2. Blog Advent Calendar: Tell something about your town

2 12 2012

Since 2002 Brussels is “my” town, and I really feel at home here. This is where I met my husband O, where I gave birth to our son V, where a lot of my friends live and where I have my professional life.

Grand' Place by night
The Brussels town hall at the Grand’ Place, where our friends are getting married in May next year!

I also have a hometown in Sweden, where my parents, my brother, my aunt and my grandfather live (my sister lives in the neighbouring town), but my life is in Brussels.

P1100719

Brussels is messy, dirty, frustrating, crowded and… well, also European / International, heterogeneous, challenging, open-minded, full of history, green (lots of parks), relatively affordable and I [almost] always defend it when other people complain about Brussels, because this is where I have my home!

Manneken Pis on the National Day


Actions

Information

8 responses

2 12 2012
desiree

Har aldrig varit i Bryssel men skulle gärna göra ett besök där. Tänk att du redan bott där i 10 år. Du verkar trivas fint och det verkar vara en trevlig stad.

2 12 2012
petchie

Bryssel ar definitivt vart ett besok! Kanske inte lika mycket att se som i Paris, London, Rom eller Berlin men darfor ar det en perfekt stad att besoka over en helg! Man ater gott iaf😉

2 12 2012
Brysselkakan

Åhhh… Om du visste vad jag plötsligt saknar Bryssel… Så fina ord om staden som var min i tre och ett halvt år.

2 12 2012
petchie

Brysselkakan, ah, men det ar bara att komma tillbaka och halsa pa! Tank, du bodde langre i Bryssel an jag i Puerto Rico (och jag saknar mina fina vanner dar).

4 12 2012
annagranstrom

Är så nyfiken på Bryssel och ert liv där – hoppas på att få hälsa på en dag🙂

4 12 2012
petchie

Anna, ni ar sa valkomna! Som jag har sagt, det ar nar barnen ar riktigt sma som de ar lattast att resa med😉 Forhoppningsvis ar lagenheten presentabel i borjan pa nasta ar sa att vi kan ta emot besok (mina foraldrar fick sova pa en uppblasbar madrass i vardagsrummet i oktober men var baddsoffa okmmer forhoppningsvis pa lordag!

5 12 2012
Olgakatt

Bryssel ska nog få ett besök vad det lider. Och gul-och-blå spårvagnar! Bara en sån sak!
Hoppas man kan locka med Marianne på en weekendresa….

15 12 2012
Mimmi

Vad härligt att du funnit en stad som känns “hemma2. När man byter boendeort får man ju så många olika hem, och det där man växte upp behöver inte längre kännas som hemma alls! För mig har tex Skåne alltid varit mer “hemma” än uppåt Stockholm, där känner jag ingen tillhörighet alls mer än att jag tycker huvudstaden är supervacker! Saknar du PR? Hur hade det varit att ha V där? KRAM Mimmi

Leave a Reply

