What a cute baby…

3 05 2012

Is it a girl?

We have received several questions (and actually non-questions “Que bebé bonita” – Excuse me, it’s “Que bebé bonito!”) along these lines despite the fact that V is usually wearing a BLUE hat and is not dressed in any kind of clothing that could confuse his gender (including the Spanish faldón)! And this in countries such as Belgium and Spain and by the older generation who would never think about gender-neutral clothes…

People’s reaction when they hear that he is a boy, is “Oh, he is too cute to be a boy”… Oh well, I think that we can live with that 🙂 And no, we don’t always dress him in blue but he doesn’t have any pink clothes [yet].

P1000928
Gender easily confused despite all the blue??


Actions

Information

14 responses

3 05 2012
saltistjejen

Hahaaaaa! Ja du det är inte lätt när man har en alldeles FÖR SÖT bebis!😉
Kram!!

3 05 2012
petchie

Saltis, visst är det knäppt!! Att han inte skulle kunna vara en pojke för att han är för söt!? Är inte pojkar söta??😕
Kram!

3 05 2012
Karlavagnen

He is too cute to be a boy? I think boys are cute! And being a mezzo latino, he WILL wear pink shirts (for sure) one day!!! Patience ladies, patience!!!

3 05 2012
petchie

Karlavagnen, so do I!!! And I almost put a comment in the post about his father desperately looking for his pink shirt the other day… so yes, he will most definitely wear pink one day😉

3 05 2012
olgakatt

Viggo är söt vad hen än har på sig;) Förstås!

14 05 2012
petchie

Olgakatt, ha ha, visst hade han varit lika söt i rosa😉 Bodyn han fick av dig och Marianne var ganska unisex men den är urvuxen sedan länge…

3 05 2012
Annika

SÖT, SÖT, SÖT!!!!
Ja, det där med att var för söt för att vara pojke har jag hört förr…
GALET!!
Eller hur ngn kommenterat långa ögonfransar på en pojke…ACK ja…
KRAM!!

14 05 2012
petchie

Annika, sådana knäppa idéer folk har – en irländsk kompis sa till V att han var “cute” och sedan rättade hon sig, så kunde man “ju inte säga till en pojke”! Va?😕 Jag tycker minsann att pojkar kan vara minst lika söta som flickor och att man får säga det också!
Japp, Vs långa ögonfransar kommenteras det mycket på också – mest avundsjuka kommentarer från tjejer som skulle vilja ha dem🙂
KRAM!

4 05 2012
nilsandsofia

haha precis det fick vi alltid hora om Nils och det pagick ratt lange. Jag kommer ihag nar jag skulle kopa hans forsta skor (sa han var nog runt aret) och de fragade om det var tjejskor vi var ute efter …

14 05 2012
petchie

Millan, men var det många svenskar som sa så? Jag tror att det är mer utomlands som folk tycker att “en pojke kan vara för söt”… Knäppt är det iaf! Ha ha, jag kan tänka mig att Nils inte kommer att tycka att det är så kul att höra om några år att han såg ut som en flicka😉 Man får ju ta det som en komplimang på något vänster…
Kram!

4 05 2012
Desiree

Eeeh vad konstigt att säga att han är för söt för att vara en liten kille. Märklig kommentar. Klart han kan vara precis så söt som han är och vara en liten kille. Han är jättesöt och han är kille punkt slut liksom.
Kram!

14 05 2012
petchie

Desiree, man får höra många konstiga kommentarer från folk, se min kommentar ovan till Annika om att man inte kunde säga “cute” om V för han är pojke!?
Absolut, visst kan man vara jättesöt och vara pojke!! Tror inte att det är så vanligt att man tycker så i Sverige, att man inte kan vara söt och vara pojke. Typiskt könsdiskriminerande utomlands där allt ska vara så köns-ickeneutralt! Sedan kan jag tycka att det går för långt på andra hållet i Sverige där allt ska vara könsneutralt! Jag gillar rosa och skulle jag få en dotter så skulle jag inte tveka att klä henne i rosa men INTE BARA i den färgen så klart. Precis som V inte bara har blå kläder (blått och rosa råkar dock vara mina två favoritfärger). V kommer säkert att få något rosa plagg så småningom, hi hi😉
Kram

6 05 2012
Stef

Haha awww! Man kan aldrig vara för söt för att vara en pojke! Pojkar är ursöta! Kramar

14 05 2012
petchie

Stef, exakt – pojkar kan vara ursöta! Jag hoppas att V fortsätter att vara jättesöt, gärna ända upp i vuxen ålder, precis som sin far (som dock inte förväxlas med att vara kvinna, ha ha)😉
Kram!

Leave a Reply

