Bonus morning thanks to bad timing!

1 03 2012

I was due to start working full time today. My parents are on their way to Brussels by car and will start their month of grandchild-sitting tomorrow. O was going to work from home today and take care of V. So I got up at 06 in order to have time to have a shower and wash my hair, get dressed, have breakfast and breastfeed the baby before leaving at 08… when O asked me if I could leave a little later as he needed to go to the office and get a new laptop. His work laptop broke down yesterday – great timing, NOT😦 As I didn’t know how long it would take him to get a new computer, I decided to take half a day off!

So now I am enjoying getting to spend another morning with V who is in a great mood! He’s been practising his new high-pitched sounds while I was sorting out laundry and getting the apartment ready for his grandparents’ arrival tonight. I think that I will just cuddle with him now and not think about the fact that tomorrow I have to work full time…


Actions

Information

10 responses

1 03 2012
Marie

Njut av lite extra tid tillsammans med V! Lycka till med heltid på jobbet i morgon!🙂

1 03 2012
petchie

Tack Marie! Jag grämer mig lite att jag steg upp så tidigt imorse men jag har haft en effektiv förmiddag och hunnit gosa med V en massa. Nu är jag bara lite nervös inför morgondagen då det inte blir ngn amning från morgon till kväll men enligt min aminingsexpert ska det gå utan att pumpa eftersom jag inte producerar alltför mkt mjölk… Hoppas kunna fortsätta att amma en gång på morgonen och 2 ggr på kvällen.
Kram

1 03 2012
Desiree

Vilken mysig morgon det blev av det hela. Usch väldigt tufft att jobba heltid med liten. Beundrar alla som gör detta. Tror inte att jag skulle palla med den stressen. Tycker att vardagen är stressig redan som den är. Men kul att dina föräldrar kommer och hoppas att ni får en mysig tid tillsammans allihop. Lycka till med första heldagen imorgon. Perfekt med en mjukstart och köra första heldagen på en fredag.
Kram!

4 03 2012
petchie

Desiree, ja, det blev väldigt mysigt trots att jag först fick lite panik över att inte kunna åka till jobbet. Jag stannar ju mycket hellre hemma och gosar med lille V men jag vill samtidigt inte “slösa” på semesterdagar som kan behövas senare i år.
Ja, vi kommer nog inte att inse hur stressigt vardagen är förrän efter påsk när mina föräldrar har åkt… Vill inte ens tänka på hur jobbigt det kommer att bli!
Stor kram

1 03 2012
saltistjejen

Låter som ni fick en fin morgon tillsammans! Och du, jag tror ändå det kommer att bli ok för dig att börja jobba. Visst, jag kände så annorlunda när jag gick tillbaka till jobbet men jag tror det kommer kunna bli bra för dig också!🙂
Och du har du ngn portabel pump så ta med den till jobbet och pumpa en gång under dagen. Annars är det rätt stor risk att du sinar fortare. Jag hade som plan att pumpa 2 gånger per dag när jag började jobba men det blev ofta inte mer än en gång (lunch) och trots att jag hade mjölkvolymer som en hel ko så räckte inte den frekvensen riktigt till mer än ca dryga tre månader till. Så om du vill fortsätta amma längre så kanske du kan försöka pumpa ngn gång per dag på jobbet också. Jag hade en liten kylväska som stod i vår kyl i lunchrummet på jobbet så jag kunde ställa mjölken i den (ville inte ha den direkt i kylen) plus att den höll sig kall hela vägen hem (jag hade ju en dryg timmes enkel pendling på den tiden). Finns det ngt amningsrum hos er på jobbet? Vi hade ett men det (här måste arbetsplatserna kunna erbjuda det tror jag, iallafall större sådana) låg i byggnaden intill så dit orkade jag aldrig gå. Jag pumpade på toa, men sedan erbjöd sig min chef att jag skulle kunna sätta en stol i ett av kontoren som ingen använde för att kunna vara ifred på ett trevligare ställe en toaletten när jag pumpade.
Lycka till nu!!!
Kram!!

1 03 2012
Brysselkakan

Hoppas du och lille V fick en mysig förmiddag! Vi måste ses och luncha snart!

1 03 2012
Karlavagnen

Oj! Ska tänka extra på dig imorgon! Kram!

6 03 2012
Stef

Mysigt att få en bonusförmiddag!🙂 Lycka till på jobbet imorgon! kramar

6 03 2012
Annika

Hoppas allt går bra för er alla nu.
Kram!

12 03 2012
narmasthjartat

Inga fler bonusmorgnar på ett tag nu …jag hoppas att allt känns bra, på jobbet, hemma och i tuttarna! Kram

Leave a Reply

