Fruit harvest in Spain

1 11 2012

It’s a month since our last visit to V’s grandparents when O helped with the fruit harvest:

P1020882
Pears, plums, grapes and figs were harvested last month

P1020885
V and a big pear!

P1020889
Funny, my father had taken a photo of the same [kind of] butterfly back home in their garden, it’s called “Red Admiral” (or Vanessa atalanta in Latin, which sounds nicer I think).

P1020895
Siesta under the pear trees

P1020903
V’s cousin also helped with picking pears, and I helped her mother figure out the new Ikea sewing machine

P1020913
V likes the “papilla liquida” (liquid porridge / välling) that we buy in Spain

P1020926
And he charmed the Ryanair hostess

P1020929
He is definitely not afraid of strangers, here he is chatting with the air hostesses and steward up by the cockpit


Actions

Information

14 responses

1 11 2012
annajohanna

Så fina bilder! Älskar nästsista bilden när V sitter uppe på vid flygvärdinnan. Han ser så stor och nöjd ut!🙂❤

10 11 2012
petchie

Tack, vi hade en härlig helg i Spanien i slutet på september med strålande solsken vilket ger fina bilder! Inte lika bra väder förra helgen men det var trevligt ändå.
Visst ser han stor ut på den bilden!
Stor kram

2 11 2012
desiree

Åh vad gott det ser ut med all denna goda frukt som är helt nyskördad. Underbart att kunna få vara med lite på skörden. Kan helt klart tänka mig att V är ett litet charmtroll som charmar alla han möter. Ha det fortsatt bra i Spanien.
Kram!

10 11 2012
petchie

Desiree, vi åt vindruvor och plommon direkt på fruktodlingen, härligt! Vi hade en låda med fikon med oss tillbaka till Bryssel som mina föräldrar fick mumsa på när de hälsade på oss i början av oktober. Tyvärr håller ju inte färska fikon sig så länge så vi kunde inte ta med mer.
V är otroligt social, det är så roligt att se, speciellt som jag kommer ihåg att jag var ett väldigt blygt barn!
Kram!

2 11 2012
Annika

Gott med all färsk frukt.
OCH vad söt V är!! Sötaste bilderna av ALLA!!
Ha det så gott.
kram!

10 11 2012
petchie

Annika, kan du tänka dig – vi åt inte ett enda päron!! Min svärfar brukar virra på huvudet åt mig (och min tyska svägerska) som gillar HÅRD frukt, han menar att äpplen, päron etc ska ligga till sig och bli riktigt mjuka och saftiga. Han tycker att vi inte vet hur man äter frukt😉
Ha ha, tack, vi tycker också att V är sötast av alla🙂
Kram

2 11 2012
narmasthjartat

Vag härligt det ser ut där! Och vad gullig han är charmtrollet, haha – hon tog visst honom med sig. Tur att ni fick tillbaka honom.

10 11 2012
petchie

Närmast hjärtat, nu visar jag ju bara det härliga, det är ju det jag har foton på😉 Jag var faktiskt fly förbaskad på O (det gick kanske ut över honom även om jag var irriterad på andra) när jag kom gåendes till fruktodlingen med en V som vägrade sitta i barnvagnen så jag fick bära honom och med Os systerdotter som är väldigt söt och trevlig i släptåg… Jag blir bara så irriterad att jag blir satt som “barnvakt” utan att någon frågar. Alla tycker att ja men lilla M kan ju följa med mig (och nuförtiden V) eftersom jag “inte har något bättre för mig när vi är i Spanien”. Det är inte det att jag inte vill umgås med henne men det är det där att ingen frågar MIG…
Japp, flygvärdinnan tog med sig V på en runda i planet – men hon frågade först😉
Kram

4 11 2012
Stef

Haha gud vilket litet charmtroll! kramar

10 11 2012
petchie

Stef, han är ett otroligt litet charmtroll – för det mesta😉 Men jag brukar säga till O när vi t.ex är ute och reser att inte alla uppskattar småbarn så man får känna efter lite i varje situation om folk vill charmas av honom…
Kram!

5 11 2012
Jess

Så sööööt Viggo är! Älskar bilden med honom på på flygplanstrolleyn..🙂
Så klart att han charmar alla så söt som han är!

Kul med päronplockning. De måste vara jättegoda att äta nyplockade.

Kram!

10 11 2012
petchie

Jess, hi hi, jo han är väldigt charmig och social. Peppar peppar har det gått ganska ok att flyga även om jag är lite orolig inför nästa flygning som jag ska göra ensam med honom. Vi ska hem över en helg om två veckor men som tur är tar det knappt 1½ timme att flyga till Kph.
Vet du vad, vi åt inte ett enda päron den helgen när vi plockade päron!! Däremot åt jag vindruvor, plommon och fikon direkt på fruktodlingen! Och päron när vi var tillbaka förra helgen.
Kram!!

19 11 2012
Mary T.

The guy at the other side of the drinks trolley looks so annoyed that the air hostess is ignoring him!

28 11 2012
annagranstrom

Fina bilder!!

Leave a Reply

