quotidien är jättegod även om deras “skink- och osttallrik” som man kan beställa som komplement är lite snålt tilltagen. Men deras bröd är otroligt gott! Det är en belgisk bageri- och cafékedja som finns i många länder i Europa + i USA.
Ja, Bröderna Grimms bok är verkligen vackert illustrerad och en jättefin barngåva. Tyvärr finns den bara på engelska. Jag sa just i hrlgen till O att jag är förvånad över att V inte fått fler böcker i present. Jag tycker att det är roligare att ge bort fina barnböcker till nyfödda än kläder som de växer ut väldigt snabbt. Dock klagar jag absolut inte på alla fina kläder som vi har fått för det är ju väldigt praktiskt😉
Kram!

26 10 2011
Anna (Sthlm)

Härligt! Det museet är så vackert tycker jag! Vi passade förresten på att käka på Le Pain när vi var i Alexandria utanför DC när vi anlänt till USA.

29 10 2011
petchie

Anna (Sthlm), det är verkligen så fint, musikinstrumentmuséet eller rättare sagt byggnaden! Jag skäms att erkänna att jag faktiskt aldrig besökt själva muséet, men jag är nog inte den enda som hoppar utställningen och går direkt på brunchen🙂
Vi var på Le Pain Quotidien när vi var i LA för nga år sedan!

Leave a Reply

