The pink bathroom

18 10 2012

As I realised that I didn’t show that much of the renovation in the previous post, I thought that I could show you our bathroom. It got a quick fix, just some white paint, the sink changed place and a new shower head and hose. We are still considering whether or not to change the tiles eventually. The floor is quite ugly with holes in the tiles, and the colour makes them look dirty.

3652336_C
The original bathroom

P1020646
During the renovation

P1020775
I was so excited when we got the washing machine which shows how much time there is left on the cycle (which reminds me that there’s a finished load in the machine at the moment…). The shower curtain is from Ikea and I might not have chosen it for another bathroom but I thought that it went well with the pink tiles.

P1020785
Ta-da, the bathroom with a bathroom cabinet and mirror! We are still lacking storage above the washing machine (we’ve bought a kitchen cupboard that needs to be attached to the wall), a lamp (it’s a bare light bulb at the moment) and we might get a new sink with storage underneath.

P1020776
This is O’s old stereo furniture that I am planning to paint white. It’s not so practical for stuff that need to be put out of V’s reach so we definitely need the storage above the washing machine.


Actions

Information

11 responses

19 10 2012
Olgakatt

Det ser fräsct och fint ut! Men jag förstår att ni behöver skåp! Det blir jätteskönt för er när det blir klart med allt stök efter de här åren med alla flyttar och provisorier! Fattar knappt att ni orkat och orkar. Om ett tag fattar ni nog inte det själva…
Förresten, den “spanska doftande växten” är med all sannolikhet en slags mynta! Jag tog med en kvist till Uffe på Åland som är fena på växter och han intygar detta. Vilken mynta kan han inte säga, det finns massor av varianter.

29 10 2012
petchie

Olgakatt, tack, det är helt och hållet Os förtjänst! Eller ja, det är ju jag som “inrett” med duschdraperi och detaljerna efter att han målat, skruvat och borrat och “rörmokat”. Ett köksskåp är uppsatt ovanför tvättmaskinen och det gjorde stor skillnad!
Jag vet inte heller hur vi har orkat, och fortfarande orkar… Jag räknade just efter ikväll att V inte varit på dagis mer än 4 helveckor på 6 månader, mest pga sjukdom men som tur är också pga semester / ledighet. Det har varit helt galna månader!!
Aha, vad intressant att du fick mer info från Uffe. Ja, det låter mer troligt att det är en slags mynta än sandelträd.

19 10 2012
Millan

Ser jattefint ut! Och jag storgillar verkligen de dar ramarna med kaffe och rispaketen. Jattesnyggt! Det ar jobbigt att renovera.. och annu tuffare nar man har en liten som kryper omkring och som gor att enbart den ena kan jobba med renoveringen medans den andra ser efter den lille. Men … det ar roligt ocksa! Sarskilt da efterat nar man fatt satta sin egna pragel pa sitt hem!

Kram

29 10 2012
petchie

Tack Millan! Vad kul att du gillade mina inramade förpackingar! Det är roligt att ha minnen från Puerto Rico i vårt hem, även sådana enkla grejor som kaffe- och risförpackningar.
Jaaa, det är inte klokt vad allt blir så mycket mer komplicerat och tar så mycket längre tid med V som nu rör sig överallt. Det är lätt att vara efterklok och säga att man varken ska flytta eller renovera när man har barn och det hade jag väl redan räknat ut men det blev ändå så😕
Längtar så efter att lägenheten ska vara KLAR!
Kram

19 10 2012
desiree

Jag beundrar er också för er ork när det gäller både flyttar och renoverande. Men jag tycker att dusch draperiet som du säger passar väldigt fint in här mot det rosa kaklet. Personligen känner jag att rosa kakel inte hade funkat för mig. Men jag tycker ni har fixat fint i badrummet och det blev väldigt bra att flytta handfatet som ni gjorde. Skåp i badrum för förvaring är guld värda. Underbart också att ha egen tvättmaskin. Jag tror att jag skulle ha oerhört svårt att vänja mig vid att inte ha egen tvättmaskin nu när jag ändå har haft det så länge i många av våra boenden. Trivs ni bra annars i området och allt? Är det hyfsat när till V´s dagis?
Kram och trevlig helg

29 10 2012
petchie

Desiree, jag kan erkänna att jag flera gånger varit beredd att kasta in handduken – vad det nu skulle innebära!? Det har varit extremt jobbigt och inte är vi klara än på långa vägar… Vs rum måste bli klart så att vi kan få ordning på våra tillhörigheter!
Vi har nu satt upp ett köksskåp ovanför tvättmaskinen och ett likadant ska upp på den separata toaletten – förvaring som inte V kan nå är viktigt!!
Vi trivs jättebra i området, vi provade ju på att bo här i våra vänners lägenhet och kom fram till att det är HÄR vi vill bo. Gärna dock i hus istället för lägenhet men det kommer så småningom – hoppas jag😉
Dagis ligger 20 min promenad iväg, vilket är liiite långt för mig som hämtar / lämnar med buss / till fots. Vi funderar allvarligt på att skaffa en andra bil bara för att jag ska kunna ha mer frihet när det gäller hämtning och lämning. Tyvärr är det inte ett alternativ för mig att köra till jobbet pga trafiken inne i centrum i rusningstrafik så jag måste hitta ett bra ställe där jag kan parkera – GRATIS.
Kram

19 10 2012
annajohanna

Jag tycker ni ska behålla det rosa kaklet – jag tycker det är charmigt och kitchigt på samma gång! Men golvet kanske ni kan fixa? Tycker det ser fint ut! Stor kram

30 10 2012
petchie

Jo, jag gillar också det rosa kaklet men golvet får gärna bli lite fräschare. Vi får se vad det blir. I den renoverade lägenheten (identisk) på 6:e våningen som vi tittade på samtidigt som den här hade de bara lagt nytt badrumsgolv men där var kaklet inte rosa utan beige.
Kram!

19 10 2012
Jess

Så fint det blev med lite ändringar och färger därinne!
Jag hoppas att få se det live såsmåningom om jag tar mig till Bryssel!
Vore riktigt skoj att träffas!

Ni gör verkligen ett kanonjobb med att renovera ett hem och jobba heltid och ha en liten på samma gång! Kudos till er!!

Kram på er!

30 10 2012
petchie

Jess, lägenheten har blivit så mycket fräschare bara med lite vit färg!! Vi insåg när O började måla att det var ju inte vitt innan utan smutsbeige på väggarna… Dörrarna och dörrfodret är fortfarande den färgen😦
Du är så välkommen när det är mer klart och inte så rörigt… Det skulle vara jättekul att ses!
Jag gör tyvärr inte mycket av renoverandet, någon måste ju ta hand om den nyfikne lille V som gärna vill hjälpa sin pappa!
Kram!

24 10 2012
annagranstrom

Alltså, jag började kommentera detta inlägg för ett par dagar sedan, mer hann jag inte😉

Tvättmaskin med småbarn är verkligen ett måste! Ska bli spännande att se ännu fler bilder från er Lgh.

Leave a Reply

