[Blog] Christmas in November

17 11 2011

Little V and I are escaping the mess in our new home tomorrow, for the 3rd day in a row. Maybe that’s why it is still a mess…?😕

We are first going to a mother-baby group with some of our friends from the postnatal course that we have been following this month. Afterwards we are off to the Swedish Church Christmas bazaar with a few blog friends. It was actually thanks to one of my blog readers that I found out about the mother-baby group. For the first time this year the Christmas bazaar opens already on a Friday and they are serving a Swedish Christmas lunch. I am especially looking forward to the lunch as we will celebrate Christmas in Spain instead of Sweden and I won’t get my traditional Swedish Christmas food fix. The blog meeting is the second one among Swedish Belgium-based bloggers and blog readers but I missed the first one as V just happened to decide to arrive that day, ten weeks ago! Last year, O and I went to the Christmas bazaar with another blog friend of mine who was visiting Brussels – Cosmopolitan-Mirtha!

Swedish christmas decorations, Swedish church, NYC

In 2008 there was a Swedish blog meeting in New York City in November and since O and I decided on a New York holiday at the last minute, Saltis, a dear blog friend, and I planned to surprise the other bloggers. It was so much fun to see the surprised faces of Annika and Petra when we showed up at the diner where they were all having brunch! After a very chatty lunch, we actually ended up at… the Swedish Church Christmas bazaar (the New York version).

In other words, there seems to be a certain blog connection to my visits to the Christmas bazaars, which is pure coincidence, I think… 🙂

Swedish Church Christmas bazaar in New York, November 2008 

And for the third year running, my blog friend Emma in Scotland is organising a Christmas present exchange among the Swedish [mostly expat] bloggers.

Christmas couldn’t start better than this!


Actions

Information

12 responses

18 11 2011
saltistjejen

Jehooo! Känner igen skylten där minsann!!!🙂 Det året sågs väl vi och gick dit tillsammans om jag inte minns fel? Ella vara bara ett halvår då!🙂 Tänk vad tiden springer iväg. Jag ska se om jag orkar ta mig till julbasaren imorgon. Om inte, så går vi i helgen. Måste överleva det helt galan infallet att springa imorgonbitti först. Haha!😉
Hoppas ni får det mysigt imorgon!!
KRAM!

8 12 2011
petchie

Saltis, ja men visst var vi på svenska kyrkans julbasar tillsammans (+ Petra A)! Mysigt! Kram

18 11 2011
Anna (Sthlm)

Å vad mysigt! Hoppas ni får trevligt! Förstår att du vill ha svensk julmat också! Men min Peter skulle kunna leva utan🙂 Jag känner förresten igen det där med att göra roliga saker istället för att göra något åt kaoset hemma🙂 Kram!

8 12 2011
petchie

Anna(Sthlm), tur att jag inte är den enda som inte fokuserar på flyttkaoset. Har inte tänkt på att ni också flyttat med ett spädbarn😉 Så Peter gillar inte julmat? Jag köpte med mig varmrökt lax och rökt ål från Sverige som ska hamna på det spanska jultapasbordet!
Kram

18 11 2011
nilsandsofia

Vilken mysig dag!! Jag blir lite avis… hade garna akt till julmarknaden i London den har helgen men det har varit for mycket den har hosten sa jag har bestamt mig for att strunta i det i ar. Synd for forra aret akte nastan hela svenskganget i Bristol upp ihop och hade valdigt trevligt!

Hoppas att ni far jatteskoj!!

Jag kommer val ihag nar du skrev om den bloggtraffen da du var med och overraskade🙂. Sa roligt! Det ar verkigen skoj att traffas i verkligheten da man varit i kontakt lange over natet. Hoppas aven vi kan traffas i framtiden nagon gang!

Kram!

8 12 2011
petchie

Millan, jag förstår att det är ett större projekt för dig att åka hela vägen till London för att gå på den svenska ulmarknaden. Jag är väldigt nöjd att man nuförtiden kan åka metro till svenska kyrkan i Bryssel. Den låg utanför stan förut och då var det svårare att ta sig dit.
Ja, den bloggträffen i NYC är nog enda gången som jag verkligen överraskat någon – jättekul! Jag hoppas också att vi kan träffas IRL snart! Kanske en gång när ni är på väg till / från Karlskrona.
Kram

18 11 2011
olgakatt

Nog kan du väl få nån liten svensk julförsmak också, vad det lider…. Lutfisk finns redan i butikerna!

8 12 2011
petchie

Olgakatt, det var så härligt att vara hemma över första och andra advent eftersom jag då fick lite svensk julkänsla. Lutfisk är inte en jultradition i min familj…
Kram

18 11 2011
Annika

OJOJOJ!!!
Jag kan fortfarande se det framför mig då DU kom in på brunchstället!!! HAHAHA!! OH shit, Petra och jag MÅLLÖSA!!! TOTALT mållösa!
Gud vad KUL det VAR!!

Mysigt med svensk julmarknad. Hoppas ni hittar mkt fint!!

Kramar!!

8 12 2011
petchie

Annika, ha ha, ja det var verkligen en mycket lyckad överraskning!! Ni såg så paffa ut, du och Petra!😀
Julmarknaden var jättemysig men jag köpte ffaktiskt inget trots att det fanns mycket fint. Kanske för att jag har insett hur mycket grejor vi har, nu när vi har flyttat😕
Kram

18 11 2011
Desiree

Här var det julkänsla må jag säga. Låter supermysigt med svensk julmarknad. Jag förstår att du ser fram lite extra mot att få lite svensk julmat då eftersom det blir jul i Spanien för er detta året. Hoppas du hittar lite trevliga och fina julpynt och julklappar på marknaden också. Ha en nice helg.
Kram!

8 12 2011
petchie

Desiree, japp, det blev mycket jul där i november men sedan har det inte blivit så mycket mer jul här i -bryssel. Jag har inte riktigt kommit för mig att julpynta eftersom vi åker till Spanien redan på söndag, den 11 december. Det får bli mer juligt nästa år istället! Och så hoppas jag kunna fixa lite julkänsla i Os föräldrars hus istället i år.
Kram

Leave a Reply

