Lots of snow in Brussels = chaos!

12 03 2013

After the three days of spring last week (16-18 degrees!!), we woke up to a white Brussels this morning! And it continued to snow until midday… Probably not necessary to explain to you the chaos this caused in the whole country! 1600 km of traffic jams on the Belgian roads!! Most people don’t have winter tyres and don’t know how to drive in winter conditions…

DSC_0114
It doesn’t look too bad on the photo and for a Swede it wasn’t too impressive…

I was so happy this morning that I take the metro = underground so no snow. The bus services were cancelled and the trams had huge problems as well. I took several photos on my way to work but for some reason I only managed to send two from the phone to my email.

DSC_0117

Getting updated on the situation when I arrived to the office – not later than usual! Oh, and V decided to wake up at 05 this morning…


Actions

Information

7 responses

12 03 2013
Brysselkakan

Ibland är jag väldigt avis på er som fortfarande bor i Bryssel men idag… Nä! Kan lätt föreställa mig vilket kaos det var idag. Minns förra vintern när jag hamnade mitt i ett kraftigt ökande snöfall när jag körde för att hämta J på skolan och innan vi var hemma vräkte det ner. Jag hade inga problem att köra: van vid vintervägar och vinterdäck men jag var livrädd för alla runt mig men noll vana och sommardäck…
Hoppas er snö är borta i morgon!

13 03 2013
petchie

Brysselkakan, ha ha, jag kan förstå att du inte var så avis igår och idag – snön har inte smält bort och den obefintliga snöröjningen innebär så klart att det mesta blivit antingen slask eller is! Och ikväll fick vi ännu mer snö!!!
Det är ju just det, att även om man själv har vinterdäck och fattar hur man ska köra så gör ju inte ens medtrafikanter det…
Kram och nu hoppas vi på VÅREN!

13 03 2013
Brysselkakan

Vår? Känns som den bestämt sig för att skita i oss. Det ska bli minus 17 inatt.. Men solen skiner på dagarna!

13 03 2013
desiree

Här har det också slagit om och blivit kallt. Det har kommit lite snö idag men inget som ligger kvar på vägarna som tur är. Jag hoppas att våren snart kommer tillbaka. Skönt att du kunde ta dig till jobbet trots snökaos. Jag hoppas att du får sova gott i natt och att V inte vaknar kl 05 igen. Lite tidigt att börja dagen redan då.
Kram!

13 03 2013
petchie

Desiree, vi fick ännu mer snö ikväll!! Inte riktigt vad jag hade tänkt mig men det är väl bara att gilla läget, ingen vår än på ett tag.
Jodå, V vaknade imorse igen vid 05, det är himla dum rytm han har kommit in i tycker vi som vill sova 1,5 timme till minst! Jag lyckades dock få honom till ro så att han somnade om men ibland ger vi upp och ger honom hans nappflaska så han håller sig lugn / somnar om efteråt.
Kram!

13 03 2013
saltistjejen

Oj så mycket snö ni har! Här är det faktiskt riktigt fint idag. lite småmolnigt men ändå ingen snö eller ösregn vilket vi hade igår då det fullkomligt vräkte ner regn hela dagen….
Hoppas våren hittar till er snart!!!!
Och du, kl 5 går jag ju upp ett par gånger i veckan…..😉
KRAM!

13 03 2013
petchie

Saltis, och vi fick mer snö ikväll! Plus det var visst köldrekord för en mars-dag idag i Bryssel! Det är ju vår vanligtvis vid den här tiden på året här i Bryssel…
Ha ha, det är ju en sak om man MÅSTE stiga upp kl 05 men när man vet att man skulle kunna få sova 1,5 timme till är det inte så roligt att bli väckt…
Kram!

Leave a Reply

