Looking for Xmas

11 12 2011

This year I haven’t decorated much for the holidays as we are celebrating Christmas in Spain and we are actually already leaving today. It means that I have only spent 4 days in Brussels this month! However, I couldn’t stop myself from bringing out a few decorations anyway…

DSC_0770

My plan is to try to make O’s parents’ home cosy for the holidays, especially as it is V’s first Christmas even if he won’t remember it… And to do some baking, maybe together with O’s 5-year old niece.

DSC_0779

Glögg from 2006. It tasted ok, probably because it is 12% alcohol… Why do we have 5 year old glögg? Well, we bought it for a glögg party in 2006, didn’t finish all the bottles and then put them in storage when we moved to Puerto Rico!

DSC_0772
I really like this angel light from Ikea (sold out it seems!), which I use as a night light by the bed. V doesn’t like the pacifier, and keeps spitting it out – I guess that I shouldn’t insist.

DSC_0762
Xmas socks that I will wear in bed in Spain – it is cold in O’s parents’ house!

DSC_0763
An elk or reindeer that we got a few years ago from my parents

DSC_0758
Lights from Ikea in the hall

DSC_0754
Oven gloves and a tea towel

DSC_0759
V will have to wait at least another two years before I prepare the advent calendar with small gifts

DSC_0755
The Ikea bag is filled with Xmas gifts and other stuff that we are bringing to Spain

DSC_0778
Merry Christmas!


Actions

Information

12 responses

12 12 2011
Desiree

Jag tycker du har gjort jättefint och fått till julstämning. Vi har inte heller kört med jättemycket pynt utan lite lagom med tanke på att jag kommer att fira hos mina föräldrar och C hos sin syster med familj där. Den lilla julbocken var söt och jag gillade slingan från IKEA med snöflingorna/blommorna med ljus. Ha en riktigt fin svensk/spansk jul i Spanien.
Kram!

13 01 2012
petchie

Tack Desiree, jag kunde inte låta bli att julpynta lite trots att jag ju bara var i lägenheten i knappt 4 dagar i december. Kom på att vi väl aldrig kommer att fira jul i Bryssel men i framtiden kommer vi iaf inte vara iväg en månad runt jul och nyår…
Julbocken är också från Ikea. Ljusslingan hade vi uppe hela året i förra lägenheten, gillar mysljuset man får.
Kram

12 12 2011
Jess

Vad du har gjort mysigt även om ni inte kommer att vara hemma i Bryssel över jul.
Jag har inte mycket pynt och vi är hemma över jul.🙂
Julbocken är jättefin och kudden med God Jul på. Vart har du köpt den?

Ha en underbar jul i Spanien och berätta gärna vad som äts på ett traditionellt Spanskt julbord.

KRAM!

13 01 2012
petchie

Jess, blev det något mer julpynt hemma hos er? Jag älskar att julpynta, men jag började egentligen inte med det förrän vi bodde i Puerto Rico och jag verkligen fick anstränga mig för att få lite julstämning… Jag har fyndat ganska mycket julpynt när jag har varit hemma i Sverige EFTER jul, när det är rea på julsaker. Får se om jag hittar något i år, Åhléns brukar ha fina grejor och jag tror att julkudden är därifrån (köpte förra året, tror jag).
Det kommer snart ett spanskt julinlägg men jag har julbordsfotona i den andra kameran som O tog med till bryssel…’
Kram

12 12 2011
Annika

En hel del IKEA där, ser jag🙂
Den där lilla julbocken har jag också. Köpt iår från Moderskeppet.
Svårt att avstå från att pynta även om ni åker bort. Jag förstår det, fullkomligt.
Ha en finfin resa ner till Spanien nu!
Kram!!

13 01 2012
petchie

Annika, japp, en hel del Ikea och en del Åhléns som brukar ha julpyntsrea efter jul och då passar jag på,speciellt som de har mycket fint. God Jul-kudden och pepparkaksgubbskökshandduken (världens längsta ord?) till exempel. Längtar till nästa jul då jag hoppas kunna och hinna julpynta mer!
Kram

13 12 2011
nilsandsofia

Ser himla juligt och fint ut tycker jag. Jag gillar julpynt men hellre nagra fa finare grejer an en massa tingeltangel i hela huset … less is more ar min melodi nar det handlar om pynt!
Gillar den dar angeln jag ocksa.. har inget sett dne har alls. Faktum ar att Ikeas julgrejer i ar var hemska i bristol.. fanns knappt nagot alls.
Ha det sa gott i Spanien nu! Kram

13 01 2012
petchie

Millan, tack. Jag gillar också lite mer stilrena julsaker och vissa grejor funderar jag på att göra mig av med, sådant som jag inte tycker passar… Hi hi, vi får se hur vi gör med vår puertoricanska plastgran med olikfärgade ljus, inte något jag egentligen skulle välja men den passade iaf i Karibien. Jag har ju dock insett att vi kommer aldrig att fira jul i Bryssel men jag skulle ändå vilja att V får uppleva att vi har gran hos oss och då kanske en plastgran är det bästa valet…
Visst är julängeln fin! Jag hade sett den på en massa svenska inredningsbloggar och var orolig att den skulle vara utsåld i Bryssel men fick tag på en i november. Annars brukar Ikeas julsaker snabbt bli utplockade och bara det fula finns kvar…
kram

29 12 2011
Mia

Ja men du har ju glöggen och det är ju det viktigaste!🙂

13 01 2012
petchie

Mia, absolut – glöggen är viktigast! Och eftersom jag inte fick mitt lystmäte stillat i december så har mina föräldrar lovat glögg i eftermiddag! Det är ju trots allt Tjugondedag Knut idag🙂
Kram

11 01 2012
Stef

Du har jättefina dekorationer!🙂 Kramar

13 01 2012
petchie

Tack Stef! Jag hoppas kunna julpynta mer till julen 2012, men det var mysigt att få till lite julstämning i Bryssel även om vi bara var hemma typ 4 dagar i december.
Kram

Leave a Reply

