Baby stuff

8 11 2011

Our home is slowly being taken over by V’s stuff – laundry drying (opps, just saw a wet pile that I have forgotten to hang up!!), changing mat (it is warmer in the living room than in the bed room and no space in the bath room), breast pump (ok, that one is mine!), bottles of vitamins, bibs, a nursing pillow, the BabyBjörn, parts of the pram etc. However, from next week V will actually have a room of his own as we are moving this weekend! I can’t wait to decorate and furnish his room…

Here are some of the cuter of V’s belongings:

DSC_0238
The bird plays a melody, and moves its wings and eyes – my siblings and I used to look at it when our mother changed our nappies! Japanese quality that still works perfectly!

DSC_0239
As I didn’t know that my parents had found the above bird, O and I bought a toy that plays a melody for V… cute but not as retro cool as the red bird!

DSC_0241
Oscar the Rabbit, Sophie the Giraffe and … an Ikea “animal” that V got for free when we went to Ikea a few weeks ago.


Actions

Information

15 responses

9 11 2011
saltistjejen

Å vad härligt! Haha, jag tycker dessutom det låter så lyxigt att V får eget rum! E har ju aldrig haft eget och det lär inte bli något än på ett tag. Nu skulle hon nog inte ens vilja ha eget rum, i varje fall itnte att sova i, men åååå vad det vore skönt om man åtminstone kunde FÖRVARA hennes SAKER i ett eget rum!!!! DET hade varit sååå skönt!🙂
Vad söta saker ni fått till V också!
Hoppas att ni mår bra och att amningen fungerar bra nu!!!!
MÅNGA KRAMAR!!!

11 11 2011
petchie

Saltis, jag kan forsta att du tycker att det skulle vara lyxigt med ett eget rum at E! V kommer ju inte sova i sitt rum men jag tankte forsoka amma dar – mina foraldrar tog med min mormors fatolj till Bryssel! och ja, bara forvara hans grejor. Vi kommer ha lyxen att ha TRE sovrum, aven om tva av dem ar valdigt sma och den forsta tiden kommer de nog att vara fulla med kartonger! Vi far se hur mycket jag hinner packa upp innan V och jag aker till Skane den 26 november.
Amningen har alltid funkat bra pa det sattet att V suger bra men tyvarr har jag ju inte tillrackligt med mjolk sa vi ger modersmjolksersattning ocksa😦
Stora kramar!

9 11 2011
Karlavagnen

Åååh, den där lilla fågeln kommer jag ihåg. Men jag kommer inte ihåg vad den spelade för en låt.

Det finns otroligt massa grejer till barn. I början brukar det mest vara förpackningen som är mest intressant. Eller i början, jag menar runt ett år eller så. Lycka till med flytten i helgen!!! Jag hoppas att ni kommer att finna något som är ERT ganska snart. Så att ni slipper flytta fler gånger.

Kram!

11 11 2011
petchie

Karlavagnen, vad roligt att du kanner igen den lilla roda fageln! Jag kan inte forklara melodin men den ar valdigt fin!
Det ar helt otroligt hur mycket grejor V redan har / bade sant som ar “nodvandigt” plus alla presenter i form av gosedjur etc. For tillfallet ar han ju inte sarskilt intresserad av nagra leksaker alls…
Tack, det ar inte jattemycket som vi ska flytta nu i helgen eftersom O flyttade det mesta fran var lilla lagenhet till den “nya” lagenheten redan nar V och jag var pa sjukhuset. Pa mandag kommer en flyttfirma med det vi har haft magasinerat. Det stora problemet ar nog att fa plats med allt😕 Jaaa, jag hoppas ocksa att vi snart hittar ett mer permanent hem for man kan ha roligare att flytta med jamna mellanrum.
Kram

9 11 2011
Desiree

Många fina och jättesöta leksaker V har. Tänk att den lilla röda fågeln fortfarande funkar finfint och att ni ändå hade kvar så mycket från eran egen barndom som ni får glädjen av att uppleva igen och glädjas av fast på ett nytt sätt.
Jag förstår att du längtar efter att flytta och komma mer till ro samt att V får ett eget rum blir nog jätteskönt och praktiskt på många sätt. Även om han sover hos er så blir det toppen med hans rum där du kan förvara hans saker.
Lycka till med flytten.
Kram!

11 11 2011
petchie

Desiree, jag gillar speciellt de har gosedjuren som jag visar har eftersom de ar sa sma och sota. De ar liksom lagom for V att ligga och titta pa…
Jag blev sa glad nar mor och far kom med den lilla fageln eftersom jag hade tankt pa den men trott att vi inte hade kvar den! Det ar riktigt harligt att hitta de har gamla leksakerna och ateruppleva dem.
Det ska bli helt underbart att komma till ro nu for nga manader och fa ge V hans forsta riktiga hem och rum!
Tack, det ska forhoppningsvis ga smidigt med flytten… det mesta av vara grejor ar antingen redan i lagenheten eller blir ditflyttade av en flyttfirma.
Kram

9 11 2011
Annika

Ja, jösses, ett barns leksaker kan verkligen ta över ett hem🙂
YOU just wait🙂
Förstår att du ser fram emot att få flytta!
Härligt med eget rum till V!!!!
Kram!

18 11 2011
petchie

Annika, det är otroligt hur någon så liten kan ta upp så mycket plats med alla sina grejor!🙂
Det är verkligen så skönt att vi har flyttat även om vi fortfarande bor i ett fullständigt kaos pga tids- och förvaringsbrist! Vi får röja ett rejält ryck i helgen!! Vs rum är den med minst förvaring så det måste lösas… O planerar att hitta ngt i Ikeas fyndhörna…
Kram

9 11 2011
Marie

Älskar den japanska fågeln, så söt!🙂 Och jag håller med, det är helt galet hur barns saker tar över ens hem. Vårt, förut ganska så stiliga, vardagsrum är nu övertaget av lekmatta och en hel massa leksaker!

9 11 2011
Marie

Läste i en kommentar ovan att du haft problem med amningen? Jag kan rekommendera Weledas amningste om du inte har provat det, det var riktigt effektivt för mig!

18 11 2011
petchie

Marie, visst är den gullig, den japanska fågeln som ju både rör ögonen och vingarna plus spelar en fin melodi. Vi tyckte det var fascinerande att den var “made in Japan” eftersom det mesta är gjort i Kina nuförtiden!
Det är nog bara att inse att ens hem inte kan vara välordnat och tjusigt med småttingar…
Ja, jag har inte tillräckligt med bröstmjölk så lille V gick ner i vikt innan jag började med ersättning efter varje amning. Jag har testat en massa olika “öka-bröstmjölks-produktionen”-knep men tack för tipset. jag har inte sett Weledas produkter i Bryssel men ska kolla när jag kommer hem till Skåne nästa helg.

9 11 2011
annajohanna

Oscar the Rabbit är min favorit, men det finns nog många skäl till det…😉

18 11 2011
petchie

Jo, hi hi, ja, undra varför😉 Jag gillar ju namnet🙂

18 11 2011
Anna (Sthlm)

Den där fågeln är ju bara så söt! Kul att de sparat den! Och kul att den kommer från Japan!

20 11 2011
petchie

Anna (Sthlm), jag blev verkligen så glad när mina föräldrar kom med fågeln och imponerad över att den fortfarande funkar. Saker var av bättre kvalitet förr…

Leave a Reply

