Photos from a renovation…

17 10 2012

I’m back! We finally got internet at home today! To celebrate, I will show you some photos from our on-going apartment renovation before I should go to bed.

P1020819
Daddy’s little helper… Everything takes just a bit longer when you have a 1-year old who wants to help!

P1020822
The wardrobe before it was filled with clothes – and now what do we do with all the rest? Waiting for V’s room to be renovated so that we can put a wardrobe there as well (we have too much clothes! but I still have nothing to wear, hm)

P1020987
I improvised a kitchen curtain last week, a tea towel from Ikea! I am quite pleased with my “project” of framing rice and coffee packages from Puerto Rico

The rest of the apartment will be shown another day!


Actions

Information

17 responses

18 10 2012
cosmomirtha

Gôtt å ha dig tillbaka i sfären.🙂 Nog känner vi till det där med hjälpreda. Har man bara inte bråttom så blir det faktiskt roligare så.🙂 kram

18 10 2012
petchie

Mirtha, tackar! Och jag ser framemot att ses om ca en månad! Vi köpte ett “snickarkit” i tyg på Ikea åt V eftersom han gjorde märken i det nyslipade parkettgolvet med en riktig skruvmejsel (som han ju så klart inte skulle ha fått tag på..)!

31 10 2012
cosmomirtha

Hahaha! Ja, Påsen har gjort fina hack i vårt matbord. Vad gör man…

18 10 2012
My

Wihooo, you’re back! Välkommen! Vad roligt att se hur ni har det, ser fram emot att få följa det fortsatta arbetet med lägenheten. Och hur det är med V, som ju fyllt ett!! Vad tiden går snabbt!! Känns som om det var i går jag och David satt på Panos nere i Aywaille och fick sms:et om att V var född.🙂 Och på söndag är det ett år sedan vår pojk kom till världen. Helt galet!

Kramkramkram

18 10 2012
petchie

Tack fina du! Jag hoppas kunna blogga lite oftare nu, även om det är något jag har sagt flera ggr det senaste året… Jag har läst din blogg på jobbet men inte kommenterat, sorry!
Ja, tiden flyger verkligen iväg, otroligt att våra pojkar är så stora nu! Jag blir alldeles nostalgisk när jag ser en liten nyfödd, och kan inte fatta att V varit så liten för inte så länge sedan.
Stora kramar till er!

18 10 2012
Brysselkakan

Så det går framåt! Ser fram emot fler bilder nu när ni, äntligen, har internet.

18 10 2012
petchie

Brysselkakan, japp, det går framåt… Sakta men säkert! Vi saknar fortfarande mycket förvaring, vilket gör att det är svårt att packa upp och bli av med flyttkartongerna vilket är förutsättningen för att vi ska kunna renovera Vs rum – en ond cirkel med andra ord.
Saknar dig!

19 10 2012
Brysselkakan

Saknar dig oxå…

18 10 2012
Desiree

Kul att du är tillbaka och att få se lite bilder från er nya lägenhet. Oj det blev ju nästan en hel månad utan internet. Shit vet inte om jag hade fixat det men å andra sidan är det kanske inte så mycket man kan göra åt problemet alla gånger. Vi letar lägenhet för fullt i Basel just nu. Får se vad vi hittar. Finns ändå en hel del att hyra vilket är toppen.
Kram!

18 10 2012
petchie

Desiree, jag insåg efter jag publicerat inlägget att det var inte mycket till bilder från renoveringen🙂 Det kommer fler, jag lovar!
Jag har ju haft internet på jobbet så jag har kunnat maila en del och smygläsa bloggar (så jag vet att ni har varit i Alabama och att ni ska flytta till Basel, så himla spännande) men jag vill inte riktigt blogga från kontoret. Mina föräldrar är extraglada nu eftersom vi kan skypea med webkamera igen så de kan se V nästan varje dag! Orsaken till att det dröjde så med internet var att det skulle beställas av Os företag eftersom de står för kostnaden så även om vi fick fast telefonabonnemang för två veckor sedan kunde de inte samtidigt koppla in internet. Himla dumt men bara att tacka och ta emot att vi inte behöver betala för internet.
Kram!

18 10 2012
Froken Anki

Roligt att få se lite från lägenheten, och höra från dig i bloggvärlden. Du har varit saknad, men jag förstår att det är fullt upp. Hoppas ni fått vara friska nu och att det flyter på med resten av renoveringen. Tänk att det alltid finns för lite garderober, och för få kläder att använda!😉
Kram kram och trevlig helg

18 10 2012
petchie

Fröken Anki, det var ju inte mycket till bilder men det kommer mera! Jag får väl visa före- och efterbilder men förtillfället är det fortfarande så rörigt i lägenheten att jag föredrar att visa välvalda delar😉
Sjukdomarna fortsätter, vi har haft maginfluensa (jag), urinvägsinfektion (jag), öroninflammation och 40 graders feber i flera dagar (V) den senaste veckan. Jag är sååå trött på att gå och vara nervös över om V ska kunna gå på dagis eller inte varje vecka. Jag kommer inte ens ihåg när han var en hel vecka på dagis faktiskt!😦
Kram och trevlig helg till er också!

19 10 2012
annajohanna

En sån söt liten hjälpreda – honom hade moster gärna lånat! Kram till er alla tre

21 10 2012
petchie

Jo, han är mycket duktig på att övervaka montering av Ikeamöbler och gärna klättra på dem samtidigt😉
Kram!

20 10 2012
narmasthjartat

Hihi! V och skrymslena! Fint med ditt ris- och kaffepaketsprojekt!! Och din imporivserade gardin🙂 Kul att se hur det artar er hos er…

21 10 2012
petchie

Närmasthjärtat, han har ett favoritställe som är mellan badkaret och badrumsskåpet, det är PRECIS så att han får plats där och kan leka med badleksakerna som står på badkarskanten.
Tack, gardinen är uppsatt med häftstift eftersom jag tröttnade på att vänta på att O skulle borra hål för gardinstång…
Lägenheten är fortfarande FULL av flyttkartonger och vi får panik med jämna mellanrum över att vi nog inte kommer att få plats med allt. Suck…

31 10 2012
Marianne

Vilken bra idé att rama in matpaket från PR! ATT jag inte tänkte på det från Kairo, det hade blivit fint. Nå väl, sånt är livet.

Kram!

Leave a Reply

